LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SKL Zuid-Duitse loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Schreuder
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2003 17:43

SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Schreuder »

Op dit moment wordt er telefonisch reclame gemaakt voor deze loterij. Wel met normale voorwaarden, dus zonder allerlei mooie "lokkertjes" ofzo. Graag wil ik reacties horen van mensen die ervaring hebben met deze loterij, is deze betrouwbaar? en hoe vaak wordt er wel eens wat gewonnen?

Gast

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb hier ervaring mee ja...

ook ik werd benaderd door SKL, ik gaf geen toestemming... een dag later werd ik gebeld, gefeliciteerd dat u meedoet!!! dus helemaal eerlijk zijn ze niet. Gelukkig ben ik er toch nog vanaf gekomen

Gerd

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Gerd »

Het klopt dat er op het huidige moment per telefoon loten voor de SKL worden verkocht. SKL staat voor de Suddeutsche Klassen Loterie. Dit is DE officielle staatsloterij van Duitsland. In 6 maanden (6 Klassen) gaat er meer dan 888 miljoen aan prijzen uit. Deze prijzen zijn gegarandeerd door de duitse staat. Om precies te zijn de duitse deelstaten: Baden-Wurttemberg, Beieren, Hessen, Rijnland-Palts, Saksen en Thuringen. De loten worden verkocht via de firma Glockle uit Stutgard. In tegenstelling tot bijv. Stargames of Combiplay is dit volledig legaal. Hiernaast zijn de winstkansen bij deze loterij vele malen hoger dan die van bijv. de Nederlandse staatsloterij.

Meedoen dus!

pasop

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door pasop »

Alle aanbiedingen voor deelname in buitenlandse loterijen die in Nederland worden gedaan zijn in strijd met de Wet op de Kansspelen. Geen van deze aanbieders heeft een vergunning en ze overtreden dus allemaal de wet!!!!!!!

mark2

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door mark2 »

De firma Glockle heeft wel degelijk een vergunning om de duitse loten per telefoon te verkopen in Nederland. Alleen reclame in de vorm van folders etc mogen zij niet verspreiden!

PeterB

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door PeterB »

Pfew.. dat is toch een pak van mijn hart dan. Ik zal even vertellen wat mij is overkomen.

Enkele weken geleden deed ik, zoals zovaak, via het internet mee met een prijsvraag. Hiermee kon je een Mini Cooper winnen. Meestal vertrouw ik die prijsvragen waarin grote dingen worden weggegeven niet zo, maar ach, ik deed mee met een hotmail adresje waar toch al veel spam op binnenkomt, dus als dat nog meer zou worden maakt me dat niet uit.

Iets daarna kreeg ik een telefoontje. Gefeliciteerd, u bent een van die kanshebbers voor die auto, er zijn al veel mensen afgevallen. Ik dacht, da's mooi, ik kan wel een nieuwe auto gebruiken. Meteen daarna begon ze ook nog over een aanbieding voor de SKL. Ik zou korting krijgen op de loten (12.50 euro per 1/10 lot ipv. 25 euro). Hmmm dacht ik, dus die auto was gewoon een lokkertje. Nou ja, jammer dan.

Nu wil ik wel eens een gokje wagen en de SKL ken ik al heel lang van naam dus ik wou wel meedoen. Maar, via de telefoon daarvoor opgeven? Dat leek me niets. Ik vertelde ze dat ik er even over wou nadenken. Gisteravond werd ik teruggebeld. Normaal ga ik NIET in op deze dingen via de telefoon. Ik heb echter 10 keer gevraagd of ik kan STOPPEN wanneer ik wil en dat ik er dus niet perse 6 maanden aan vast hoef te zitten. 10 maal werd me verteld dat ik me zelfs na 1 maand al kon afmelden als ik dat wilde. Ik ben hier op ingegaan. Ik wacht nu op bevestigings formulieren.

Mijn vriendin vertelde me later die avond dat ze veel had gehoord van klachten hierover, dus ging ik hier op het radar forum lezen. Ik zag veeeeel verontrustende berichten van loterijen, maar geen over de SKL. Gelukkig dus maar achteraf. Aan de andere kant, ik zou me nooit hebben laten ompraten voor een loterij waarvan ik de naam niet ken. Ik doe nu mee, omdat ik de naam SKL herken.

Ik hoop dat ik nergens echt ben ingestonken en dat dadelijk mijn rekening geplunderd wordt, want dat kan ik niet gebruiken. Maar ik lees hier nu dat het legaal en veilig (?) is?

kan iemand me nog wat extra geruststellen?

Mvg,

Peter.

