LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ten onrechte automatische incasso's Vriendenloterij
Ten onrechte automatische incasso's Vriendenloterij
Hallo,
Ik betaal nu al 6 maanden, iedere maand € 12,00 om mee te doen in deze loterij.
Echter, heb ik mij hier nooit voor opgegeven. Ik heb inmiddels de automatische incasso's geblokkeerd, maar de bank kan de eerdere incasso's niet terugvorderen.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de vriendenloterij, maar die zeggen gewoon. Jammer want u heeft zich opgegeven en toestemming tot automatische incasso gegeven.
Echter, ik heb dit dus nooit gedaan. Ze kunnen mij naar eigen zeggen, geen handtekening of bewijs van deelname overleggen, omdat de aanmelding via de website is gedaan.
Het komt erop neer, dat de vriendenloterij dus geld kan afschrijven van mijn rekening, zónder dat ik daar ooit toestemming voor heb gegeven. En niemand kan het vervolgens terugdraaien? Dit moet toch niet kunnen?
Hoe ga ik dit aan kunnen pakken? Ik wil dit "gestolen" geld terug.
Alvast vriendelijk bedankt!
Mvgr. Shandro
Ik betaal nu al 6 maanden, iedere maand € 12,00 om mee te doen in deze loterij.
Echter, heb ik mij hier nooit voor opgegeven. Ik heb inmiddels de automatische incasso's geblokkeerd, maar de bank kan de eerdere incasso's niet terugvorderen.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de vriendenloterij, maar die zeggen gewoon. Jammer want u heeft zich opgegeven en toestemming tot automatische incasso gegeven.
Echter, ik heb dit dus nooit gedaan. Ze kunnen mij naar eigen zeggen, geen handtekening of bewijs van deelname overleggen, omdat de aanmelding via de website is gedaan.
Het komt erop neer, dat de vriendenloterij dus geld kan afschrijven van mijn rekening, zónder dat ik daar ooit toestemming voor heb gegeven. En niemand kan het vervolgens terugdraaien? Dit moet toch niet kunnen?
Hoe ga ik dit aan kunnen pakken? Ik wil dit "gestolen" geld terug.
Alvast vriendelijk bedankt!
Mvgr. Shandro
Re: Ten onrechte automatische incasso's Vriendenloterij
Je bank kan deze incasso's wel degelijk terugvorderen. Hiervoor moet je bij je bank een melding onterechte incasso doen. Je bank is dan verplicht dit te onderzoeken.
Bij welke bank speelt dit?
Bij welke bank speelt dit?
U weet zeker dat u een half jaar geleden geen gratis lot hebt geactiveerd om te kijken of er een prijs was op gevallen? Het zou zomaar kunnen dat door een dergelijke actie u lid geworden bent van de Vriendenloterij. En ja de inleg van trekkingen die al verstreken zijn, kunnen echt niet worden terug gehaald door de bank. Mocht u zeker zijn dat u onterecht lid geworden bent, kunt u eens nagaan hoe de Vriendenloterij aan uw adres en bankgegevens zijn gekomen.
Al 6 maanden.....
Dat betekend dat U uw bank rekening niet tijdig controleerde dus zelf slordig bent.
Normaal zie je na 1x dat er iets fout zit.
Maar voor Loterijen die als je iets win automatisch ook uitbetalen is alleen blokkeren toekomst mogelijk en terug halen niet.
Ook niet als je bewijs hebt nooit aangemeld te hebben.
Helaas voor U maar pas na 6 maanden is het zeer moeilijk aantoonbaar want na zoveel tijd gaan zij er vanuit dat het door iemand fout opgegeven nummer juist zal zijn.
Dat betekend dat U uw bank rekening niet tijdig controleerde dus zelf slordig bent.
Normaal zie je na 1x dat er iets fout zit.
Maar voor Loterijen die als je iets win automatisch ook uitbetalen is alleen blokkeren toekomst mogelijk en terug halen niet.
Ook niet als je bewijs hebt nooit aangemeld te hebben.
Helaas voor U maar pas na 6 maanden is het zeer moeilijk aantoonbaar want na zoveel tijd gaan zij er vanuit dat het door iemand fout opgegeven nummer juist zal zijn.
Kan je dit ook onderbouwen? Ik kan hierover bij currence http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... px#vraag_5 niets over vinden.stofzuigertje schreef: Maar voor Loterijen die als je iets win automatisch ook uitbetalen is alleen blokkeren toekomst mogelijk en terug halen niet.
