LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sponsor bingo loterij oplichtingspraktijken

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
rene_

Sponsor bingo loterij oplichtingspraktijken

Ongelezen bericht door rene_ »

Sponsor bingo loterij belde dat ze 3 gratis loten zonder verdere verplichtingen aanboden.
Graag wilde ze het bankrek.nr. om de eventueel gewonnen prijzen op te laten storten, met veel achterdocht en garanties van de Sbl toch maar gegeven.

Terug van vakantie bleek toch 20 euro afgeschreven.

ING-bank gevraagd terug te draaien en te blokkeren; kan niet!!! dit gaat volledig buiten hun om (de ING-bank beheert mijn geld en ze laten het er gewoon van af stelen, kunnen we niets aan doen meneer!!!)

Dan maar de Sponsor bingo loterij gebeld en 15 minuten naar zenuwachtige pianomuziek geluisterd a 0,20 euro per minuut; onbereikbaar dus!!!

RB

mark112

Re: Sponsor bingo loterij oplichtingspraktijken

Ongelezen bericht door mark112 »

[b]Sponsor bingo loterij oplichtingspraktijken[/b]

Bij ons precies hetzelfde. Ze belden dat je iets gratis krijgt. Expliciet gevraagd of je dan nergens aan vast zit of lid moet worden of zo. Dan antwoorden ze uitdrukkelijk nee en krijg je een aantal dagen later toch een brief dat je maandelijks mee gaat spelen tegen 8 of 10 euro per maand. Over het kado wat je zou krijgen wordt bovendien met geen woord gerept.

Als je het toch niet wil moet je binnen 7 dagen na dagtekening van de brief reageren terwijl uit de dagtekening blijkt dat de brief al 4 of 5 dagen onderweg is geweest. Bovendien is het niet mogelijk om ze te mailen en kost bellen ook nog eens 0,20 euro per minuut.

Dit is gewoon pure oplichting!!

Mark

tilliedwars

Ongelezen bericht door tilliedwars »

Hier ook hetzelfde verhaal. Ze blijken ook niet te kunnen rekenen. Ten eerste beloven dat je gratis mee speelt en vervolgens geen 8, 20 euro afschrijven, maar 16,40 euro!!!

Zojuist geprobeerd contact op te nemen, maar dit blijkt ONMOGELIJK!!! De telefoon schijnt daar roodgloeiend te staan; tsja wat wil je met deze oplichtingspraktijken! Ik kwam in het hoofdmenu en werd daar netjes uit het menu gezet, want de wachttijd zou te lang zijn....

Ze kunnen van mij zeer snel een brief verwachten....Een beetje geld verdienen met de smoes geld in te zamelen voor kankerpatiënten. Ik wilde dit project met alle liefde steunen, maar helaas!!!

mirandavanspijk

Ongelezen bericht door mirandavanspijk »

Identiek verhaal hier.
Kreeg een telefoontje X weken geleden dat ik een gratis lot gewonnen had. Ook 5x gevraagd of het echt gratis was, en of het echt maar eenmalig was, hetgeen werd bevestigd. Moest inderdaad wel mijn rekeningnummer geven, maar er werd bevestigd dat hiervan geen geld zou worden afgeschreven !

Zie nu dat er 16.40 euro is afgeschreven. Heb mijn bank (Rabobank) gevraagd om het bedrag te storneren, maar doen ze niet omdat het een kansspel betreft. Wel kan je bank een zgn. "rode kaart" uitdelen, dus dat heb ik laten doen. Dat betekent dat ze daarna geen geld meer kunnen afschrijven van je rekening.

En natuurlijk een boze mail en brief naar de Sponsor Bingo Loterij geschreven!!
groet miranda

eagle_hibma

Ongelezen bericht door eagle_hibma »

Heerlijk, stiekem ben ik toch blij om te zien dat ik niet de enige ben die ondanks een slecht gevoel heeft ingestemt met "de gratis loten".
Ik heb al twee keer gebeld en beide keren kreeg ik tegenstrijdige argumenten. De eerste zei "waarschijnlijk heeft u een telefonische machtiging gegeven" en de tweede zei bij voorbaat al "dat u een telefonische machtiging hebt gegeven". Nou, ik heb heel goed geluistert toen die ******* mij die loten aansmeerde en ik weet 100% zeker dat ik geen machtiging hebt gegeven. Zolang je niet die kaart hebt ondertekent sta je als consument sterk én in je recht.

