LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smerig spel bij Postcode Loterij!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
I-Know

Smerig spel bij Postcode Loterij!

Ongelezen bericht door I-Know »

Het is werkelijk ongehoord hoeveel brieven ik per jaar krijg waarmee je zomaar weer eens kans maakt op een superprijs.
Simpel! : even activeren via het intranet en je heb direct een extra lot in je mik.

Wil ik dat?: NEE,

Je word werkelijk gewoon keihard belazerd. ( Dit is dus in duidelijke Jip en Janneke taal )
Keer op keer krijg ik SPAM brieven van deze organisatie, die gewoon geld uit je zakken klopt en angst inboezemt dat ze, Ohjee, Ohjee, weleens bij je in de straat kunnen staan met tien camera's en meer tam tam geluiden.
Als het maar vooral veel aandacht trekt.

NEE, ik wil ook niet op TV!

Sterker nog:

Van al dit geld die ze spenderen aan SPAM brieven, reclames in kranten, magazines, plus TV zenders kun je al ieder jaar:

• 10.000 dorpen incl. inwoners voorzien van, voedsel, medicijnen, scholen en zorgen voor schoon drinkwater.

Wat ze ook niet verzinnen, pasjes, foto's, muntjes, zolang je verleid wordt om een extra lot te kopen, nouja binnen 4 seconde te activeren via internet.

Ik begrijp werkelijk niet dat hier niets aan gedaan wordt, ook niet door al die consumenten programma's.
Iedereen die ik spreek irriteert zich hier mateloos aan, ook op dit forum lees ik honderden klachten, maar niets verneem je hierover op TV, in de krant of nieuwssites.

Hoe kom je hier vanaf: Nou dat duurt iets langer!

• 4 seconde om extra lot te krijgen, Activeren is heel eenvoudig!
• Maar Deactiveren dit kun je als consument niet binnen 4 seconde.
• Dat moet aangetekend gebeuren en kost de consument extra geld en tijd.

Waarom kun je gratis aanmelden binnen luttige seconde, maar als een consument wil besluiten te stoppen of met minder loten mee te spelen dan ben je kansloos.

Tros Radar, gaan we hier nu nog een keer aandacht aan geven, of doen durven jullie dit niet aan.

veluwe1

Re: Smerig spel bij Postcode Loterij!

Ongelezen bericht door veluwe1 »

Ik ben het spuugzat die postcode loterij, elke week krijg ik brieven, gratis dit gratis dat en als je er op in gaat dan zit je na de gratis trekking er mooi aan vast. Zo heb ik nu drie loten met verdubbelaar, koffertje etc. Nu werd ik vandaag gebeld door deze zelfde postcode loterij (aardige knul aan de lijn) en werd er weer gevraagd of ik voor twee loten gratis in de maand maart wil meedoen. Ik ben er niet op in gegaan want ik weet nu hun taktiek, want eenmaal akkoord zit je na de gratis trekking voor vijf loten aan hun vast. Hij had zelf een oud bestand want hij kon niet zien dat ik al voor 3 loten mee speel. Je kunt het natuurlijk opzeggen, zo zeggen ze dat dan tijdens het gesprek, maar ik weet uit ervaring via anderen dat het schriftelijk moet gebeuren, en dan is ook maar de vraag of dit goed gaat. Het is dus heel erg makkelijk om mee te doen, maar eenmaal betalend lid dan kun je er moeilijk vanaf. We bedanken je voor de giften zeggen ze dan (en het management), leuke manier van zaken doen. Ik ben benieuwd of dit wettelijk toegestaan is, ik vind het zelf een grijs gebied en de overheid moet er maar eens na kijken!

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

waar je je druk over kan maken gewoon wegooien als je geen interesse heb

pokerace

Ongelezen bericht door pokerace »

Je maakt je helemaal druk over een stomme brief, die je ook gewoon had kunnen weggooien en dan had je dit hele gezeik niet gehad!

TvE73

Ongelezen bericht door TvE73 »

Toch wel! Het probleem is dat je er NIET vanaf komt op de manier waarop dat zou moeten, wel degelijk een probleem voor mensen die er ooit voor gekozen hebben mee te doen...
Laatst gewijzigd door TvE73 op 02 mar 2011 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

amelissen

Ongelezen bericht door amelissen »

Ik snap het wel hoor dat mensen hier geirriteerd door raken.

