LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reader's Digest Roze Deelname Cheques

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Marokkaantje

Reader's Digest Roze Deelname Cheques

Ongelezen bericht door Marokkaantje »

Reader's Digest is weer bezig! Ongelofelijk triest!

Wij hebben 3 Roze Cheques door de bus gekregen.

3 bedragen van:

100.000 eu
15.000 eu
5.000 eu

Dit willen ze als cadeau weg geven!

Vervolgens schrijven ze dit. Ik citeer:

'Waarom, vraagt u zich misschien af, krijg ik vandaag dit exclusieve aanbod om Reader's Digest voor slechts 2 euro per maand te ontvangen? Omdat wij ervan overtuigd zijn dat dit een geweldige gelegenheid is om kennis te maken met ons tijdschrift! Stuur uw roze Deelname Cheques vandaag nog terug in de JA-envelop. Dan profiteert u van een buitengewoon aanbod en leest u binnenkort een jaar lang Reader's Digest voor slechts 2 euro per maand (inclusief verzend- en verpakkingskosten)! Dat is een bijzonder voordelige kennismaking, want de normale winkelprijs bedraagt 4, 45 euro!'

Ik vraag me af waarom ze zo graag klanten willen werven als ze genoeg geld hebben om als cadeau weg te geven?

Dit is duidelijk een groot leugen!

Ik raad iedereen aan om niets terug te sturen en deze grote gele envelop in de prullenbak te gooien want dat is dan ook waar Reader's Digest thuis hoort! In de prullenbak!

Groetjes,
Uw Medelander

omega30

Re: Reader's Digest Roze Deelname Cheques

Ongelezen bericht door omega30 »

Ik heb dezelfde brief gekregen. Er staat o.a. op dat "maar" 1% van Noord Holland hem vandaag krijgt. Over de rest van Nedeland geen woord. Toevallig zag ik de bezorgster en die drukte 'm huis aan huis in de bus. De oudste internetberichten over dit "59ste prijzenfestival" die ik kan vinden zijn van augustus vorig jaar. Dus al 9 maanden lang pesten ze steeds maar 1% van maar 1 provincie. Tot ze elke deur gehad hebben, dan begint de volgende dag het 60ste prijzenfestival.

Als je heel goed leest, staat nergens dat je werkelijk iets gewonnen zou hebben, alleen dat je in aanmerking komt voor uitkering van de prijs ALS je 'm gewonnen ZOU hebben. Cheques? Nee hoor, een zeer milieuonvriendelijke papier- en inktverspilling. Zelfs niet geschikt als toiletpapier of om vis in te verpakken.

Wel bij het oud papier gooien, hoor...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon insturen en je zult ontdekken dat de echte prijs nog meer reclame voor nog meer aanbiedingen is....

Dus nog meer oud papier voor de plaatselijke club en verder alleen onzin dingen die ik niet wil.

Aniforce

Ongelezen bericht door Aniforce »

Hallo,

Ook ik heb deze brief ontvangen (ik woon in Hilversum). Alle bewoners van mijn pand hebben deze brief ook ontvangen (omdat ik er enkele op de stapel zag liggen).

Mijn naam staat er wel heel netjes op. Ik vraag me echter af hoe ze weten dat ik hier woon. Maargoed!

Ik heb al veel gelezen over misleidingen van Reader's Digest (wat ik niet verwacht had, aangezien het me een heel degelijk blad lijkt). Dus ik verwacht dat dit ook niet pluis is.

Een paar dingen die me snel opvielen waren bijvoorbeeld:
de "spoed stikker" die bovenop de envelop zit is er gewoon opgedrukt. Maar hij zit er wel mooi scheef op alsof hij er met de hand is opgeplakt.
De traceercode (die ook op een nepsticker op de envelop zit) is "011". De tekst 011 lijkt gestempeld (de lettertype ziet er wat verweerd uit). Als je goed kijkt echter, zie je dat dit er ook gewoon opgedrukt is. Dat wil dus zeggen dat dit helemaal niet met de hand is gestempeld of gedrukt.
Op de brief staat ook nog de verweerde code (ook hier weer netjes gedrukt) "GB2205". De code lijkt me nietszeggend. Google geeft geen resultaten.
Dit lijkt echter wel allemaal heel officieel (maar is het dus niet!)

dit was alleen nog maar wat ik zag voordat ik de brief opende.

Het verassingsgeschenk foldertje wat erbij zat, had een kraslaag. Kras die sterren en je wint ook nog eens een verrassingsgeschenk. Natuurlijk had ik drie sterren...

De handtekening onder de brief van Mr. R. de Rooij is geprint (maar wel in mooie blauwe pen inkt). Dan zit het er ook hier weer in dat dit geen officiele brief is aan mij persoonlijk. (dat was echter natuurlijk allang al duidelijk)

Op de brief zitten drie cheques geplakt. Op alledrie staat "specimen". Het is dus absoluut geen cheque. Ook dat wisten we inmiddels al, maar het lijkt of je de cheque zo kunt cashen.

Er zit een gouden sleutel bij. Daarop staat "EE30". Er staat dat ik de sleutel niet mag verwijderen voordat ik de brief helemaal gelezen heb. Als ik die echter gelezen heb staat er nogsteeds niet over die sleutel! Waarom zou ik hem dan moeten verwijderen? Waarschijnlijk willen ze dat ik de hele brief lees zodat ik er helemaal van overtuigd ben dat ik echt grote kans maak.

