Goede avond,
Ik kreeg in vandaag weer zoon lokkertje van de postcodeloterij, een brief. Normaal gooi ik deze meteen bij het oud papier. Maar deze keer zat er een muntje bij ( Wat niet eens in een supermarkt karretje past om boodschappen mee te doen, jammer genoeg ). Ik denk ach verrek waarom krassen we het zaakje niet open. En wat denk je...
De muncode en cadeau sticker komen overeen met een "prijs" van 2500 euro. Ik denk het zou toch niet zo kunnen zijn dat. De buren hetzelfde open laten maken en ja hoor. Deze wonnen ook de zogenaamde 2500 euro.
Na de spelregels te hebben gelezen blijkt een notaris een winnaar uit de inzendingen te plukken.
Mijn vraag is. Er wordt letterlijk gezegd. Ik citeer,
1. Hebt u een van deze codes op uw geluksmunt?
2. En hebt u ook een geldige cadeau-code?
3. Dan krijgt u gegarandeerd een van deze cadeaus:!
Het feit dat er op dit onderdeel van de reclame folder geen sterretjes, kleine letters etc staan lijkt mij dit of claimen die handel of de RCC derop zetten vanwege de misleidende situatie in het ontwerp en citering van de folder.
Iemand die verstand heeft van zaken in deze wereld kan die mij eventueel vertellen of het juridisch mogelijk is om aanspraak te maken op de prijs. Het zou mooi zijn omdat het de postcodeloterij een bak geld gaat kosten en in de toekomst dit soort misleidende reclame uitingen achterwegen laat.
Mvg,
hieronymus
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welk Cadeau krijgt u met muntcode van 27-11-2010
-
Re: Welk Cadeau krijgt u met muntcode van 27-11-2010
Boycotten die hele Postcode Loterij!
Juridisch klopt het perfect. Ze proberen je alleen te misleiden door de muntcode, cadeau-code en het cadeau in tabelvorm te presenteren.
Je controleert je muntcode, vervolgens je cadeau-code, en vervolgens zie je in de derde kolom op dezelfde hoogte als munt- en cadeau-code een prijs van € 2.500 staan.
Feitelijk staat er in de header van de derde kolom 'Dan krijgt u gegarandeerd één van deze cadeaus'. Dat wil dus niet zeggen, dat je gegarandeerd € 2.500 ,- krijgt; je krijgt gegarandeerd één cadeau, dit kan dus ook iets anders zijn, namelijk een Postcode Lot, Postcode Fiets of Sauna Arrangement zijn.
Op de achterzijde van de reclame zie je dat een notaris uit alle aanmeldingen voor de Gouden Muntactie de winnaars trekt. Alle unieke deelnemers aan de Gouden Muntactie ontvangen sowieso één Postcode Lot voor januari 2011. Dat betekent dat de overige prijzen alleen nog verdeeld moeten worden op basis van een trekking door de notaris. Op de website van de Postcode Loterij kan je lezen, dat er 289 sauna arrangementen, 10 Postcode Loterij fietsen en 1 portemonnee met € 2.500,- prijzen zijn. Dus reken uit je kans op je € 2.500,- welkomstcadeau: 1/alle aanmelders voor deze actie.
Feitelijk staat er: meld je nu aan, dan krijgt u een extra lot. Uit alle aanmelders selecteert een notaris 300 mensen, waarvan 289 een sauna arrangement krijgen, 10 een fiets en 1 de 2500 euro.
Achja, maar als ik het zo formuleer is het toch wat minder aantrekkelijk om mee te doen, niet waar? Door het opzettelijk afbeelden van de twee codes met de hoogste prijs vind ik dat ze veel lezers proberen te misleiden, ze weten dondersgoed dat mensen daarin kunnen trappen, en hier maken ze misbruik van. Op deze schaal vind ik dat schandalig. Ik zie mijn tante zo hierin trappen in de veronderstelling dat ze de prijs heeft gewonnen.... sneu heel sneu.
"Goede doelen", wat een hypocrisie van de Postcode Loterij.
Als ze alle huishoudens deze brief hebben gestuurd moesten er ruim 1700 bomen sterven voor deze aktie. En dan heb je nog de munt, de drukkosten, de vervoerskosten en alle ontwikkelkosten van deze actie. De mensen die hieraan mee hebben gewerkt zouden zich moeten schamen,.. helemaal die troela die zichzelf de ambassadeur mag noemen op de voorpagina.
Ze zouden dit soort 'geadresseerde mass-mailings' juridisch moeten verbieden. Mensen met een sticker 'Nee tegen reclame' ontvangen toch deze reclame.
