LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Dimitri A
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:28

Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Ongelezen bericht door Dimitri A »

Hallo,
Wij doe al jaren mee met de Nationale Postcode Loterij en met het oog op de bezuinigingen aankomende jaren, leek het ons ook een goed plan om 8 van de 10 loten te schrappen.
Na telefonisch contact, hebben wij 14 september 2010 een brief de deur uit gedaan, met daarin een verzoek om 8 loten per direct te schrappen.
De maand daarna, wordt er voor 10 loten geld van onze giro afgeschreven, op zich een aardig bedragje, dus ik neem contact op met de Nationale Postcode Loterij en na even zoeken, kwam naar voren dat wij idd de brief hadden geschreven, maar omdat het erg druk is lopen ze met de post 2 weken achter bij de Nationale Postcode Loterij.
Om ons te veel opgenomen geld terug te krijgen, moesten we volgens de medewerker van de Nationale Postcode Loterij een fax zenden met een vraag om het teveel opgenomen geld terug te laten boeken, dit zou dan 2 weken later terug geboekt worden.
De volgende dag hebben wij in goed vertrouwen de fax verstuur naar de Nationale Postcode Loterij.
3 weken later, hebben wij nog steeds het bedrag niet terug gekregen, dus ik maar weer bellen met de Nationale Postcode Loterij, krijg ik wederom te horen, "het is erg druk we lopen 2 weken achter met onze post".
Ik meteen rekenen en vertel de dame aan de andere kant van de lijn, "nou dan moet eind vorige week, begin deze week, de fax met de vraag om het bedrag terug te laten boeken behandeld en het verwerkt zijn".
Dit zag ik volgens de dame verkeerd en ik moest maar afwachten "of" ik mijn geld wel terug zou krijg, omdat ik niet op tijd gehandeld zou hebben :shock: .
Ik heb meteen de vraag bij haar neergelegd of de financiële administratie contact met mij op wilde nemen, omdat het probleem uit de wereld te helpen, ik wilde geen verdere discussie aan gaan met de dame, omdat zij voor een call centre werkte en zij vaak als een papagaai fungeren.
Dit was volgens de dame niet mogelijk en ik moest maar afwachten of het geld op mijn rekening werd gestort en werd het geld niet gestort had ik in haar ogen gewoon weg maar pech en kon ik me wederom wenden naar papagaaien van de Nationale Postcode Loterij.

Met andere woorden, de Nationale Postcode Loterij loopt 2 weken achter met de post en ik kan fluiten naar mijn geld.

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Ongelezen bericht door mar9 »

Ik keur het niet goed, maar dat er een maand verwerking in zit, kan ik mij voorstellen. Het zou goed zijn als de PC loterij dat ook communiceerde, bv. opzeggen voor 1 oktober betekent niet meer meespelen per november.

Ik denk dat je naar je geld kan fluiten van die betreffende maand. Loterij is reeds gebeurd. Bovendien: wat als er wel geld op 1 van die opgegeven loten zou zijn gevallen...? Ik zou ook altij aangetekend een opzegging versturen. Ok, kost weer bijna een lot maar je hebt dan ook bewijs mocht het nodig zijn.

Off topic: deed je mee met 10 loten? :shock:

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

lijkt me toch dat je gewoon een maand opzegtermijn heb hoor! Zou me niet zo druk maken.

enne je opmerking over medewerkers callcenters vind ik een beetje laag!

Dimitri A
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:28

Re: Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Ongelezen bericht door Dimitri A »

vogels schreef:
hebben wij 14 september 2010 een brief de deur uit gedaan, met daarin een verzoek om 8 loten per direct te schrappen.
Dat kan natuurlijk helemaal niet! De meeste bedrijven hebben zo'n 4 - 6 weken nodig om e.e.a. administratief te verwerken. Had je ook gemopperd als er een vette prijs op was gevallen?

En wat doet die ene maand er toe als je al jaren mee speelt?
en met het oog op de bezuinigingen aankomende jaren
Het is nog geen 2011.

Het is een princiepe kwestie, ik heb telefonisch contact gehad met de postcode loterij, zij gaven aan als ik een briefje zou schrijven, meteen de boel afgehandeld zou worden, daar ga ik dan ook van uit en zeker als ze me voor de 2de keer aanbevelen een fax te sturen met een bepaald verzoek van terug boeking.
Wat betreft die ene maand meespelen, jij weet niets van mijn situatie af, misschien ben ik in de maand september wel mijn baan verloren en moet ik daarom wel bezuinigen, dus heb geen oordeel als je niets weet van de situatie.

Dimitri A
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:28

Re: Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Ongelezen bericht door Dimitri A »

Pareltje31 schreef:lijkt me toch dat je gewoon een maand opzegtermijn heb hoor! Zou me niet zo druk maken.

enne je opmerking over medewerkers callcenters vind ik een beetje laag!

Hallo Pareltje,
Je kan bij de pc stoppen wanneer je wilt, zie http://www.postcodeloterij.nl/Standaard ... eaPost.htm (Kan ik makkelijk opzeggen?)

En wat betreft die opmerking, ik woon in Zoetermeer en ik denk dat daar de meeste call centra's van Nederland zitten, ik heb daar een aantal keer gewerkt en geloof me, het werk houd niet veel in, ik voelde me net een papagaai, vandaar de opmerking.
Mvg

Dimitri A
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 18:28

Re: Vertraging Postcode Loterij, ik kan fluiten naar mijn geld

Ongelezen bericht door Dimitri A »

mar9 schreef:Ik keur het niet goed, maar dat er een maand verwerking in zit, kan ik mij voorstellen. Het zou goed zijn als de PC loterij dat ook communiceerde, bv. opzeggen voor 1 oktober betekent niet meer meespelen per november.

Ik denk dat je naar je geld kan fluiten van die betreffende maand. Loterij is reeds gebeurd. Bovendien: wat als er wel geld op 1 van die opgegeven loten zou zijn gevallen...? Ik zou ook altij aangetekend een opzegging versturen. Ok, kost weer bijna een lot maar je hebt dan ook bewijs mocht het nodig zijn.

Off topic: deed je mee met 10 loten? :shock:
Hallo Mar9,
10 loten is idd belachelijk veel, dat is ooit door een foutje gekomen en dat foutje is nooit recht gezet en het was nu de bedoeling omdat eindelijk eens recht te zetten, vandaar dat ik me van te voren goed heb laten inlichten door de medewerkers van de PC, om dit zo snel mogelijk ongedaan te maken. En als je dan bepaalde vewachtingen hebt en die verwachtingen worden dan niet nagekomen, is dat erg zuur.
Groet Dimitri

Gesloten