Ikzelf heb 1 lot en de brieven/mailtjes /acties gaan direct ongeopend in de prullenbak. Ook ik werd een paar weken geleden gebeld. Heb duidelijk aangegeven dat ik maar 1 lot wil, niet meer niet minder, en niet in ga op wat voor aanbieding dan ook wat altijd weer uitkomt op een extra lot. Nu niet en in de toekomst niet.
Ook gevraagd of ik niet meer gebeld kon worden want als ik nog een keer gebeld zou worden, dat ik dan alles op zou zeggen.
En nu dus maar afwachten ...

Ik heb echter het vermoeden dat er gewoon meer mensen in de extra loten trappen dan dat er mensen opzeggen en dat ze gewoon met hun irritante acties door blijven gaan.

Was dat niet een tijdje geleden in het nieuws, een 80+ jarige dementerende man die 27 loten had en die daar grotendeels zijn pensioen aan kwijt was en die standaard iedere 2 maanden gebeld werd om een extra lot te nemen (wat die man helemaal niet begreep natuurlijk)?

iljah

Ongelezen bericht door iljah »

Ik ben misleid en opgelicht door de Nationale Postcode Loterij. Sterker nog, de reclame code Commissie heeft hierover uitspraak gedaan en heeft bevestigd dat ik inderdaad ben misleid. Morgen (vrijdag 4 maart) verschijnt een artikel met mijn verhaal in het AD. Want u raadt het al: de postcode loterij betaalt mij mijn gewonnen prijs (2500 euro!!!) niet. Wat een stelletje oplichters! En wat stelt zo'n reclame code commissie nog voor als consumenten zo keihard worden gedupeerd? Ik ben zo ontzettend kwaad en teleurgesteld en voel me enorm bedrogen door de postcode loterij.Hoe kan dit doorgaan? Wordt het niet eens tijd voor kamervragen? De postcode loterij helpt?!?!?!

I-Know

Ongelezen bericht door I-Know »

Er wordt op een zeer doordachte en berekende manier ingespeeld op de emoties van mensen.
Ik snap werkelijk niet dat dit door de Nederland justitie getolereerd wordt.
Of!, zou het zo zijn dat er hier zoveel dapper een graantje van mee eten.

Vul zelf maar in:

• Velen Uitgeverijen
• Reclamebureaus
• Televisiestations
• De Nederlandse staat

Vandaar dat geen krant, magazine of tv-zender zich hierover durft te bekritiseren, want dan lopen ze een belangrijke bron van inkomsten mis, die ze uiteraard ook een boterham bezorgen elke maand.

Kortom wij zogenaamde nuchtere Nederlanders activeren maar weer eens een extra lot.
Want wie weet staan ze ineens bij jouw in de straat of bij je buurman, omdat jij geen loten hebt gekocht ;-D

Het moet gewoon zo zijn, dat je zelf mag bepalen dat je benaderd wil worden door hun post, telefoontjes, en email.
Wie zegt trouwens dat ze gebruik mogen maken van MIJN E-Mail adres?

Merendeel van alle spelers van dit soort kansspelen willen dit helemaal niet, dus hou er gewoon mee op.
Wij benaderen jullie wel als we iets willen, en anders gewoon NIET.

Kortom, oprotttten! en stoppen met al die SPAM rommel, als je dan al dat geld goed wil besteden geef het dan aan jonge kankerpatiëntjes, of andere zieken kinderen en bezorg ze iets geweldigs met hun familie.
Dan pas doe je wat nuttigs met ONS geld.

GGG

Ongelezen bericht door GGG »

I-Know schreef: Kortom, oprotttten!
Dat is dan ook precies wat we met zijn allen zouden moeten zeggen als die vent met die veel te dikke kop in de straat verschijnt. ******** met je flutloterij, we moeten je niet meer.
Wat in de Arabische wereld kan, kan hier ook hoor. We moeten het gewoon niet meer pikken, dat onze deelname aan die flutloterij wordt afgedwongen. Mensen, blokkeer de weg, als de Postcodeloterij je wijk dreigt te gaan belegeren. Het moet afgelopen zijn!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

goooooooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeddddddddddddddddeeeeeeeeeeeee avond dames en heren..zo kots kots,bij die stem al...
we klagen allemaal ziet radar dat nou niet,of willen ze het niet zien,wederom weer over woekerpolissen ,ook zeer belangrijk voor mensen ,maar niet om de 2 weken,iets aan dit onderwerp wijden zou erg fijn zijn!!

