LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij Eindejaars Trekking Bedrog??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
morkov

Staatsloterij Eindejaars Trekking Bedrog??

Ongelezen bericht door morkov »

Hoi wellicht dat deze vraag ooit al eens gesteld is maar hieronder hetgeen mij al een tijd bevreemd.
Elk jaar koop ik in december een staatslot met jackpot.
Zoals velen met mij.
Het valt met echter op dat de zogenaamde live uitzending steevast eindigd met het persoonlijk overhandigen van de hoofdprijs in den lande.
Hoe is het mogelijk dat de prijs klaarblijkelijk altijd bij een geregstreerd lid van de staatsloterij valt.
Want iemand die een los lot koopt valt niet voor een uitzending (die live is :shock: ) te vinden.
Volgens mij gaat het nu al een kleine 10 jaar zo?
Zijn er zoveel leden en worden er zo weinig loten verkocht.
Of heb je gewoon geen kans als je een los lot koopt?
Wie kan me een antwoord op deze vraag geven.

Gast

Re: Staatsloterij Eindejaars Trekking Bedrog??

Ongelezen bericht door Gast »

Zeker al te veel gedronken op oudejaarsavond, want tijdens die uitzending wordt geen prijs persoonlijk overhandigd.
De staatsloterij zorgt voor anonimiteit van haar winnaars.

Je bent vermoedlijk in de war met de postcodeloterij die op nieuwjaarsdag flink uitpakt. En daarbij bestaat geen anonimiteit. Dat is ook enigszins logisch wegens prijs op basis van postcode.

Gast

Precies, de Staatsloterij heeft nog nooit zoiets gedaan. Gelukkig is er tenminste nog één loterij die niet met veel sensatie mensen overvalt als ze wat gewonnen hebben. Lijkt me vreselijk als ze voor mijn deur zouden staan.... Niet om het geld, maar wel omdat half Nederland weet dat jij gewonnen hebt....

Gast

En wat een hoop vrienden heb je dan ineens !?!?!?! :?

Gast

Als je goed kijkt, staat de trekking van de loterij, volstrekt los van het showprogramma. Dat wordt ergens begin december opgenomen, en de trekking wordt er later overheen gemonteerd. Het doet verder niets af aan het programma, hoor, maar ik zag artiesten, die in die oudjaars-show optraden, tegelijkertijd ook op SBS6. Minimaal 1 van de twee is dus niet live geweest.

Je ziet de presentatoren ook op geen moment een zojuist getrokken getal noemen. En er was nog iets: een zo grote ramp als de zee-beving in Azie, die laat je niet onbesproken, wanneer je er tijdens de opname weet van hebt. De Staatsloterij stelde 1 miljoen euro beschikbaar voor de getroffen gebieden. Dat zou men toch wel hebben vermeld? Nee hoor, niets van dat alles.

Mijn zus is eens bij zo'n oudjaarsshow geweest, en dat was dus rond sinterklaas. Wel knap dat ze de aftelklok mooi op tijd monteren. Zangeres Katie Melua was ten tijde van de uitzending ook niet in Nederland.

Dit alles neemt niet weg dat degene die dit topic geopend heeft, gewoon twee grote loterijen met elkaar heeft verward. Voor de goede orde: de oudjaars-show was op 31 december, de uitreiking van de postcodekanjer op 1 januari. En dat laatste was weldegelijk live.

Gast

Morkov, sinds wanneer bestaan er loten van de Postcodeloterij die je los in de winkel kan kopen? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Gesloten