Ik ga dan ook keihard ruzie maken door ze een hele duidelijke brief te sturen. Ik ben bang dat dat het enige is wat wij kunnen doen...
Ohja, ik ben laatst ook opgebeld door die hufters van de bankgiro loterij. VUL DEZE NIET IN! Ik weet haast zeker dat deze dezelfde soort oplichtingspraktijken zijn als deze met de sponsor bingo loterij. Het zijn gewoon allemaal zakkenvullers zonder enige vorm van schaamte of moraal...
Succes met alles!

Cinnie

Ongelezen bericht door Cinnie »

Blij dat ik niet de enigste ben met deze vervelende ervaring met de Sponsor Bingo Loterij. Ik kreeg een heel onduidelijk telefoontje, wel akkoord gegaan.
Krijg je vervolgens dagen later een brief maar ondertussen hebben ze wel al geld van je rekening af gehaald (heb ik dat dan bevestigd?, naar mijn weten niet). In de brief staat dat het telefonisch tot 7 dagen na dagtekening van deze brief kunt terugkomen op je beslissing. Die brief dateren ze dus op 23 augustus en je ontvangt hem 27 augustus. In de brief staat een bedrag van 8,20 maar er is toch echt 16,80 van mijn rekening gehaald, bovendien ben ik een vrouw en staat er de heer en mijn achternaam is verkeerd. Vervolgens ga je dan bellen voor 20cpm. Opgezegd. Hun respons: u doet alleen in de maand september (4x, dat is dan 16,80) nog mee, augustus (1x) was dan gratis! (dat had je dan gewonnen).
Nu krijg ik vandaag (de eerste trekking van augustus is dus al geweest zonder de loten?!). Staat er weer de verkeerde achternaam en ben ik nog steeds een heer. Ik zou dus weer kosten moeten maken om te gaan bellen of ze dit kunnen veranderen want tja stel je wint wat. Nou ik maak liever gewoon wat over naar het VUmc Cancer Center.

Jerade

Ongelezen bericht door Jerade »

Aan iedereen die door de Sponsorbingo loterij gedupeerd wordt het volgende advies:

Ga na of u een bevestigingsbrief of mail heeft gekregen als daar staat dat het na een periode automatisch stopt dan heeft de Sponsorbingo geen poot om op te staan. Als daar staat dat u zelf na die periode moet bellen om de Sponsorbingo af te zeggen ook dan hebben ze geen poot om op te staan. Zij moeten aantonen dat u toestemming heeft gegeven Het laatste is de negatieve optie en dat mag niet.

Aan de hand van deze brief of mail kunt u de Sponsorbingo sommeren om de incasso te staken.

Veel kunt u zelf oplossen door te bellen met de stichting Consuwijzer: 088-0707070
of www.consuwijzer.nl

BasKni

Ongelezen bericht door BasKni »

Heeft er iemand het rekening nummer van de sponsor bingo loterij voor mij want dan ga ik deze blokkeren bij de ING.. Ik kreeg echt 10 minuten geleden het beruchte telefoontje en heb "heel stom" ook mijn rekening nummer gegeven.. Na het telefoontje dacht ik ff googlen of er geen forum over is, en ja hoor wat een stakkers die Sponser Bingo Loterij!

Ik hoor graag heel snel van iemand want misschien kan ik het nog tegen houden!

Alvast bedankt!

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wijze en harde les :wink: Niets is gratis.

toch blijven er mensen die dit niet snappen. Waarom zou de postcode loterij iets weggeven ?
Denk na mensen.

nceala

Ongelezen bericht door nceala »

Postcode loterij???

We hebben het hier over SPONSORBINGOLOTERY.