Hemina

Ongelezen bericht door Hemina »

Wat een onzin toch allemaal, ieder normaal mens begrijpt toch dat je niet zomaar 2500 euro krijgt?
En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat als je loten op wilt zeggen, dat binnen een paar dagen geregeld is. Al dat negatieve gedoe is nergens voor nodig.

autobaasje

Ongelezen bericht door autobaasje »

Ik ben heel blij met deze loterij pas geleden nog een geldprijs
en een mooie auto gewonnen.

Hemina

Ongelezen bericht door Hemina »

Niemand zegt dat je mee MOET spelen, dat is aan jezelf.
Maar dan ook niet zeuren als de straatprijs valt, mensen die niet meedoen zijn de nou net diegenen die de grootste monden hebben. Jammer, het goede doel is toch ook waardevol? alleen al daardoor heb je gewonnen

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zie het probleem eigenlijk niet zo. Tja al die post is zonde geld, kan beter worden besteed. Gewoon weggooien en negeren. Overigens spelen wij niet mee en krijgen net zoveel post dus daar ligt het niet aan. Vind wel dat deze loterijen een zorgplicht moeten hebben om dementerende ouderen te beschermen of gokverslaving tegen te gaan.

Er is geen verplichting om mee te spelen en idd niet zeuren als je dan niet wint (Vogels, ik zeg niet dat jij zeurt, maar er zijn zat anderen die het wel doen). Of erger nog zoals een paar jaar geleden. Een vrouw speelde niet mee en kanjer ging langs de neus. Gaat ze vervolgens een rechtzaak aanspannen wegens emotionele schade omdat er allemaal reclame in de bus kwam voor dure en luxe goederen. Hoe verzin je het ??

Er is ook geen verplichting om die programma's op TV te kijken. Al jaren lang worden er bij TV's van die rare kastjes geleverd met allerlei knopjes. :shock: Als het programma je dan stoort, kun je toch een andere zender opzetten. Ja, we hebben meer dan 1 zender tegenwoordig. En er is nog zo'n mooie knop: UIT.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Overigens spelen wij niet mee en krijgen net zoveel post dus daar ligt het niet aan.
Ik speel ook niet mee, maar krijg nooit post en/of telefoontjes van PCL
Ik speel ook niet mee, ook nooit gedaan en toch krijg ik post wat overigens ongeopend de prullebak ingaat.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik speel ook niet mee, ook nooit gedaan en toch krijg ik post wat overigens ongeopend de prullebak ingaat.
Even ter aanvulling: wij hebben ook nog nooit meegespeeld, dus ook geen oud lid. Krijgen toch vaak PCL post met een mooi plattegrondje van de winnaars in mijn wijk (stond op de laatste exemplaren leesbaar onder het venster)

Prullebak :shock: :?: Oud papier toch zeker !? Zeker geen afvalweging in de gemeente.
PS. Mag toch hopen dat je een prullenbak hebt. Wat een pech zeg 1 prul bak vol. :lol: vast een foutje van de computer :wink:

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

Chocomelk schreef: Ik speel ook niet mee, ook nooit gedaan en toch krijg ik post wat overigens ongeopend de prullebak ingaat.
die hele loterijenbende verdient in mijn ogen een enkeltje sint helena. inspelen op angst niet te winnen. de kans dat je door de bliksem getroffen wordt is groter.

ik heb mn buik vol van geadresseerd drukwerk, en zeker van loterijen. de pcl zit in amsterdam. ff opzoeken op de telefoongids en ze zijn verplicht je adres uit hun systeem te halen. 1 telefoontje scheelt weer afval...

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

mihoen schreef:
Chocomelk schreef: Ik speel ook niet mee, ook nooit gedaan en toch krijg ik post wat overigens ongeopend de prullebak ingaat.
die hele loterijenbende verdient in mijn ogen een enkeltje sint helena. inspelen op angst niet te winnen. de kans dat je door de bliksem getroffen wordt is groter.

ik heb mn buik vol van geadresseerd drukwerk, en zeker van loterijen. de pcl zit in amsterdam. ff opzoeken op de telefoongids en ze zijn verplicht je adres uit hun systeem te halen. 1 telefoontje scheelt weer afval...
Ik heb vaker de brieven teruggestuurd, met "bewoner niet meer op dit adres aanwezig ", en de brieven blijven uit!
Misschien een tip voor iedereen!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hey strak plan tennis,ga ik doen als de volgende brief komt!

stoompie2

Ongelezen bericht door stoompie2 »

http://www.postfilter.nl/dm/registratie
doet wonderen
elk bedrijf wat geadresseerde spam verstuurd ook al is het met aan de bewoners van straat
poscode woonplaats
moet hierop filteren voor de mailing de deur uitgaat

Gesloten