LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] quizzmagic van O2

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Mart Ennenga

quizzmagic van O2

Ongelezen bericht door Mart Ennenga »

Hallo,een aantal weken geleden ben ik via de nieuwsbrief van O2 een spelletje gaan spelen waar in die nieuwsbrief mee geadverteerd werd:"quizz magic" genaamd.
Na het bellen van het telefoonnummer 0900-2000000 (a 1.15€ p.g.) kreeg je een code waardoor je als je dit tesamen met een geldig e-mailadres en wachtwoord toe zou passen kans maakte op 1000€.Je moest daarvoor vragen beantwoorden in een door jou gekozen categorie.Als je vijf vragen goed had won je 5€,bij 10 vragen goed 100€ en na vijftien goede antwoorden 1000€.Na veel telefoontjes was het zo ver:Ik had prijs!!Omdat de vragen best moeilijk waren,waren we best in onze nopjes en vroegen ons af of we de algemene voorwaarden wel goed gelezen hadden maar er stond duidelijk dat je per geldig e-mailadres kon spelen!!
Via mijn internetprovider tiscali hebben we de beschikking over vijf e-mail adressen en mijn gezin bestaat uit vier personen.Dus verder spelen geblazen en ja hoor mijn vrouw won,mijn oudste dochter won,mijn schoonmoeder won etc,etc.
Geen vuiltje aan de lucht iedereen die gewonnen had speelde onder een ander e-mail adres op een andere naam en met andere bankgegevens.In totaal zouden we met z'n achten,zonder aftrek van de 25% kansspelbelasting,7310€ gewonnen hebben.Een van de medespeelsters vertelde ons dat we beter een printout van de algemene voorwaarden konden maken om problemen te voorkomen en dit hebben we op 03-08-2002 dan ook keurig gedaan.Maar wat gebeurt er??Mijn schoonvader,die niets van zijn vrouws winnen bij dit spel afwist,wordt op donderdagavond door iemand van het bedrijf "Interambition" gebeld en hem wordt medegedeeld dat hij een prijs gewonnen heeft,mijn schoonvader reageerde natuurlijk verrast en vroeg hoe dat dan zat.De reaktie hierop was behoorlijk vaag en de man vroeg uit het niets of mijn schoonvader mij kende.Mijn schoonvader bevestigde dit natuurlijk en opeens veranderde de toon van het gesprek in een beschuldigende,de man vertelde dat ze aangifte zouden gaan doen bij de politie van fraude en dat het door deze man en mijn schoonvader gevoerde gesprek was opgenomen.Dit slaat natuurlijk nergens op want inmiddels heb ik de telefoonrekening van die periode binnen en die is niet misselijk kan ik u melden.Nadat mijn schoonvader mij en zijn vrouw gevraagd had wat er hier aan de hand was hebben we ons verhaal gedaan en hebben mijn schoonouders de dag na het telefoongesprek teruggebeld om uitleg te geven aan die meneer van "Interambition".In de loop van de week is er nog iemand uit mijn vriendenkring gebeld met eenzelfde soort vehaal en ook hier werd achteraf gezegd dat het gesprek opgenomen was.Ik ben daarna terug gegaan naar de site en heb op 09-08-2002 nogmaals de algemene voorwaarden uitgeprint en wat blijkt???Men heeft de algemene voorwaarden veranderd!!
Waar in de eerste versie niets stond over het spelen van meerdere mensen op dezelfde computer stond dat er nu wel!!
Nu heb ik natuurlijk allebij de versie's van de algemene voorwaarden uitgeprint en meen dus,net als alle mensen die via mijn computer deel genomen hebben aan dit spel,recht te hebben op het door ons gewonnen geld.Na een tijdje kon ik de spanning niet meer aan en heb besloten zelf maar eens te gaan bellen met "Interambition" in Den Haag om nu wel eens uit eerste hand te horen van de gang van zaken,want men heeft wel de moeite genomen om andere mensen te bellen met allerlij verdachtmakingen en insinuaties,maar mij is nog nooit iets gevraagd!!Na het telefoongesprek was ik al veel wijzer:ik zou wel een brief krijgen van hun advocaat en de heer die ik aan de telefoon had wilde er verder geen woorden aan vuil maken.Na een paar weken,daags voor mijn vakantie,kwam die brief inderdaad en werd mij mede gedeeld dat ik de algemene voorwaarden niet had nageleefd en derhalve gediskwalificeerd werd als deelnemer van het spel en dat mocht ik wederom proberen het spel te spelen er aangifte zou worden gedaan bij de politie.
Mijn vader,overigens ook een van de winnaars van 1000€,kreeg nadat hij hierover een e-mailtje stuurde naar de bedenkers van "quizz magic" een kopie van de brief die de advocaat mij stuurde met een briefje erbij dat hij,als hij al daadwerkelijk zelf gespeeld had,om diezelfde redenen ook gediskwalificeerd was.In mijn ogen wil het bedrijf "Interambition" op deze manier voorkomen dat mensen veel geld winnen door de algemene voorwaarden aan te passen en daarna maar een advocaat in de arm te nemen om zodoende onder hun verplichting uit te komen.Ik betwijfel gezien hetgeen in de brief van de advocaat staat dat deze meneer op de hoogte is van het,in mijn ogen zeer verwerpelijke,veranderen van de algemene voorwaarden nadat mensen geld gewonnen hebben.Mensen die niet de financiele middelen hebben om tegen dit soort praktijken op te treden zullen zo altijd aan het kortste eind trekken en daar maken dit soort "snelle jongens" dankbaar gebruik van.
Mijn vraag is dan ook,kunt u ons hierbij helpen,mocht dit niet mogelijk zijn wilt u dan proberen aandacht aan deze zaak te besteden in uw programma zodat andere mensen niet de dupe zullen worden van dit soort geldklopperij.
Ik ben natuurlijk in het bezit van alle correspondentie en de twee versie's van de algemene voorwaarden en ben er zeker toe bereid om dit verhaal eventueel in de studio toe te lichten.Ik hoop echt dat u ons helpen kunt!!
Met vriendelijke groet Mart Ennenga.