In de hele kleine letters (waarvan ik zeker weet dat vrijwel niemand die leest), staat dat de actie begint op 1 Juni 2009 en duurt tot 30 Juni 2010... Dat is een jaar en een maand... (en is ook dus al een jaar geleden ongeveer begonnen!) Waarom roepen ze dan dat ik zo snel mogelijk alles moet insturen naar ze? Ik denk zelf om er voor te zorgen dat ik opgehaast wordt omdat ik zo'n groot mogelijk kans wil maken op mijn prijs. Op die manier is de kans dat ik kleine letters lees of uberhaubt nadenk over de actie vrij klein.

KLEINE REKENSOM:

In de brief staat dat 1% van Noord Holland is geselecteerd voor de prijs. Dat is dus 1 % van 2,7 miljoen mensen. En dus 27.000 mensen die zo'n brief krijgen. STEL ze doen alle 27.000 mee EN ze kiezen allemaal voor de "Ja-envelop" (er is een keuze de nee-envelop te nemen, dan maak je volgens de envelop wel kans, maar krijg je geen jaar lang Reader's Digest voor 2,- per maand), dan betekent dat dus dat Readers Digest 27.000 Abbonees erbij heeft. Die betalen allemaal 12 maanden lang 2 euro voor het blad. Dat wil dus zeggen 24 x 27.000 = 648.000 euro. De opgetelde prijzen however zijn (RUIM) 150.000 euro bij elkaar...

Dus als ALLE 27.000 mensen van Noord Holland mee zouden doen dan zou Reader's Digest hier 500.000,- aan verdienen. ECHTER ik denk niet dat alle 27.000 "geselecteerde" mensen mee gaan doen... Dus maken ze nooit genoeg winst, althans, geen half miljoen. Natuurlijk heb ik geen cijfers hiervan, maar ik ga er bijna van uit dat het hier gaat om ruim 80% die de brief weg gooit. Daar moet je ook nog eens denken aan alle kosten die er zaten aan het maken en bezorgen van dat stapel papier werk van 27.000 exemplaren. (het geheel bestaat ongeveer uit 8 a4tjes met de envelop mee, da's dus 216.000 a4tjes ongeveer).

Hoe dan ook, dat is wat mij opviel aan deze actie. Ik heb er niet veel vertrouwen in.

Samengevat:

-De brief lijkt heel erg urgent, maar is dat niet. (de actie loopt al een jaar en de "spoed-stempels" zijn gedrukt en dus nep)
-De winst die deze actie ze zou kunnen opleveren is érg laag (en daardoor denk ik dat er meer mensen mee doen dan die 1% of de actie langer duurt dan gezegd wordt)
-De cheques en beloofde prijzen rammelen omdat alles aangedikt lijkt (termen als, snel beslissen, extra bonussen, binnen enkele minuten op uw rekening gestort)

Laat mij even weten wat jullie hiervan denken! Ik hoop dat jullie (27.000 mensen :wink: ) er wat aan hebben!

Groet,

Niels Beekes
Http://www.aniforce.nl/
Http://www.twitter.com/aniforce/

Marokkaantje

Ongelezen bericht door Marokkaantje »

Dag,

Persoonlijk denk ik dat Reader's Digest niets zal weggeven ook al zal een hele stad zich abboneren. Niemand zal daar toch achter kunnen komen. Of ze geven namen en adressen van mensen die zogenaamd gewonnen hebben, terwijl dat gewoon werknemers zijn die in hetzelfde complot zitten en daarvoor een bonus krijgen.

Het is ook een Amerikaans tijdschrift, ze gebruiken dus ook Amerikaanse verkoop taktieken. Of het klantvriendelijk gebeurt of niet is niet belangrijk zolang ze maar 'money in the pocket' hebben!

Afbeelding

Ik vind het echt zo jammer dat we in een tijd leven waar je financieel niet veilig bent van geldpiraten. Ik kan best begrijpen dat iemand die zo'n pakket krijgt en niet alles begrijpt zich zal abboneren. Aldus, het begin van stress om er van af te komen.

zelfs de :evil: staat versteld van deze praktijken!

Groetjes,
8)

rguich

Ongelezen bericht door rguich »

omega30 schreef:Ik heb dezelfde brief gekregen. Er staat o.a. op dat "maar" 1% van Noord Holland hem vandaag krijgt. Over de rest van Nedeland geen woord. Toevallig zag ik de bezorgster en die drukte 'm huis aan huis in de bus. De oudste internetberichten over dit "59ste prijzenfestival" die ik kan vinden zijn van augustus vorig jaar. Dus al 9 maanden lang pesten ze steeds maar 1% van maar 1 provincie. Tot ze elke deur gehad hebben, dan begint de volgende dag het 60ste prijzenfestival.

Als je heel goed leest, staat nergens dat je werkelijk iets gewonnen zou hebben, alleen dat je in aanmerking komt voor uitkering van de prijs ALS je 'm gewonnen ZOU hebben. Cheques? Nee hoor, een zeer milieuonvriendelijke papier- en inktverspilling. Zelfs niet geschikt als toiletpapier of om vis in te verpakken.

Wel bij het oud papier gooien, hoor...
Ik heb deze ook gehad en val blijkbaar ook onder de 1% van Utrecht die dit unieke aanbod heeft gekregen ;)
Ik zou het ook nog eens aan de buurvrouw kunnen vragen, maar ik geloof het wel zo. Stond wel even vreemd te kijken toen ik die envelop kreeg (en open deed), maar het lijkt inderdaad allemaal pure papierverspilling. Zonde van mijn tijd en het milieu, bah!

@Aniforce: Mooie post! :)

Gesloten