Gast

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf 2 jaar meegespeeld met SKL en betaalde daar 225 mark per maand dat is dus 5400 mark een hoop geld en heb ook niets gewonnen in die tijd of het oplichters zijn wil ik niet zeggen maar zoals ze spreken dat je gegarandeerd wint das dus niet waar ben er ook mee gestopt omdat het te veel koste en ik er in begon te geloven dat wij hier over de grens toch geen kans maakten.
Ze blijven me wel trouw brieven sturen of ik weer loten wil kopen met wingarantie ik trap er dus niet meer in.

groeten

BB

Peter H

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Peter H »

Hallo,

Ik heb me net zoals anderen opgegeven voor die mini cooper en ook bij mij begonnen ze over die loterij. Ook tegen mij werd gezegt dat ik nog kon cancellen voor er met de loterij begonnen zou worden, om van die doordrammende telefooniste af te komen uiteindelijk maar ja gezegt, ik kon immers stoppen voor het geld zou worden afgeschreven...

Gister kreeg ik het spul via de post binnen en ik dacht, laat ik het toch maar niet doen.
Toen heb ik gebeld naar het volgende nummer wat boven aan de ontvangen brief staat vermeld. 0049 / 40 / 66 96 13 92. Dit nummer bleek van een duitse vrouw te zijn die volgens mij behoorlijk pissig was dat haar nummer op deze brief stond. Ze zei ook, Ich bin ein privat person und nicht die loterie.... Toen hing ze op...

Vervolgens heb ik op de website van de SKL gemaild en daarbij mijn Klantnr vermeld. In de reply hierop kreeg ik een mailtje terug dat het nr niet bekend was en ook mijn naam niet in de database was opgenomen.

Ik ben toen naar de bank gegaan om te kijken of ik het voortijdig kon annuleren ofzo maar ook dit gaat weer niet...

Kortom,
Volgens mij is het niet helemaal zuivere koffie

Weet iemand een juist adres of telefoonnummer om de deelname per direct te annuleren???

Groet,

Peter H

xander

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door xander »

FGF

xander

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door xander »

Beste mensen,
Naar aanleiding van alle publiciteit rondom de Duitse loterijen en lotto's (er is een verschil!) wil ik even een aantal zaken toelichten. Er zijn een aantal lotto's die via mailings bij u thuis mededelen dat u een prijs gewonnen heeft als u binnen bijv. 48 uur de brief terugstuurt etc. een aantal namen: Stargames, Combi-Play etc. Dit zijn illegale lotto's en mogen niet verkocht worden in Nederland. Bovendien is het zo dat als je een prijs wint, je helemaal geen zekerheid hebt dat je de prijs ook zult ontvangen.
Bij de SKL/NKL ligt dat toch anders. Dit zijn namelijk loterijen(dus geen lotto's) die door de Duitse staat gegarandeerd zijn. Er zijn in Duitsland 2 bedrijven die deze loterijen organiseren, nl. Boesche en Gloekle. Deze bedrijven bestaan al meer dan 100 jaar en zijn erg professioneel met hun product bezig. U kunt er dus van uitgaan dat de SKL/NKL legitieme loterijen zijn waarbij er altijd eerlijk wordt omgegaan met de prijzen. Als je bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd van Bayern Munchen kijkt, zie je de SKL/NKL reclameborden langs het veld.
Ik heb nu meegespeeld in de vorige NKL en heb 150 euro gewonnen.
Nou is dat niet super veel, maar ik probeer maar aan te geven dat deze loterij wel betrouwbaar is.
Ik dank u allen voor deze site, erg goed zo en blijf reageren mensen!
Xander

Jorg

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Jorg »

Hallo allemaal,

Ik ben ook gebeld door de SKL loterij. Had ook kans op de Mini en vroegen of ik wil meespelen in de loterij. Ik heb dit even goed nagezocht, maar ik zag verder geen problemen.
Uiteraard ook gevraagd of ik het kon opzeggen wanneer ik maar kon en dat was geen probleem.
Ik hoop dat dit allemaal maar goed gaat en dat je later niet 1 jaar bezig bent om je nog eens af te melden als je niet meer mee wilt doen.
En dat mooie verhaal wat ze verkopen geloof ik niet echt in, maar ik wil het gewoon een keer proberen. En als ze me echt belaren zijn ze nog lang niet jarig.

M.vr.gr.

Jorg

Erikje

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Erikje »

Ik heb gisteren een prijsvraag ingevuld voor een reis naar Las Vegas en werd vandaag gebeld dat ik bij de geselecteerde hoorde. Een groot aantal mensen hadden het verkeerde antwoord gegeven of waren uitgeloot. Hierdoor lijkt het alsof je inderdaad iets hebt gewonnen.

Direct daarna werd mij ook aangeboden mee te spelen met SKL. Voor slecht 41 cent per 1/10 lot en ik zou gegarandeerd winnen. Het leek mij wat onwaarschijnlijk dus ik heb de boot even afgehouden, maar volgende week bellen ze terug. Gelukkig heb ik deze informatie op dit forum gevonden, mooi dat ik er volgende week niet op inga!