Meisje

Re: quizzmagic van O2

Ongelezen bericht door Meisje »

Wat dacht van een tegenactie? Stel een nette brief op met de mededeling dat als zij het gewonnen geld niet uitkeren jij aangifte doet van oplichting omdat zij de algemene voorwaarden hebben gewijzigd en dat je daar het bewijs van hebt. Geen beledigingen mar gewoon netjes en geef een ultimatum aan wanneer ze moeten betalen. Doe het aangetekend. Als dit niet helpt schrijf dan een brief aan de directie van O2 (vermeld dit ook in de brief aan Interambition dat je dit gaat doen). Doe alles aangetekend en bewaar alles.
Als je het echt scherp wilt spelen kun je dreigen de publiciteit op te zoeken. Dit alleen vermelden in de brief naar O2 want die hebben een reputatie hoog te houden. En dan niet de kranten of tv, maar dat je hun naam en praktijken op alle forums die je kunt vinden op internet bekend maakt.

Bobby

Re: quizzmagic van O2

Ongelezen bericht door Bobby »

Vervelend voor je Mart dat het zo is gelopen.In tegenstelling tot het verhaal van Mart wat in mijn ogen ook een welles nietes verhaal is, heb ik altijd mijn centjes netjes gekregen ook al was het maar elke keer 5 euro en 1x 100 euro. Ik vind het trouwens wel erg knap dat Mart die naar eigen zeggen vele malen had gebeld voor dat ie wat won het al zijn familieleden in 1x lukte om 15 vragen goed te beantwoorden. Buitensporige intelligentie zou ik haast zeggen. Maar goed, succes verder. Gr Bobby

Peter_Jones
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2004 19:54

Re: quizzmagic van O2

Ongelezen bericht door Peter_Jones »

Ik heb dus ook meegedaan met een SMS-Spel op de website www.smsjerijk.nl en hier ben ik ook achter dezelfde fraude met de algemene voorwaarden gekomen. Voor dit spel heeft men tussentijds de algemene voorwaarden zo aangepast dat de speeltijd een aantal maanden langer werd en de datum van bekendmaking van de winnaars ook naar achteren in tijd werd geplaatst.
Afgelopen 6 januari 2004 had volgens de tweede versie van de algemene voorwaarden de einduitslag op een andere website van Interambition (www.prijsjerijk.nl) bekend moeten zijn gemaakt maar wat blijkt, tot vandaag heeft daar geen uitslag gestaan alleen een link naar een lege pagina.
Vandaag heeft men zelfs deze link weg gehaald en heeft men op de website van smsjerijk.nl neergezet dat alle prijswinnaars via email op de hoogte zijn gebracht. Valt dus totaal niet te controleren op deze manier en bovendien vallen alle spelers die via SMS speelde zowieso af aangezien interambition hun emailadres helemaal niet heeft.

Dit zijn volgens mij complete zwendelpraktijken. Ik heb beide algemene voorwaarden in digitaal word-formaat van de data dat ik ze heb opgeslagen en dan zie je duidelijk dat men alles er aan heeft gedaan om vooral niet het uiterlijk van de voorwaarden te veranderen in de hoop dat mensen niet zien dat de data zijn aangepast.
Men gebruikt waarschijnlijk bedrijven als O2 en MSN om goed over te komen bij consumenten en vervolgens steelt men een dusdanig klein bedrag van een dusdanig groot publiek dat men hoopt dat de gedupeerden het bedrag niet hoog genoeg vinden om stappen tegen interambition te ondernemen.

Peter_Jones
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2004 19:54

Re: quizzmagic van O2

Ongelezen bericht door Peter_Jones »

Daarnet zat ik nog wat te surfen op die websites van smsjerijk en prijsjerijk en tot mijn verbazing zag ik dat er een winnaar was van de hoofprijs.
Al snel werd mijn aandacht getrokken door het feit dat de winnaar had gekozen voor contanten ipv de auto. Ik besloot hierop nog maar eens de voorwaarden erbij te pakken die ik op mijn computer had opgeslagen. Ik meende mij te herinneren dat er duidelijk in de voorwaarde duidelijk melding was gemaakt dat de prijs niet kon worden ingewisseld voor contant geld of een andere prijs.
Mijn geheugen bleek mij niet te hebben voorgelogen, de volgende passage staat in de voorwaarden maar deze zijn voor InterAmbition kennelijk op geen enkele manier van toepassing als ik de acties van de afgelopen maanden er nog maar eens bijneem.
- Prijzen zijn persoonsgebonden en niet inwisselbaar voor contanten of enig ander product.

sylvia:-)

Re: quizzmagic van O2

Ongelezen bericht door sylvia:-) »

Ze zjn tydelijk gestopt !!!!
De sms-actie is afgelopen. De prijswinnaars zijn allen persoonlijk per e-mail op de hoogte gebracht. Nogmaals gefeliciteerd!

Binnenkort zal een nieuwe sms-actie gestart worden.

Nou dat hopen we niet :evil: Het zijn gewoon een stelletje oplichters !!!

Gesloten