LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] staatslotterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
liza_brown

staatslotterij

Ongelezen bericht door liza_brown »

:lol: Wij spelen al jaren mee met de staatsloterij soms automatisch maar we kopen ook wel loten los bij onze sigarenzaak.
Bij de meeste loterijen is het zo dat alle prijzen worden verdeeld over verkochte loten, ben ik nu de enigste die zich erover verbaasd dat de jackpot bijna altijd valt op een niet verkocht lot.
Naar mijn mening zouden onverkochte loten niet mee moeten doen wie vind dit ook??

bodejosm43

Re: staatslotterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waarom moet dit dan in een apart topic? Je kunt toch reageren op een bestaand onderwerp?

Maar om op je vraag terug te komen. NEE, ik ben het niet met je eens, een jackpot is een jackpot, en de aardigheid daarvan is dat die kan stijgen. Als de niet verkochte loten niet mee zouden doen, is het immers geen jackpot meer.

Het is logisch dat de prijzen worden verdeeld over de verkochte loten, maar niet iedereen wint een prijs.

Staat wel tegenover dat de kans om de hoofdprijs te grijpen, met het verkopen van meer loten, stees kleiner wordt. Men doet het echter voorkomen dat de kans juist groter is, maar dat klopt niet. Er is maar 1 serienummer dat de hoofdprijs krijgt.

De kans op kleinere prijzen blijft gelijk, omdat de staatsloterij prijzen toevoegt, wanneer daar aanleiding voor is. Immers: de kleinere prijzen gelden per serie.

Inter

Re: staatslotterij

Ongelezen bericht door Inter »

Waarom moet dit dan in een apart topic? Je kunt toch reageren op een bestaand onderwerp?
Op een ander forum sluiten ze zoiets .
De Moderator heeft hier een bijbaantje.
Daarom is het hier ook z`on chaos.

Gesloten