Voor mensen die dit willen voorkomen. Ik heb de prijsvraag op het volgende adres gevonden:
http://www.winsuperprijzen.nl/lasvegas/

Grappig detail is dat je helemaal geen vraag hoeft te beantwoorden, dus het lijkt me dat er maar weinig mensen om die reden zijn afgevallen. Ook al een leugentje dus.

Groet,
Erik

Gast

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben via hun in Las Vegas geweest en had geluk met roulette spelen ik won ja helemaal niets maar ben wel mijn fiets kwijt.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Captain-America »

Frappant, ik werd gebeld als kanshebber, kandidaat voor een Audi TT, in de eindronde. Was dat overigens niet op vrijdag 30 april? Trekking zou plaatsvinden op zondag 2 mei.
Net toen ik dacht, het zou toch niet zo zijn...
Begon ook deze kwebbel over de Duitse loterij.
Die kon ik gelukkig al uit het recente verleden, 20 jaar terug eens een tijd aan meegedaan, totaal niets gewonnen...

Heb met deze kwebbel de deal gemaakt dat als ik de Audi TT gewonnen zou hebben, wij ook een deal zouden hebben ;)

Moraal van dit verhaal, iedereen is nog steeds uit op jou/jullie geld!

Be aware out there!

Mazzeltov;

Ralph

P.S. Vraag mij af of die prijzen uberhaupt, doel op de auto's in dit geval, uitgekeerd worden en of/hoe dit te controleren is/valt.

amsterdammmmmmmmmmmmmmmmm

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door amsterdammmmmmmmmmmmmmmmm »

Ik heb ook ervaring met de duitse lotto. Een paar maanden geleden stuurden ze een brief daarop stond dat ik 2000 euro heb gewonnen. Ik was toen heel blij. Er stond in dat ik het inschrijf formulier moest invullen en binnen 10 dagen opsturen. Als ik dat heb gedaan dan zou ik het geld ontvangen. Ik heb hem ingevuld en opgestuurd en ik heb nog geen cent gezien. de papieren heb ik thuis nog liggen. En ik had ook een keer een auto gewonnen maar die heb ik ook nog nooit gehad

BART-JAN

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door BART-JAN »

HOI MENSEN,
iK KAN JULLIE OP HET HART DRUKKEN DAT DE SKL, DUS DE DUITSE STAATSLOTERIJ EEN EERLIJKE LOTERIJ IS!!!!
IK SPEEL AL TWEE JAAR MEE....
ALLE NEGATIEVE PUBLICITEIT IS VOLGENS MIJ GEBASEERD OP DE NEDERLANDSE TUSSENPERSONEN DIE DIE LOTEN AANBODEN....
JE GAAT TOCH OOK GEEN NEDERLANDS STAATSLOT KOPEN VIA GERRITJE VAN HET KAMP OP DE HOEK???????
ALS JE ZEKER WIL ZIJN VAN WINST MOET JE NIET MEESPELEN!!!!!!
DAT IS EEN BEETJE HET PROBLEEM VAN NEDERLANDERS ( BEN IK OOK)
MAAR ALS JE VAN EEN GOKJE HOUDT KUN JE HET BESTE MET DE DUITSERS MEESPELEN!!!!
GROETEN BART-JAN
MAIL ME EVEN JULLIE REACTIES A.U.B. [email protected]

yvon w

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door yvon w »

Moet jij daar dan ook 50 euro in de maand voor betalen? Ik ben namelijk gebeld, en had in eerste instantie ja gezegd, en mijn gironummer gegeven, maar toen ze per toeval terug belden, heb ik geanuleerd omdat ik het toch wel veel geld vond, nu ben ik bang dat ze het althans nog van mijn rekening afhalen. Ik weet alleen niet welke duitse staatsloterij het is, dus als het dezelfde is als die van jou, ben ik gerust gesteld. yvonne

bart-jan

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door bart-jan »

Yvonne ik betaal 87.50 en heb de afgelopen editie van de staatsloterij 1625 euro gewonnen dus ik heb ruim!!! 1000 euro winst!!!!
Ik heb ook wel eens wat verloren in 2003 maar daar is het een loterij voor!!!
Ben maar niet bang want de echte duitse staatsloterij mag je altijd opzeggen!!!
ADVIES AAN IEDEREEEN!!!! ALS EEN AUT. INCASSO NIET GOED WORDT AFGESCHREVEN DUS TEVEEL HEB JE ALTIJD 6 WEKEN DE TIJD OM HET AFGESCHREVEN BEDRAG TERUG TE BOEKEN

Gast

Re: SKL Zuid-Duitse loterij

Ongelezen bericht door Gast »

Zo, ben je lekker aan het verkopen, prutser?

Gesloten