Ook wij zijn opgelicht,er is geld automatisch geincasseerd,via internet ingelog lid geworden,om te kijken ik schijn met 3 loten mee te spelen en als ik win word het aut.bijgeschreven.

De bingo loten,moet ik zelf uitprinten en dan wegstrepen maar je wint dan nog niet je moet 0900 nummer bellen bij 11 of meer ofzo en dan ding je mee zoiets.

Ik heb NIKS uitgeprint,dan wel weg gestreept ik wil hier lezen hoe ik schriftelijk kan opzeggen???.

Ik wil er NIET 1 jaar aan vast zitten,verders als je je prive.rek.nr.prijs geeft incasseren ze aut.dat wil zeggen je kan zelf GEEN incasso terugboeken de bank kan dat helaas ook niet voor je doen i.d.d. ik heb ook ING!!!.

Je moet dus NOOIT telefonisch je rekening.nr. prijsgeven aan wie dan ook!!.

verders ben ik gebelt door iemand zonder nummerweergave en zei dat de computer mijn Postcode en huisnr.had getrokken en ik €500 had gewonnen met de jaja daar komt ie Staatsloterij.vroeg mijn bank.rekening.nr vrij logisch want men wilt de €500 overmaken MAAR er volgt dus NOOIT een bedrag,hierna vroeg men maar liefst 4 eindcijfers m.a.w. ze wijzen me 4 hele loten toe...

Daarna zei men we gaan alles opnemen en doorlopen en toen viel verbinding weg dus conclusie....

Trek zelf maar de conclusie...Nu word er hopelijk NIET voor mij 4x geld ingehouden namens de staatsloterij,Ik ben erg benieuwd naar het tegenrekening.nr. en of ik de LOTEN ook krijg toegestuurd want men vroeg niet naar mijn postcode,adres of emailgegevens dit hadden ze al want de computer had onze postcode als winnaar getrokken..

Ik wil nog even afwachten,ipv zaken vooruit lopen want tot nu toe is er nog niks afgeschreven ik vond het WEL opvallend om alvast te melden!!!.

nceala

Ongelezen bericht door nceala »

https://www.sponsorloterij.nl/Registree ... Pagina.htm

Op Mijn Loterij kunt u uw persoonsgegevens wijzigen en ziet u met welke loten u meespeelt. Ook profiteert u als deelnemer van Ledenvoordeel, met voordeel en leuke cadeautjes voor u als deelnemer. Vul uw gegevens in en klik op 'Verstuur' om u te registreren.
Doe ook mee aan de gratis Sport- en Gezondheidsquiz! Met elke maand een andere vraag en elke maand nieuwe prijzen. U ziet, Mijn Loterij heeft veel voordelen.

Heeft u zich al geregistreerd? Dan kunt u direct inloggen!

Frida24

Ongelezen bericht door Frida24 »

Wat een misselijke mensen! Word ik gebeld met een actie waarbij de Loterij enkele gratis loten mag uitdelen ter kennismaking. Kost niks en bij ontvangst van welkomstbrief en loten zou ik 8 dagen de tijd krijgen om te bedenken of ik lid wil worden en dus ook wil gaan betalen vanaf de volgende maand. Prima, leuk, we zien wel wat we doen, laat maar komen! Stom! Kijk net op mijn afschriften zie ik ineens dat er 20 euro van mijn rekening is afgeschreven voor deelname met de Loterij voor de maand oktober! Ik mijn gratis loten nog niet eens ontvangen! Wat een geldklopperij! En dan maar hopen dat de meeste mensen te lui zijn op ze te bellen, kwaad te worden, en te eisen dat alles terug gestort en stopgezet wordt!! Nou, mooi niet dus! Heb gebeld en krijg mijn geld terug en abonnement wordt stopgezet. Ben heel goed geholpen en ze hebben niet eens meer geprobeerd mij toch terug te winnen, leek er erg op dat dit niet de eerste keer was dat zij een dergelijk gesprek voerden..
Nu nog afwachten of het goed gaat natuurlijk... Anders kan ik weer gaan bellen.

adrianciocoiu

Ongelezen bericht door adrianciocoiu »

Mijn verhaal is exact hetzelfde zoals hieronder in ietwat andere woorden verteld.

