LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sponsor bingo loterij oplichtingspraktijken

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
FiscaalJurist

Re: Sponsor bingo loterij oplichtingspraktijken

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Luehof schreef: Probeerde de bedragen terug te laten boeken via Mijn ING, maar loterijen zijn van die mogelijkheid uitgesloten. Dit is toch te gek? Hoe hebben die oplichters het bij de banken voor elkaar gekregen een uitzondering te bedingen?
Dat geld van kansspelen niet is terug te boeken via stornering lijkt mij vrij logisch, immers anders zal iedereen die geen prijs heeft gewonnen het geld kunnen laten storneren NA de trekking.

De handelswijze kan mijns inziens overigens niet door de beugel maar dit staat los van het wel of niet kunnen storneren

Luehof

Ongelezen bericht door Luehof »

Zeer bedankt! Ik reageerde te emotioneel en had inderdaad even door moeten denken.

adrianciocoiu

Ongelezen bericht door adrianciocoiu »

Nadat ik een aangetekende brief heb verstuurd over mijn klacht en stopzetten machtiging heb ik de Achmea rechtsbijstand verzekering ingeschakeld een paar weken geleden, ik kreeg een advocaat toegewezen en die heeft twee weken geleden een brief gestuurd naar SBL. Tot heden geen reactie, ik houd deze forum o/d hoogte met de stand van zaken. De Rabobank wilt totaal niet meewerken, die zegt alleen dat ik een kaartje intrekking machtiging moet opsturen, dat is ten strengste afgeraden van de Achmea jurist. De afschrijving van SBL is nu wel gestopt merk ik, zonder een bericht noch bevestiging... dit is abnormale dienstverlening.

Ik dank jullie voor het delen van soortgelijke problemen. Stay tuned!

Luehof

Laatste nieuws: na het zenden van een aangetekende brief op 6 november kreeg ik vandaag (16-11-10) al een reactie per e-mail waarin mij bevestigd werd, dat mijn deelname was beeindigd en dat het inleggeld zou worden teruggestort. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de wijze waarop men deze toezegging verwoordde heel correct moet worden genoemd en dat het mij het vertrouwen geeft het geld ook inderdaad te zullen terugontvangen.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

"Zullen terugontvangen" is nog niet "hebben terugontvangen".

De keerzijde van die ai regel voor kanspelen is dus, dat incasso's te pas en te onpas kunnen door blijven lopen zonder dat je daar als consument iets tegen kan doen, behalve dan een opzeggingsbrief te schrijven en maar af te wachten of men er gehoor aan geeft en, als dat al gebeurt, wanneer. Het is daarom ook absoluut geen goede regeling, in mijn ogen. De enige goede regel zou zijn: vooraf betalen als jij een lot wilt, net als een Staatslot dat je de AH haalt. Maar ja, dan verdienen ze er wel minder op.

Luehof

Inderdaad, het geld is er nog niet. U hebt verder gelijk dat (afgezien van de verwachte afloop van mijn geval) de methode van de loterij van geen kant deugt. Lees ook de tussenzin in de reactie van de fiscaal-jurist van Radar. Ik denk dat alleen van de politiek iets te verwachten is in die zin dat de wet op de kansspelen zou moeten worden aangescherpt in de door u bedoelde richting. Verder zou ik het niet weten, anders dan dat je in het vervolg wel driedubbel uitkijkt voordat je op lokkertjes van deze en andere loterijen ingaat.

Sandrine

Ongelezen bericht door Sandrine »

Hier eenzelfde soort verhaal.
Niets helpt. Aan te telefoon krijg je te horen "als u even een briefje stuurt, wordt het keurig teruggestort", stuur je een briefje dan hoor je daar niets op en bel je opnieuw, dan wordt gezegd dat dat niet gezegd had mogen worden.
Omdat er prijzen op het lot (dat ik al had opgezegd) zijn gevallen, kunnen ze het geld niet terugstorten. Ik zei al dat ze die prijzen best terug mochten hebben, maar dat hielp niet, ik kan fluiten naar mijn geld.

Heb de bank gebeld over waarom ik de incasso niet kan storneren en dat blijkt dus niet te kunnen bij loterijen.
Wel had ze het over een rode kaart (weet niet of dat bij alle banken zo werkt of alleen bij SNS, ik vermoed het eerste) kunt halen bij je bank, waarin je de machtiging stopzet.
Blokkeren van een nummer van waaruit de machtiging wordt afgeschreven heeft geen zin zei ze, want loterijen hebben diverse rekeningnummers en blokkeer je het ene nummer, dan schrijven ze doodleuk vanaf een ander nummer af.
Dus die rode kaart (in ieder geval bij SNS) is de enige manier om toekomstige afschrijvingen te voorkomen. Maar wat afgeschreven is, ben je kwijt. :evil:

Maxiem, dank je wel voor je tip over de 13 maanden regeling.
Het heeft bij mij niet zo lang geduurd en ik zit nu ook met het geklooi van prijzen die gewonnen zijn, dus ik heb besloten het hier verder bij te laten.
Maar ik onthoud je tip zeker voor het geval ik hem ooit eens nodig heb!

