LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
De gewonnen prijzen bij de Staatsloterij, via een abonnement, worden niet automatisch uitbetaald naar de bankrekening waarvan de incasso voor de trekking plaatsvindt. Je kan de gewonnen prijzen alleen dan ontvangen als je een kopie van je ID per e-mail opstuurt. Dit kan en mag volgens mij niet want je werkt hiermee aleen maar een identiteitsfraude in de hand. Bij het aangaan van het abonnement wordt geen ID gevraagd en wordt je ook niet opmerkzaam bij gemaakt dat de gewonnen prijzen niet automatisch worden uitbetaald. Wat is hier aan te doen en hebben nog meer mensen deze ervaring? Ik heb inmiddels het abonnement beëindigd en heb nog € 17,50 aan prijzengeld tegoed.
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
De staats moet altijd kunnen bewijzen hoeveel, wanneer en aan wie hebben uitbetaald. Dus id met beperkingen, pas foto weg, sofinummer weg en er overheen schrijven/printen : "alleen voor staatsloterij en de datum".
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Als U hier leest in het regelement:
https://stlproduction.blob.core.windows ... 71dce75220
Hier staat onder andere de volgende tekst:
18.2 Gewonnen bedragen zoals bedoeld in artikel 17.3 onder c van dit reglement worden uitbetaald door overschrijving van het bedrag op de bankrekening van de aanbieder van het winnende deelnamebewijs.
Er staat nergens dat een kopie van een ID kaart nodig is. Helaas ben ik geen abonnee speler. dus ik heb hier geen ervaring mee.
Mocht dit inderdaad het geval zijn wat U schrijft. Koop de loten voortaan los in de winkel.
Ik heb nog verder zitten zoek, waarschijnlijk heeft U (al dan niet bewust) een "wallet account" aangemaakt.
Dit is een virtuele portemonnee.
Zie hier voor meer uitleg:
https://www.nederlandseloterij.nl/klantenservice/uitleg
https://stlproduction.blob.core.windows ... 71dce75220
Hier staat onder andere de volgende tekst:
18.2 Gewonnen bedragen zoals bedoeld in artikel 17.3 onder c van dit reglement worden uitbetaald door overschrijving van het bedrag op de bankrekening van de aanbieder van het winnende deelnamebewijs.
Er staat nergens dat een kopie van een ID kaart nodig is. Helaas ben ik geen abonnee speler. dus ik heb hier geen ervaring mee.
Mocht dit inderdaad het geval zijn wat U schrijft. Koop de loten voortaan los in de winkel.
Ik heb nog verder zitten zoek, waarschijnlijk heeft U (al dan niet bewust) een "wallet account" aangemaakt.
Dit is een virtuele portemonnee.
Zie hier voor meer uitleg:
https://www.nederlandseloterij.nl/klantenservice/uitleg
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Onzin.
Bij uitbetalen van een gewonnen prijs in de winkel wordt niemand gevraagd zich te legitimeren, evenmin worden gegevens van de winnaar geregistreerd.
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Misschien dat ze de leeftijd willen controleren? Onder de 18 jaar mag je niet deelnemen aan kansspelen, dacht ik.
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Ligt aan de hoogte van de prijs, bij hogere prijzen wordt het allemaal netjes geregistreerd en krijg je een verklaring die nodig hebt voor de belastingdienst.
-
- Berichten: 12819
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Prijzen van abonnements spelers worden uitbetaald op de online wallet. Wilt u deze uitbetaald hebben, dan wil de staatsloterij wel graag weten of u ook diegene bent die echt gewonnen heeft. Dit om fraude te voorkomen.
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Bij de Staatsloterij betaal je geen kansspelbelasting.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
Het gaat er idd om dat ze je leeftijd kunnen verifiëren. Als je dit nog niet gedaan hebt, krijg je iedere keer dat je online inlovg de melding:
"Om bij Nederlandse Loterij te mogen spelen moet je 18 jaar of ouder zijn. We vragen je daarom om je leeftijd te verifiëren met behulp van iDIN."
Als je wilt uitbetalen is de melding als volgt:
"Voordat we kunnen uitbetalen willen we je leeftijd verifiëren. We doen dit om te controleren dat je 18 jaar of ouder bent. Zo kun jij verantwoord verder spelen."
"Om bij Nederlandse Loterij te mogen spelen moet je 18 jaar of ouder zijn. We vragen je daarom om je leeftijd te verifiëren met behulp van iDIN."
Als je wilt uitbetalen is de melding als volgt:
"Voordat we kunnen uitbetalen willen we je leeftijd verifiëren. We doen dit om te controleren dat je 18 jaar of ouder bent. Zo kun jij verantwoord verder spelen."