-
Onderaan de pagina waarnaar je linkt:eagle3824 schreef:Kan je dit ook onderbouwen? Ik kan hierover bij currence http://www.incassomachtigen.nl/Consumen ... px#vraag_5 niets over vinden.stofzuigertje schreef: Maar voor Loterijen die als je iets win automatisch ook uitbetalen is alleen blokkeren toekomst mogelijk en terug halen niet.
"Doorlopende machtiging Kansspelen
Toepassing Inning inleg
Terugboekingstermijn betaler 0 dagen
Machtigingswijze Schriftelijk en telefonisch
(telefonisch geldig tot 1 februari 2014)
Herroeping Mogelijk tot één dag vóór de uitvoering van de Incassotransactie
Hallo Shandro,
Ben zelf ook 'ineens' lid van vriendenloterij zonder mezelf hiervoor te hebben opgegeven...Echter, ik ben het gaan uitzoeken, in mijn geval ben ik een maand of 6 geleden lekker junkfood gaan eten bij burgerking..zo'n menutje besteld...Eenmaal aan tafel zag ik dat er naast mijn whopper ook een kraskaart van burgerking zelf bij zat..opengekrast en ja hoor, gewonnen! maar om je prijs op te halen moet je eerst even op een site wat gegevens gaan invullen + rekeningnummer om t geld bedrag gestort te krijgen..nou met mijn smartphone en wifi bij BK was dat zo gefixt...lang verhaal kort: geen prijs maar wel ineens lid van vriendenloterij..maar goed na een paar belletjes was het opzeggen geregeld. Maar wat een sneaky actie van de vriendenloterij; dat zij nog vrienden hebben.........
Ben zelf ook 'ineens' lid van vriendenloterij zonder mezelf hiervoor te hebben opgegeven...Echter, ik ben het gaan uitzoeken, in mijn geval ben ik een maand of 6 geleden lekker junkfood gaan eten bij burgerking..zo'n menutje besteld...Eenmaal aan tafel zag ik dat er naast mijn whopper ook een kraskaart van burgerking zelf bij zat..opengekrast en ja hoor, gewonnen! maar om je prijs op te halen moet je eerst even op een site wat gegevens gaan invullen + rekeningnummer om t geld bedrag gestort te krijgen..nou met mijn smartphone en wifi bij BK was dat zo gefixt...lang verhaal kort: geen prijs maar wel ineens lid van vriendenloterij..maar goed na een paar belletjes was het opzeggen geregeld. Maar wat een sneaky actie van de vriendenloterij; dat zij nog vrienden hebben.........
Goedendag,
Krijg ineens kranten van het ad en zeggen dat ik 24 maanden
Vast lid ben in een brief ??
Heb nog geen contact met deze gehad.
Rekeningnummer die van (mij) zou zijn kloppen niet.
Wat nu ??
Ik wil deze krant niet overigens geen een krant.
Ik volg t nieuws op m,n tell.
Krijg ineens kranten van het ad en zeggen dat ik 24 maanden
Vast lid ben in een brief ??
Heb nog geen contact met deze gehad.
Rekeningnummer die van (mij) zou zijn kloppen niet.
Wat nu ??
Ik wil deze krant niet overigens geen een krant.
Ik volg t nieuws op m,n tell.
vriendenloterij ,in Mei 2015 erin getrapt via tel. gratis meespelen,niets van gemerkt!
blijkt ook nog eens voor 2 loten (was niets van gezegd)op 9 juni schriftelijk alles weer opgezegd,krijg berichtdatg 1 lot is beeindigd[/b],terwijl ik gewoon alles opgezegd had,dan volgt weer
afschrijvin in juni, weer schriftelijk alles opgezegd,maar nee hoor, op 2 juli weer afschrijving
voor 2 loten, en nog een extra afschrijving jaar, dus 2 x 25 euro ,en zo rommelen ze maar
door of ze achterlijk zijn, nu weer gebeld ,belooft,dat per 1 augustus alles stopt.
En storneren of blokkeren lukt ook niet,dus kunnen ze lekker hun gang gaan !!
blijkt ook nog eens voor 2 loten (was niets van gezegd)op 9 juni schriftelijk alles weer opgezegd,krijg berichtdatg 1 lot is beeindigd[/b],terwijl ik gewoon alles opgezegd had,dan volgt weer
afschrijvin in juni, weer schriftelijk alles opgezegd,maar nee hoor, op 2 juli weer afschrijving
voor 2 loten, en nog een extra afschrijving jaar, dus 2 x 25 euro ,en zo rommelen ze maar
door of ze achterlijk zijn, nu weer gebeld ,belooft,dat per 1 augustus alles stopt.
karel05 schreef:vriendenloterij ,in Mei 2015 erin getrapt via tel. gratis meespelen,niets van gemerkt!