Juridisch klopt het perfect. Ze proberen je alleen te misleiden door de muntcode, cadeau-code en het cadeau in tabelvorm te presenteren.
Je controleert je muntcode, vervolgens je cadeau-code, en vervolgens zie je in de derde kolom op dezelfde hoogte als munt- en cadeau-code een prijs van € 2.500 staan.
Feitelijk staat er in de header van de derde kolom 'Dan krijgt u gegarandeerd één van deze cadeaus'. Dat wil dus niet zeggen, dat je gegarandeerd € 2.500 ,- krijgt; je krijgt gegarandeerd één cadeau, dit kan dus ook iets anders zijn, namelijk een Postcode Lot, Postcode Fiets of Sauna Arrangement zijn.
Op de achterzijde van de reclame zie je dat een notaris uit alle aanmeldingen voor de Gouden Muntactie de winnaars trekt. Alle unieke deelnemers aan de Gouden Muntactie ontvangen sowieso één Postcode Lot voor januari 2011. Dat betekent dat de overige prijzen alleen nog verdeeld moeten worden op basis van een trekking door de notaris. Op de website van de Postcode Loterij kan je lezen, dat er 289 sauna arrangementen, 10 Postcode Loterij fietsen en 1 portemonnee met € 2.500,- prijzen zijn. Dus reken uit je kans op je € 2.500,- welkomstcadeau: 1/alle aanmelders voor deze actie.
Feitelijk staat er: meld je nu aan, dan krijgt u een extra lot. Uit alle aanmelders selecteert een notaris 300 mensen, waarvan 289 een sauna arrangement krijgen, 10 een fiets en 1 de 2500 euro.
Achja, maar als ik het zo formuleer is het toch wat minder aantrekkelijk om mee te doen, niet waar? Door het opzettelijk afbeelden van de twee codes met de hoogste prijs vind ik dat ze veel lezers proberen te misleiden, ze weten dondersgoed dat mensen daarin kunnen trappen, en hier maken ze misbruik van. Op deze schaal vind ik dat schandalig. Ik zie mijn tante zo hierin trappen in de veronderstelling dat ze de prijs heeft gewonnen.... sneu heel sneu.
"Goede doelen", wat een hypocrisie van de Postcode Loterij.
Als ze alle huishoudens deze brief hebben gestuurd moesten er ruim 1700 bomen sterven voor deze aktie. En dan heb je nog de munt, de drukkosten, de vervoerskosten en alle ontwikkelkosten van deze actie. De mensen die hieraan mee hebben gewerkt zouden zich moeten schamen,.. helemaal die troela die zichzelf de ambassadeur mag noemen op de voorpagina.
Ze zouden dit soort 'geadresseerde mass-mailings' juridisch moeten verbieden. Mensen met een sticker 'Nee tegen reclame' ontvangen toch deze reclame.
Dank je wel voor het uitleg. Ik had er bijna ingetrapt. Wat een schandaal en misleiding zeg... Stelletje... De volgende keer gaat alles in de prullenbak.
-
Ook ik heb zo'n mooie brief mogen ontvangen,
en ook ik zou de juiste code hebben voor die 2500 ,
ik denk dat niemand de code heeft gehad voor een andere prijs. omdat de 2500
het meeste aantrekkingskracht geeft.
let wel je moet de juiste geluksmunt code hebben dan de geldige cadeau code en dan gaat de notaris de gelukkige winnaar trekken uit iedereen die de codes goed heeft en heeft opgestuurd. maar je krijgt gegarandeerd een extra lot voor de trekking van januari.
Radar mag wat mij betreft hier wel een uitzending over doen.
De manier waarom is schandalig niet iedereen zal de achterkant lezen.
Dit is duidelijk misleiding
en ook ik zou de juiste code hebben voor die 2500 ,
ik denk dat niemand de code heeft gehad voor een andere prijs. omdat de 2500
het meeste aantrekkingskracht geeft.
let wel je moet de juiste geluksmunt code hebben dan de geldige cadeau code en dan gaat de notaris de gelukkige winnaar trekken uit iedereen die de codes goed heeft en heeft opgestuurd. maar je krijgt gegarandeerd een extra lot voor de trekking van januari.
Radar mag wat mij betreft hier wel een uitzending over doen.
De manier waarom is schandalig niet iedereen zal de achterkant lezen.
Dit is duidelijk misleiding
Waarom beginnen we geen actie? "Dit is een postcodeloterij vrije straat" of zelfs een "postcodeloterij-vrije wijk?"newnew schreef:Boycotten die hele Postcode Loterij!
En dan een bord aan het begin van de wijk met aan afbeelding van die Postcodeknakker met een grote rode streep erdoor!