Er zijn bedragen voor loten van mijn rekening afgeschreven zonder dat ik hiervoor toestemming gaf. Ik wil dat de loterij het geld weer op mijn rekening terug stort. Er was geen sprake van een machtiging. Er werd mij telefonisch verteld dat als ik mijn rekeningnummer gaf, ik ook als ik niet deelnam een prijs zou kunnen winnen- dat was de actie. Na een paar dagen kreeg ik 2 lotnummers in de post. In de brief daarvan stond dat als ik niet wilde deelnemen, ik de loten terug moest sturen. Ik heb dat ook gedaan met uitdrukkelijke vermelding dat ik niet mee wilde doen. Ook heb ik geen handtekening verstrekt.

Consuwijzer vertelde mij telefonisch dat ik de bank als bemiddelaar kon vragen en het rekening kon laten storneren, maar zij verwezen mij naar een advocaat. Stornering is in dit geval niet mogelijk.

De Sponsorbingo loterij heeft tot heden geen antwoord gegeven op mijn verzoeken. Zij waren telefonisch niet bereikbaar, de telefonische wachttijd duurde te lang. Er was geen spraken van een contract, maar blijkbaar fraude. Het gaat hier om 20,50 per maand. Via deze forum zoek ik nog naar inspiratie en eventuele oplossingen.

Met vriendelijke Groet,

Adrian Ciocoiu

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rene_

Storneren kan inderdaad niet, maar..............................je kunt de bank wel vragen om een formulier onterechte incasso:

Storneren en de 13maandenregel:

Wanneer je een machtiging voor een automatische incasso hebt afgegeven, dan heb je een aantal rechten. Zo kun je bij een doorlopende automatische incasso iedere betaling binnen 56 dagen laten terugboeken door je eigen bank. Een vrijwel onbekende regel is dat je bij een onterechte automatische incasso (bijvoorbeeld als je helemaal geen machtiging hebt gegeven) de eigen bank binnen 13 maanden na de betreffende incasso kunt vragen die incasso ongedaan te maken: de zogenoemde 13maandenregeling. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” invullen. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter wettelijk verplicht hieraan mee te werken!

Maxiem.

Minnie Mouse 1978

Ongelezen bericht door Minnie Mouse 1978 »

Een paar week geleden is mijn man terwijl hij aan het werk was gebeld door medewerkster van Sponsor Bingo Loterij, er is toen gezegd dat hij de eerste maand GRATIS mee kon spelen. Als het hem dan niet beviel dan kon hij dat telefonisch doorgeven. Een dag later keken we via girotel op zijn rekening, toen had de Sponsor Bingo Loterij al geld afgeschreven, de maand van GRATIS meespelen was al voorbij.
We hebben er toen via de email een bericht achteraan gestuurd en ook voor de zekerheid nog een brief.
Wij zijn er gelukkig nou vanaf, maar ik vind het gewoonweg schandalig van de Sponsor Bingo Loterij dat ze mensen terwijl die aan het werk zijn of met andere dingen bezig, proberen te strikken om mee te spelen met de Loterij door eerst te zeggen dat de 1ste maand GRATIS is, terwijl die maand al om is.
Ik vind gewoon dat iedereen er zelf voor moet kunnen kiezen of ze wel of niet mee willen spelen met de Sponsor Bingo Loterij, niet dat medewerksters van de Loterij dan mensen gaan benaderen via telefoon, om hun op die manier dan mee te laten spelen.

jacqquelinee

Ongelezen bericht door jacqquelinee »

