Bij de Postcode Loterij heb je nog minder kans dan in de Staatsloterij. 499 loten per postcode trekken mee.
De kans is miniem dat je ooit een prijs wint.
Per postcode zijn er maximaal 499 loten.
Er zijn minimaal (650.000 x 499) 211 miljoen mogelijke loten. Minimaal, omdat de Postcodeloterij trekt uit alle mogelijke postcodes. Daar kunnen ook niet-bestaande tussen zitten, aldus een woordvoerder.
De kans dat de Jackpot op jouw lot valt, is dus één op 211 miljoen of kleiner.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wil je wat winnen met de postcode loterij ?
Re: Wil je wat winnen met de postcode loterij ?
Ik ben het helemaal met je eens dat de postcodeloterij niet de beste loterij is, maar dat kan je niet alleen afleiden uit de door jou geschetste winkans. Een loterij keert niet alleen hoofdprijzen uit, maar ook kleinere prijzen en daarom zijn winkansen moeilijk te vergelijken als de één 10 prijzen van 10.000 uitkeert en de ander 100 prijzen van 1000 euro. Wat in mijn ogen een intressanter gegeven is, is het percentage van de inleg wat als prijs wordt uitgekeerd. De postcdeloterij heeft een uitkeringspercentage van 35%, tegen 65% van bijvoorbeeld de staatsloterij. Ze schermen wel veel dat er ook geld naar goede doelen gaat, maar dan geef ik liever een tientje aan een goed doel wat ik zelf uitkies.