LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spaanse loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
kiki

spaanse loterij

Ongelezen bericht door kiki »

Heb vandaag per post uit Spanje, met echte Spaanse postzegels!, een brief gekregen met daarin vermeld dat ik een enorme geldprijs heb gewonnen...Altijd fishy natuurlijk maar deze is wel heeeel goed en ziet er realistisch uit. Hij komt van La Primitiva, Loterias y Apuestas de Estado, Madrid...
Zijn er nog meer gelukkige prijswinnaars, of ben ik ècht de enige in heeel Nederland...
Kiki :wink:

PSK

Re: spaanse loterij

Ongelezen bericht door PSK »

ma 29 mrt 2004, 11:04
Spaanse neploterij maakt Nederlandse slachtoffers
DEN HAAG - Een vermoedelijk Nigeriaanse oplichtersbende is in Nederland actief met een nieuwe truc; een neploterij. De oplichters zeggen in een brief grote geldprijzen in een Spaanse loterij toe. De 'winnaars' moeten vooraf de kansspelbelasting betalen. De prijs blijft vervolgens uit.
De Spaanse ambassade in Den Haag wordt dagelijks gebeld door mensen die een dergelijke brief uit Madrid hebben ontvangen. Een aantal van hen heeft ook al betaald, aldus een woordvoerder.

lijkt me een duidelijk duistere zaak ...

boncœur

Ongelezen bericht door boncœur »

Ongelooflijk dat er nog mensen zijn die zelfs nog twijfelen of ze idd -zomaar voor niks - een prijs hebben gewonnen.
Hoe onnozel kan de mensheid zijn?!
Of is hier sprake van hebzucht en dan later klagen in consumentenprogramma's over die verschrikkelijke oplichters.
Bekend spreekwoord luidt: "Eigen schuld; dikke bult"!

kiki

Ongelezen bericht door kiki »

Wat jammer boncoeur dat u enige vorm van cynisme ontgaat...

Bekend spreekwoord luidt: "Good riddance to bad rubbish"...

peter2

Ongelezen bericht door peter2 »

Kiki, ik ben ook miljonair geworden :lol:

Hoefde alleen nog even Mike Comez te bellen......
Tsja ik trap er niet in, maar kan me voorstellen dat goedgelovigen dat wel doen.

Zelf bellen naar het opgegeven nr. (wat ik al lees van Michel dacht ik om te checken) kan je trouwens veel geld kosten via de zgn. dropp charges. Dit zijn hoge pay per call nummers, waar je totwel 200 euro per call betaalt...... een tariefmelding is dan wettelijk verplicht, maar laat je hier niet toe verleiden!!!!

Succes kiki en anderen om gelukkig te worden zonder al onze miljoenen... :lol:

peter

Bert en Erna

Ongelezen bericht door Bert en Erna »

Wij hebben vandaag op naam een enveloppe met daarop een afgestempelde spaanse postzegel ontvangen. Hierin zat een engelstalige brief waarin vermeld werd dat we 425.000, 39 euro gewonnen hadden. We hoefden alleen nog maar voor 14 mei 2004 een fax te sturen naar de Overseas credit commission S.A. te Madrid die het geld in beheer heeft voor de Intl. Lotto Commission. Het faxformulier was bijgevoegd en daarop moesten we onze adres en bankgegevens invullen en tevens een kopie van identificatiebewijs mee faxen. Het lijkt ons geen zuivere koffie, omdat de printkwaliteit erg slecht is en de brief erg knullig in elkaar steekt. Verder klopte na controle op het internet het adres van de Loterias y Apuestas del Estado in Madrid niet. Graag jullie reactie hierop.