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in augustus. Ik was op vakantie en werd gebeld door de Sponsor Bingoloterij. Ze vroegen of ik voor mijn vader een vraag kon beantwoorden, hij zou dan 2 loten gratis krijgen. Ik vroeg nog expliciet of er geen geld van mijn rekening werd afgeschreven, dit heb ik meerdere malen herhaald. De vrouw aan de andere kant van de lijn zei: Nee mevrouw, er wordt geen geld van uw rekening afgeschreven, u krijgt deze loten gratis. Ik heb uw rekeningnummer alleen nodig om het prijzengeld erop te storten. Vervolgens zei ik dat ik dan wel mee wilde spelen, maar met de voorwaarde dat het eenmalig was en ik er niet aan vast zou zitten. Ze zegde dit dan ook toe. Eenmaal thuis van mijn vakantie kijk ik naar mijn rekeningafschriften, nog geen 3 dagen later dan het telefoongesprek is er 16,40 euro van mijn rekening geschreven. Ik was boos! Heb opgebeld dat ik hier niet van gediend was en gevraagd om per direct alles stop te zetten. Nu kijk ik van de week weer op mijn rekening, blijkt er nogmaals geld van mijn rekening te zijn afgeschreven, namelijk 20,50 euro. Ik heb boos opgebeld en kreeg 3 keer een muziekje aan de lijn. Vervolgens nam er iemand op en zei dat ze me niet kon verstaan en hing weer op. Vervolgens had ik al weer 2 euro opgebeld. De laatste keer was het eindelijk raak. Iemand stond me te woord en wist me te vertellen dat ik een hele maand gratis heb meegespeeld. Maar dat is niet zo, want 2 dagen na het telefoongesprek is er al geld afgeschreven, hij vond me kennelijk te dom toen ik vertelde dat dat niet het geval was en walste er gewoon overheen. Ik ben erg boos! Ondertussen is er onterecht 36,50 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik ben student en voor mij is dat veel geld! Is er een manier om dit aan te kaarten en mijn geld terug te krijgen? Ik denk namelijk dat de bank zegt daar niks mee te maken te hebben :(
Ik vind dit echt niet kunnen!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Zie mijn reaktie op donderdag 7 oktober.

Maxiem.

Luehof

Ongelezen bericht door Luehof »

Ik voeg mij in het rijtje woedende reacties. Ik ben (denk ik achteraf) een keer via V&D in de fuik van de Sponsor Bingo Loterij gezwommen. Er zullen wel gratis loten zijn beloofd en daar trapte ik helaas in. Nu is al twee weken achtereen € 16,40 afgeschreven zonder dat ik een automatische machtiging heb verstrekt. Probeerde de bedragen terug te laten boeken via Mijn ING, maar loterijen zijn van die mogelijkheid uitgesloten. Dit is toch te gek? Hoe hebben die oplichters het bij de banken voor elkaar gekregen een uitzondering te bedingen? Ik zal nu dank zij tips van anderen in deze rubriek de ING vragen gironummer 2162 te laten blokkeren, maar wat als ze morgen met een ander gironummer aankomen zoals ik las? Ik hoop dat Radar hier paal en perk aan kan stellen, als ze het tenminste al niet eerder hebben geprobeerd.

rooyevaar

Ongelezen bericht door rooyevaar »

Ja hoor, ik ben er ook ingetrapt. Maar ik heb wel een opzegbrief gestuurd al, en nog steeds worden de loten niet 1 maar 3x per maand afgeschreven!!
Er wordt gewoon niet op de opzegging gereageerd!

Hoe kan ik er voor zorgen dat toekomstige afschrijvingen in ieder geval niet meer slagen?

Luehof

Ongelezen bericht door Luehof »

Heb vrijdag nog met de Klantenservice van ING gebeld. De eerder door iemand gedane suggestie dat het gironummer van de SponsorBingo zou kunnen worden geblokkeerd, klopt niet. De ING mag en kan helemaal niks doen, helemaal niks! Het enige advies dat gegeven kon worden: stuur een aangetekende brief met de mededeling dat de deelneming aan de loterij met inmiddellijke ingang moet worden gestopt. Heb ik gedaan. Nu vrees ik eveneens niets te zullen horen.
Wat is de datum van uw/jouw opzeggingsbrief? Ben benieuwd. Het enige wat mij/ons te doen staat is: nog meer kosten maken en een advocaat een sommatie te laten sturen. Of Tros Radar te vragen voor ons in het krijt te treden.

Gesloten