LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stopzetten Lotto
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 feb 2013 17:37
Stopzetten Lotto
Vandaag via de telefoon overvallen met een soort van quiz waarbij ik een maand lang gratis meespelen bij de Lotto won. Er werd me verschillende keren verzekerd dat ik meteen stop kan zetten na een maand, zodat het me uiteindelijk niets kost. Uiteindelijk ingestemd, maar de onheilspellende verhalen op internet maken me zenuwachtig dus ik wil er direct van af. Iemand suggesties? Bij voorkeur iemand die zelf al van de Lotto is afgekomen, aangezien ik de standaardprocedures (brief sturen of bellen) inmiddels wel ken.
Re: Stopzetten Lotto
L.S.
Vandaag mijn rekening overzicht bekeken en daar stond een incasso bij van de st nationale sporttotalisator (de lotto) ik heb mij hiervoor nooit aangemeld.
Contact opgenomen met de lotto en zij bevestigen mij dat zij mijn bankrekening nummer gekoppeld hebben aan een ander persoon.
Zij hebben de gegevens die zij hebben ontvangen nooit gecontroleerd en zijn maar meteen tot incasso overgegaan.
Ik zit volgens deze medewerker nu ook vast aan een maandelijkse incasso.
Tenzij ik een kopie van mijn identiteits bewijs en een kopie van mijn bankpas opstuur naar de lotto.
Het onterechte geld kan niet zonder deze bewijzen teruggestort worden.
De fout ligt dus zowel bij de lotto (geen controle gegevens) en de bank (geen controle gegevens).
Ik zit nu met een omgekeerde bewijslast.
Dit bedrijf heeft een hele vreemde bedrijfsvoering.
Vandaag mijn rekening overzicht bekeken en daar stond een incasso bij van de st nationale sporttotalisator (de lotto) ik heb mij hiervoor nooit aangemeld.
Contact opgenomen met de lotto en zij bevestigen mij dat zij mijn bankrekening nummer gekoppeld hebben aan een ander persoon.
Zij hebben de gegevens die zij hebben ontvangen nooit gecontroleerd en zijn maar meteen tot incasso overgegaan.
Ik zit volgens deze medewerker nu ook vast aan een maandelijkse incasso.
Tenzij ik een kopie van mijn identiteits bewijs en een kopie van mijn bankpas opstuur naar de lotto.
Het onterechte geld kan niet zonder deze bewijzen teruggestort worden.
De fout ligt dus zowel bij de lotto (geen controle gegevens) en de bank (geen controle gegevens).
Ik zit nu met een omgekeerde bewijslast.
Dit bedrijf heeft een hele vreemde bedrijfsvoering.
Re: Stopzetten Lotto
Als je geen machtiging hebt afgegeven, kan je dit volgens mij bij de bank laten terugdraaien in een aantal gevallen. Bij de Rabo moet je daar een procedure 'Melding Onterechte Incasso' voor opstarten, maar een belletje naar je specifieke bank zal je de juiste procedure opleveren lijkt me?smeerkees schreef:L.S.
Vandaag mijn rekening overzicht bekeken en daar stond een incasso bij van de st nationale sporttotalisator (de lotto) ik heb mij hiervoor nooit aangemeld.
Contact opgenomen met de lotto en zij bevestigen mij dat zij mijn bankrekening nummer gekoppeld hebben aan een ander persoon.
Zij hebben de gegevens die zij hebben ontvangen nooit gecontroleerd en zijn maar meteen tot incasso overgegaan.
Ik zit volgens deze medewerker nu ook vast aan een maandelijkse incasso.
Tenzij ik een kopie van mijn identiteits bewijs en een kopie van mijn bankpas opstuur naar de lotto.
Het onterechte geld kan niet zonder deze bewijzen teruggestort worden.
De fout ligt dus zowel bij de lotto (geen controle gegevens) en de bank (geen controle gegevens).
Ik zit nu met een omgekeerde bewijslast.
Dit bedrijf heeft een hele vreemde bedrijfsvoering.
Re: Stopzetten Lotto
Inderdaad, gewoon de melding doen van een onterechte incasso. Bedrijven sluiten met banken contracten waarbij ze de mogelijkheid krijgen om geld te incasseren van andere bankrekeningen. Een bank kan niet in de administratie kijken van het betreffende bedrijf of de naam overeenkomt met het rekeningnummer. Bij de oude postbank nummers moet nog steeds de naam precies overeenkomen, anders wordt het bedrag teruggestort. Je kan je indenken dat dit vanuit praktisch oogpunt niet echt wenselijk is. Als je moeite hebt met het opsturen van de gegevens zou ik gewoon de MOI melding doen bij je bank.sjohie schreef:Als je geen machtiging hebt afgegeven, kan je dit volgens mij bij de bank laten terugdraaien in een aantal gevallen. Bij de Rabo moet je daar een procedure 'Melding Onterechte Incasso' voor opstarten, maar een belletje naar je specifieke bank zal je de juiste procedure opleveren lijkt me?smeerkees schreef:L.S.
Vandaag mijn rekening overzicht bekeken en daar stond een incasso bij van de st nationale sporttotalisator (de lotto) ik heb mij hiervoor nooit aangemeld.
Contact opgenomen met de lotto en zij bevestigen mij dat zij mijn bankrekening nummer gekoppeld hebben aan een ander persoon.
Zij hebben de gegevens die zij hebben ontvangen nooit gecontroleerd en zijn maar meteen tot incasso overgegaan.
Ik zit volgens deze medewerker nu ook vast aan een maandelijkse incasso.
Tenzij ik een kopie van mijn identiteits bewijs en een kopie van mijn bankpas opstuur naar de lotto.
Het onterechte geld kan niet zonder deze bewijzen teruggestort worden.
De fout ligt dus zowel bij de lotto (geen controle gegevens) en de bank (geen controle gegevens).
Ik zit nu met een omgekeerde bewijslast.
Dit bedrijf heeft een hele vreemde bedrijfsvoering.