Met vriendelijke groet,

Bert en Erna Snijders

boncœur

Ongelezen bericht door boncœur »

Spaanse neploterij maakt Nederlandse slachtoffers
Wat voor reactie had u gewenst willen hebben?!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

hallo,

ook wij kregen een mooie brief uit Madrid met een echte spaanse postzegel en wat denk je we hadden 437.510,24 euro gewonnen. Te gek zeg!!!
Maar we hebben neregens aan meegedaan en toch een prijs gewonnen een beetje vreemd natuurlijk. Ook wij moesten iemand bellen: Carlos Hurtado. ook moesten we gegevens en een copy van ons paspoort faxen. We vonden het geen zuivere koffie en hebben op internet gezocht en warempel er zijn veel meer prijswinnaars. NIET DUS
LOTERIAS Y APUESTAS DEL ESTADO is dus nep

Gast

Wij hebben ook een brief ontvangen, met de melding dat we $615.810.00 hebben gewonnen met ONCE SPANISH SWEEPTAKE LOTTERY/INTERNATIONAL PROMOTIONS PROGRAMS. Een engelse brief vol logo's en nummers, met het verhaal dat het bedrag nu gestort en verzekerd (fund)! en dat we voor 30-10-04 moeten reageren. Grote onzin allemaal maar ik kan mij voorstellen dat hier meer mensen last van hebben.

Gast

Ook wij hebben zo'n brief ontvangen en wij zouden 615.810 dollar gewonnen hebben. Wij moeten echter voor 8-11-2004 contact opnemen met mr. Ramon Felix.
JAAAA DAAAAAAAAAAAAAAAAAG.

resp0014931

Ongelezen bericht door resp0014931 »

Deze spaanse loterij brief kreeg ik per e-mail. Lijkt op de per post toegestuurde brieven en is dus ook pure oplichting

CHEERFULGATE E-MAIL LOTTERY PROMOTION

AV 5 CASTILLA MADRID SPAIN

FROM:CHEERFULGATE AWARD DEPT.

REF: SUN/2010-968091/03

BATCH: 54/010/IPD

DATE: 08/11/2004

RE: EMAIL WINNING CONFIRMATION NOTICE

We are glad to inform you that your E-mail address appears as the confirmed
winner of our last CHEERFULGATE email lottery program held on the 8th november
2004.Your e-mail address attached to ticket number 20675543256-786 with
Serial number 3765-75 drew lucky numbers 7-12-18-24-32-45, which Consequently
won in the 2nd category, you have therefore been approved For a lump sum
payment of {US$1,000.000.00) united state Dollars. CONGRATULATIONS!!!

This promotional program takes place every year. All participants were selected
through a computer ballot system drawn from over 100,000 companies and 50,000,000
individual email addresses and names from all over the world.In order to
avoid unnecessary delays and complications please remember to quote your
reference number and batch numbers in all correspondence.We ask that you
keep your winning information confidential until your claims has been processed
and your money remitted to you.

Remember all winnings must be claimed not later than 18th of november 2004.After
this date all unclaimed funds will be included in the next stake.To file
for your claim or for further details, please contact our agent Mrs jewel
Taylor at ([email protected])

In respect of our commitment towards helping the less previledge, we ask
that you voluntarily contribute 1% of your Global winnings to any charity
organization you desire at yourconvinience. Congratulations once more from
our members of staff.

Mr. James Walker
Global Winning co-ordinator.
[/u]

Rambouzi

Ongelezen bericht door Rambouzi »

Oplichters zijn het!

Ook ik ontving vandaag (29-11-04) een brief uit Spanje. Nee niet van Sinterklaas, hoewel het wel een kadotje is. Of niet? Ik zou volgens deze brief mee gedaan hebben met een loterij en 615.810,- euro gewonnen hebben. Hoera! Maar of ik wel eerst ff de TAX wil betalen.

Ze denken zeker dat ik gek ben! De brief was geprint op goedkoop papier met een goedkope kleuren printer. En BTW betalen om een prijs te ontvangen? Dat doe je achteraf en niet vooraf! Stelletje oplichters. :evil:

De brief is van Elgordo Loteria Primitiva getekend door ene Victor Gonzalez uit Madrid. Bel hem maar ff! 0034-658251164

Ik vraag me alleen wel af hoe ze aan mijn adres gekomen zijn. Het was nog fout ook. De straatnaam stond achter het huisnummer.

Misschien kan Radar hier eens aandacht aan schenken en de mensen waarschuwen voor deze oplichtersbende.

Ik blijf ook gewoon lekker mee doen met de staatloterij...ik win alleen nooit wat. :?

Sterkte allemaal.
Remco - Almere

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.

TROS Radar internetredactie

Gesloten