LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Eljar

Re: Staatsloterij verliest rechtzaak vanStichting Loterijverlies

Ongelezen bericht door Eljar »

Wat je zegt tenormin ben ik het helemaal mee eens. Mensen zijn inderdaad wat bangig, maar is nergens voor nodig. En loterijverlies.nl vraagt niet alleen €35,- (+€12,50 per extra lot) inschrijfgeld, maar daar bovenop ook nog 20% van het uit te keren bedrag. Voor dat geld kan ik zelf wel een briefje schrijven. Ik vroeg me alleen af of dat ook zou mogen, maar dat kan toch altijd?

En Martin is dat inderdaad dezelfde persoon die achter loterijverlies.nl zit? Nou, dan weet ik wel genoeg. Maar toch weer vreemd dat Tros Radar dat dan niet van tevoren uitzoekt......

Martin Jaspers

Ongelezen bericht door Martin Jaspers »

Ik denk dat Tros Radar er ook een beetje mee verlegen zit. Zij hebben zelf die misleidende reclame van de Staatsloterij aangekaart en die Roet is er toen mee op de loop gegaan. Het zou ze sieren als ze de dubieuze praktijken van die Roet eens een keer in hun totaliteit ontmaskerden(dus met al die nepstichtinkjes en bv's in de schijnwerpers) en daarbij toegeven dat ze er zelf ook ingestonken zijn. Dat laatste maakt het onwaarschijnlijk dat het echt gebeuren gaat, iemand zou op het onzalige idee komen hen ook aansprakelijk te stellen voor geleden schade aan die zwendel.
Laatst gewijzigd door Martin Jaspers op 13 feb 2015 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Eljar schreef:En loterijverlies.nl vraagt niet alleen €35,- (+€12,50 per extra lot) inschrijfgeld, maar daar bovenop ook nog 20% van het uit te keren bedrag.
De winkansen zijn in ieder geval hoger dan bij de staatsloterij.
....en de deelnemers hielden al van een gokje.

Martin Jaspers

16again schreef:
Eljar schreef:En loterijverlies.nl vraagt niet alleen €35,- (+€12,50 per extra lot) inschrijfgeld, maar daar bovenop ook nog 20% van het uit te keren bedrag.
De winkansen zijn in ieder geval hoger dan bij de staatsloterij.
....en de deelnemers hielden al van een gokje.
Uche, bij mijn weten heeft de Roetloterij nog nooit een cent uitbetaald. De Staatsloterij keert minimaal 60% van het ingelegde geld uit(voor belasting weliswaar)in de vorm van geldprijzen.
Ik heb nog even uitgezocht hoe dat zit, en dat is zo bij wet dus daar kan ook niet mee gesjoemeld worden. Dit in tegenstelling met alle andere loterijen in Nederland, die hebben minder regels waaraan ze moeten voldoen en dus ook veel minder uitkeringsplicht.

Martin Jaspers

Het moet toch niet veel gekker dan dit worden:

Vandaag op de Facebook pagina van de Staatsloterij gelezen als antwoord op een vraag naar compensatie(gaan ze allemaal over)

"Staatsloterij: Er zijn er meer die dat willen, maar er is tot op heden niets over bekend. Je kunt juridisch advies inwinnen of je aanmelden bij Stichting Loterijverlies. Groet, Rebecca
Vind ik leuk · Beantwoorden · Gisteren om 12:08"

Het is om je te bekreunen dat zelfs de Facebookjockey's in dienst van de Staatsloterij het niet meer weten en stumpers in de armen van Loterijverlies drijven.

Update: Bij navraag op de Facebookpagina antwoordde een andere medewerker:

"Staatsloterij: Martin, Rebecca wilde alleen aangeven dat het een mogelijkheid was, het was niet zozeer bedoeld als aanbeveling. Groetjes, Jan Peter
Vind ik leuk · 15 min."

Ik geloof dat er geen kruid gewassen is tegen alle domheid in de wereld, ik geef op.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Wilde net link (uit de Telegraaf doorgeven): stond precies hetzelfde. Goede reclame voor Radar, toch?

Rolfer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rolfer »

GGG schreef:Zie: http://www.nu.nl/binnenland/3485542/hof ... idend.html

Zeer interessant! Ik kan aantonen dat ik al sinds 1990 elke maand met een heel lot meespeel als abonnee. Dat betekent dat ik dus van 1990 tot en met 2008 door de Staatloterij gedupeerd ben.

18 jaar keer 13 trekkingen, dat is dus 234 trekkingen waarbij er prijzen werden getrokken uit niet verkochte loten. Dat gaat dus om ruim 3.000 euro inleggeld.

Hoe gaat de Staatsloterij mij daarvoor compenseren?

Zij hebben genoeg geld voor de compensatie. En de meeste mensen zullen niet kunnen bewijzen dat zij hebben meegespeeld! Dus maar lekker betalen, staatsloterij, zij het in termijnen over 10 of 20 jaar.

Gesloten