Hallo,
Deze week kwam mijn oma met het volgende verhaal:
Er was iemand aan de deur geweesd, in opdracht van de postcodeloterij.
Deze vroeg of mijn oma gebruik wilde maken van een maand gratis meespelen met de postcodeloterij. Mijn oma geloofde er niks van, en wilde er eerst ook niet op ingaan. Maar na lang aandringen, en de verzekering dat het echt gratis was, heeft mijn oma toch ja gezegd tegen deze verkoopster. Hierbij is niet verteld dat het hier om een abbonement ging. Nadat mijn oma alle gegevens had verteld aan deze verkoopster, en een doordrukvelletje kreeg, ging deze verkoopster weg.
(Hierop staat geen handtekening van mijn oma)
Nu 1 maand later kreeg mijn oma 2 rekeningafschriften van 18 euro, voor het meespelen in de maand mei+een extra trekking.
Het bleek hier dus wel om een abbonement te gaan.
Na bestudering van het doordrukvel bleek het daar in kleine letters op te staan.
Nu wil ik graag weten of er nog meer mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben, en of iemand weet wat er aan te doen is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Postcodeloterij
Re: Postcodeloterij
Ook bij mij zijn ze een tijdje geleden geweest. Maar er werd wel duidelijk gezegd dat het om een maand gratis meespelen ging. En dat je dan meespeelde met de postcode loterij. Je kon het wel gelijk weer afzeggen, zodat je een maand mee speelde, gratis.
Ik heb dit gedaan en nog diezelfde week een briefkaart gestuurd dat ik 1 maand gratis mee wilde spelen en daarna hiervoor bedankte.
Na die maand is het stopgezet.
Ik heb dit gedaan en nog diezelfde week een briefkaart gestuurd dat ik 1 maand gratis mee wilde spelen en daarna hiervoor bedankte.
Na die maand is het stopgezet.
-
Jaaaaaaa, er stond een opgedirkt blondje voor mijn deur afgelopen vrijdag met een dikke trui aan met een postcodeloterij-logo. Schandalig gewoon, ze beweerde dat mijn wijk was geselecteerd om een maand gratis mee te spelen en dat zij er was samen met een heel team van de postcodeloterij. Op mijn vraag wat het verschil was tussen NIKS winnen op 1 lot en NIKS winnen op twee loten , had ze niet echt antwoord en ze keek zwaar geïrriteerd toen ik meldde geen interesse te hebben en dat ik eerlijk gezegd mijn lot op wilde zeggen.
Schandalig, ze deed net of ze nu wel eens een prijs kwamen geven, maar dat was uiteraard niet zo (gaap!). Ik ga het echt opzeggen, wat een nepzooi, niet eens 1 keer ijs van Ben en Jerry kon er vanaf in al die jaren . Nou mocht het hier vallen (wat ik overigens betwijfel) dan heb ik maar pech, tot die tijd win ik wel mooi bijna 10 euro per maand als ik niet meer mee doe .
Schandalig, ze deed net of ze nu wel eens een prijs kwamen geven, maar dat was uiteraard niet zo (gaap!). Ik ga het echt opzeggen, wat een nepzooi, niet eens 1 keer ijs van Ben en Jerry kon er vanaf in al die jaren . Nou mocht het hier vallen (wat ik overigens betwijfel) dan heb ik maar pech, tot die tijd win ik wel mooi bijna 10 euro per maand als ik niet meer mee doe .
U kunt de bank bellen en het geld terug laten storten en het rekeningnummer laten blokkeren.
Lijkt me sterk dat een verkoper akkoord gaat met alleen ja, er moet namelijk altijd getekend worden. Mijn veronderstelling is dan ook dat uw grootmoeder wel heeft getekend.Maar na lang aandringen, en de verzekering dat het echt gratis was, heeft mijn oma toch ja gezegd tegen deze verkoopster. Hierbij is niet verteld dat het hier om een abbonement ging. Nadat mijn oma alle gegevens had verteld aan deze verkoopster, en een doordrukvelletje kreeg, ging deze verkoopster weg.
(Hierop staat geen handtekening van mijn oma)
Nu 1 maand later kreeg mijn oma 2 rekeningafschriften van 18 euro, voor het meespelen in de maand mei+een extra trekking.
Het bleek hier dus wel om een abbonement te gaan.
Na bestudering van het doordrukvel bleek het daar in kleine letters op te staan.
Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat er niet is getekend, dan zorgen dat het rekeningnummer geblokkeerd word.
Dan vervolgens in een brief motiveren waarom ze niet meer gaat betalen en het bewijs eisen waar de "zogenaamde" handtekening opstaat. Uw grootmoeder hoeft dit namelijk niet te bewijzen maar zij(PC loterij) moeten dit wel. Verder meldt u in de brief dat u de overeenkomst als beëindigd beschouwd.
In dit geval is het een incasso door een loterij en dan is storneren niet mogelijk.U kunt de bank bellen en het geld terug laten storten en het rekeningnummer laten blokkeren.