Luehof

Nog één keer een reactie van mijn kant. Ik heb het ten onrechte afgeschreven bedrag TERUG! Bijna niet te geloven. Advies aan een ieder die zich gepakt voelt: schrijf een aangetekende brief met de preciese gegevens, dus eigen giro of banknummer en ook de lotnummers. Die staan op het afschrift van de bank. Ik moet zeggen dat mijn zaak keurig is afgehandeld.

recht voor ieder

Ongelezen bericht door recht voor ieder »

In November 2010 zijn wij telefonisch benaderd door de postcode loterij.

Een zeer vriendelijke stem vertelde me dat ik gratis kon meespelen met drie loten voor de maand december 2010.

Als goed Nederlander zijn wij dus niet gek, want met drie loten gratis meespelen laat je dus niet schieten.
Na veel tekst en uitleg van de vriendelijke stem. Vertelde hij me ook hoe ik moest opzeggen.
Als ik in januari 2011 niet meer wilde meespelen dan moest ik vóór 24 december 2010 schriftelijk hiertoe een verzoek indienen.
Nadat wij de gratis loten hadden ontvangen voor de maand december heb ik dat meteen gedaan.
Op 01-12-2010 heb ik de Sponsor Bingo loterij schriftelijk geinformeerd dat ik voor januari wilde stopzetten.

Op onze brief hebben nwij van de Sponsor Bingo Loterij een brief ontvangen op 28-12-2010 met de bevestiging dat wij indrdaad hebben opgezegd.

Nu is het januari. En wat schets de verbazing er is gewoon voor de maand januari €33,- afgeschreven.

Natuurlijk heb ik gebeld. Op een andere manier kun je ze over dat soort zaken niet bereiken. (heb echt alles geprobeerd) Dus eerst in de wacht gezet 5 minuten.

Hier word je dan te woord gestaan door iemand die je van alles wees maakt.

Ze vertelde dat ik speciaal in de brief erbij had moeten vermelden dat del oterij
voor de maand januari geen geld meer mocht afschrijven.
Verder kwam ze met een verhaal dat het lag aan de post. Die had gestaakt en daarom moeten wij alles laten doorlopen. Dat stond in de algemene voorwaarden zo gaf ze aan.

Daarna vertelde ze dat alle opdrachten tot afboeken word gegeven rond de 18de van iedere maand.
Het is dus schandalig eens te meer dat je voor de 24ste moet afzeggen.
Als je de opzegbrief verstuurd op pakweg de 20ste dan ben je dus al te laat.

Dat staat nergens en dat verteld dus ook niemand je.

Ik heb mijn opzeg brief op 01-12-2010 verzonden en heb ook een brief terug ontvangen met de bevestiging van opzegging.
En dan nog worden smoesjes erbij gehaald die nergens op slaan.
Zo zou dus ook mijn brief te laat zijn. Want een opzegbrief die ruim drie weken vantevoren verstuurd is kunnen ze helaas niet meer behandelen. En zeker niet als de post staakt.

Als dit aan het laatste feit zou liggen dan had men dat netjes op hun site kunnen kenbaar maken.

Mij is nu verteld dat voor februari alles is stopgezet.

Oh ja ! Bijna vergeten.
De (vriendelijke telefoniste van de loterij) kreeg het ook nog klaar om me het volgende te zeggen.
U wilt nu uw geld terug omdat u denkt dat u gelijk heeft. Maar als u deze maand iets wint, dan klaagt u ook niet en houd u uw mond dicht over het feit dat u iets extra's heeft moeten betalen.
Kan het nog schandaliger!!!
Ook zou ik ze al een 20 minuten ophouden aan de lijn. Dat is toch van de zotte.
Ik heb haar verteld dat willen jullie toch 20 minuten a €0,20.
In ieder geval neem ik contact op met mijn advocaat. Verder overweeg ik van dit voorval aangifte te doen.

Mensen trap niet in die loterij.
Het is een geweldig doordachte machinerie die alleen maar uit is op geld.
Het is veder schandalig hoe met de mensen word omgegaan. Oplichters zijn het en meer niet.

adrianciocoiu

Ongelezen bericht door adrianciocoiu »

ZAAK GEWONNEN!!! ik heb mijn geld terug + rente = € 75.
Ik heb mijn les geleerd, nooit loterijen vertrouwen ook niet via telefonische valse praatjes en beloftes.

Zie hier copy > paste email bericht van mijn advocaat (via interpolis):

1 april 2011

Geachte heer Adriaan,

Bijgaand doe ik u toekomen een kopie van de brief van Van Doorne advocaat Sponsor Bingo Loterij nu genaamd Vrienden Loterij.
Mag ik even van u vernemen of u akkoord kunt gaan met betaling van het bedrag van € 456,06. Het zal duidelijk zijn dat de kosten aan de rechtsbijstandverzekeraar toekomen en u krijgt het bedrag van € 65,90 terug.

Hoogachtend,

J. Dijsen

<brf Van Doorne 18-2-2011.pdf>

Gesloten