LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsvragen via internet - ordinaire verkooptruc

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
The Voice

Prijsvragen via internet - ordinaire verkooptruc

Ongelezen bericht door The Voice »

Een paar weken geleden werd ik gebeld door een of ander bedrijf (naam werd in het begin even snel genoemd dus weet ik niet meer) over het meedoen aan prijsvragen via internet en of ik dat wel eens deed, (natuurlijk deed ik dat anders hadden ze mijn gegevens niet).
De mevrouw stak gelijk met een heel verhaal van wal, in plaats van mij eerst te vragen of het wel gelegen kwam dat ze belde (dat moeten ze volgens mij tegenwoordig wel doen).

Het verhaal kwam er op neer dat er bij de diverse prijsvragen en prijzenfestivals via internet teveel prijzen achterbleven die niet werden opgehaald of afgeleverd (vreemd verhaal maar goed). Ik zou, als ik dat wilde een mail gestuurd krijgen op in te loggen op een site en dan zou ik een winkans van 1 op 10 hebben. De dame noemde even een aantal zaken die zoal te winnen vielen: "U moet daarbij denken aan LCD-tv's, laptops, vakanties en zelfs af en toe een auto".
Het verhaal werd me iets te mooi en ik wachtte dan ook op het moment dat de welbekende aap uit de mouw kwam.

Na nog een heel verhaal over elk moment stoppen, "ook zodra u die auto voor de deur heeft staan" kwam daar uiteindelijk de aap aan.
"Ik maak het allemaal in orde en .. jongens kan het effe wat rustiger.. he die studenten ook die hier werken.. waar was ik gebleven"
De dame zat dus overduidelijk op een callcenter te bellen...
"Het enige wat we daarvoor vragen is een kleine vergoeding voor de mensen die hier werken, u mag meespelen voor € 24,95 per maand en de derde maand is gratis"
Ik: "Oh, wacht es u probeert mij gewoon een abonnement te verkopen"
Zij: "Nee, meneer zo moet u het niet zien"
Maar zo zag ik het wel en zo was het ook gewoon.
Zij: "Moet ik dan maar iemand anders bellen in uw omgeving"
Ik: "Ja, misschien wil die het wel, maar ik niet, goedemiddag!"

Het verhaal deed me sterk denken aan de Radaruitzending met Pretium. Hetzelfde argument kwam naar voren en het feit dat ik als toehoorder (hoorder ja) er geen woord tussen kreeg.

Zijn er meer mensen die dit herkennenm ik hoor/lees graag hun ervaringen.

Gesloten