Doe bij de bank een melding van onterechte incasso en laat de niet verschuldigde bedragen (dus van na de eerste keer opzeggen) terugboeken.
-
mijn zoon heeft via zijn mobieltje 20 euro gewonnen via de vriendenloterij.
Dit heeft hij via zijn berichtenbox binnen gekregen.
Hij krijgt dat binnen 4 weken op zijn rekening gestort.
nu heb ik een schrijven gekregen met een pluche beertje, dat hij nu gaat meespelen,
14 trekkingen per jaar.
Mijn zoon is 14 jaar.
Kan ik dit ongedaan maken? heeft iemand hiermee ervaring?
Gr Simone
nu heb ik een schrijven gekregen met een pluche beertje, dat hij nu gaat meespelen,
14 trekkingen per jaar.
Mijn zoon is 14 jaar.
Gr Simone
Koie ID opsturen met begeleidend schrijven. Einde verhaal.Loterijen zijn 18+, maar bedenk dan wel dat het gewonnen bedrag waarschijnlijk wordt teruggevorderd
Kinderen zijn niet handelsbekwaam.maximus2001 schreef:mijn zoon heeft via zijn mobieltje 20 euro gewonnen via de vriendenloterij.
14 trekkingen per jaar.
Mijn zoon is 14 jaar.
Gr Simone
Allereerst uw zoon even goed duidelijk maken dat hij fout zit.
Daarnaast contact opnemen met de vriendenloterij en aangeven dat uw zoon minderjarig is en dus niet handelsbekwaam is én niet mee mag doen aan loterijen. Dat daarbij de overeenkomst dus nietig is en zij niets mogen incasseren.
Mochten ze dan alsnog een bedrag in rekening brengen kun je dit laten terughalen.
Geen kopie ID opsturen, of in ieder geval niet zonder dat je eerst de BSN, documentnummer en dergelijke verstopt zodat ze niet op een kopie komen.gemist schreef:Koie ID opsturen met begeleidend schrijven. Einde verhaal.Loterijen zijn 18+, maar bedenk dan wel dat het gewonnen bedrag waarschijnlijk wordt teruggevorderd
-
Heel hartelijk dank voor het snelle reageren.
Natuurlijk hebben wij een hartig woordje met hem gesproken!!!
Nu kan je niet meespelen, als je bij het invullen van het formulier( om de prijs te incasseren )blijkt minderjarig te zijn.
Dus wat heeft meneertje gedaan : hij heeft een valse geboortedatum opgegeven.
Nu heeft hij online opgezegd en moest bij de geboortedatum 1919 (daar had hij zichzelf mee aangemeld )invullen ipv 2001. Als hij dat niet had gedaan kon hij het formulier niet verzenden. Hij heeft het formulier dus niet naar waarheid ingevuld.
Nu hebben we een automatische mail binnengekregen waarop staat dat ze de bevestiging van de einddatum van deelname hem binnen een week zullen laten weten.
Is het toch verstandig om morgen naar de vriendenloterij te bellen?
Of zal ik het afwachten?
Overigens de 20 euro is nog niet gestort. Hij heeft dit formulier namelijk op 28 augustus 2016 ingevuld.
nogmaals hartelijk dank voor uw reacties en hulp!!!
groeten simone
Nu kan je niet meespelen, als je bij het invullen van het formulier( om de prijs te incasseren )blijkt minderjarig te zijn.
Nu heeft hij online opgezegd en moest bij de geboortedatum 1919 (daar had hij zichzelf mee aangemeld )invullen ipv 2001. Als hij dat niet had gedaan kon hij het formulier niet verzenden. Hij heeft het formulier dus niet naar waarheid ingevuld.
Nu hebben we een automatische mail binnengekregen waarop staat dat ze de bevestiging van de einddatum van deelname hem binnen een week zullen laten weten.
Of zal ik het afwachten?
Overigens de 20 euro is nog niet gestort. Hij heeft dit formulier namelijk op 28 augustus 2016 ingevuld.
groeten simone
Hi Simone,maximus2001 schreef:Heel hartelijk dank voor het snelle reageren.
Of zal ik het afwachten?
groeten simone
Als hij alleen heeft opgezegd, is dat dan niet met ingang van een later moment? Natuurlijk heeft je zoon ook geen recht op die €20 omdat hij helemaal niet had mogen meespelen. Als dit bedrag onverhoopt toch zou worden gestort mag de loterij dit als zijnde een onverschuldigde betaling terugvorderen (eventueel met bijkomende incassokosten en rente, of erger).
Het lijkt me dus wel even verstandig te bellen en de situatie uit te leggen, of in ieder geval het een en ander bevestigd te krijgen.
Succes.