LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wintogether.money

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Dykie86

Wintogether.money

Ongelezen bericht door Dykie86 »

Beste mensen,

Mijn vriendin werd net gebeld met het verhaal dat de organisatie wintogether.money haar gegevens had gekregen van een onderzoek waar ze ooit aan heeft meegedaan. Al haar gegevens waren bekend bij de organisatie; NAW, e-mail en bankgegevens. Tijdens het telefoongesprek stuurde wintogether.money haar een TAN-code. Deze moest ze voorlezen aan de telefonist ter identificatie. Na het aanhoren van een vlotte babbel heeft ze toegestemd met het ontvangen van een e-mail met daarin het aanbod van wintogether.money.

Toen ze uit de keuken kwam en me het hele verhaal vertelde ging bij mij de alarmbel al rinkelen natuurlijk.

In de ontvangen e-mail stonden inloggegevens voor de website van wintogether.money. Het enige wat je op die site kunt doen is inloggen. Verder is er totaal geen informatie of ook maar iets aan gegevens te bekennen. Alarmbel 2!
Ik durf niet op de site in te loggen uit angst dan het aanbod meteen te accepteren en de afschrijving van geld in te zetten.
In de e-mail staat ook een link naar het afmeldformulier. Dit hebben we ingevuld en niet veel later verscheen een bevestiging.

We toch onze bank gebeld en het verhaal voorgelegd. Ze hebben alle automatische afschrijvingen geblokkeerd en vroegen de e-mail door te sturen.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit overkomen is?

Groeten,

Jouke
Laatst gewijzigd door Radar op 15 dec 2016 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd door Moderator

BL2

Re: Wintogether.money

Ongelezen bericht door BL2 »

- Niet direct opgehangen ?
- Meegedaan aan een "enquete"
- Bevestigen "TAN" code
- Toestemming geven voor een E-mail
- Zogenaamd "afmeldformulier" helemaal ingevuld

Tsja, sorry hoor, alles wat ze nog niet wisten, weten ze nu.
Wat moet ik er verder nog over zeggen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dykie86 schreef:Tijdens het telefoongesprek stuurde wintogether.money haar een TAN-code. Deze moest ze voorlezen aan de telefonist ter identificatie.
Ik dacht dat TAN codes alleen door de ING verstuurd werden. En dat deze worden gebruikt om betalingen te bevestigen via het internetbankieren. Tja, ik vind de naïviteit die hieruit blijkt wel erg schokkend. Er wordt zo verschrikkelijk veel gewaarschuwd voor phishing, oplichting, fraude. Hoe kan het dan nog dat in deze tijd mensen zo ongelofelijk naïef zijn om gewoon tan codes telefonisch door te geven aan een onderneming die ze niet eens kennen. Echt waar, soms denk ik dat een geplunderde bankrekening de enige manier is om dan maar enig bewustzijn te creëren. Je geeft bij een pincode toch ook niet gewoon je pincode weg?

N00v

Ongelezen bericht door N00v »

Ik ben ook benaderd door dit bedrijf, ik kan met zekerheid zeggen dat ze gebruik maken van gegevens waarvan de gebruiker geen toestemming heeft gegeven. Ik heb het datalek al kunnen herleiden naar 4 bedrijven in de energie sector). Bij welke energiemaatschappijen ben je de sinds 2013 aangesloten geweest Dykie86? Mogelijk komt het over met een van de bedrijven die ik verdenk.

Dykie86

Ongelezen bericht door Dykie86 »

Beste mensen,

We hebben ook meteen actie ondernomen en er is niets van onze rekening afgeschreven (I ain't no fool ;). Ik wilde het hier als waarschuwing plaatsen voor anderen die dit overkomt en daarnaast meer informatie proberen te achterhalen over de manier waarop deze "loterij" aan onze gegevens komt. Veel dank voor je werk tot nu toe @N00v. Ik blijf graag op de hoogte van je vorderingen.

De reacties van de anderen begrijp ik. Ik kan er alleen niets mee. Soms overkomt of overrompelt een dergelijk gesprek iemand gewoon. Nu is het mijn vriendin en kan ik op tijd ingrijpen. Er zijn misschien andere mensen die dit overkomt die niet zo snel kunnen handelen. Als ze wintogether.money dan googlen komen ze in ieder geval dit topic tegen. Misschien helpt het.

Groet,

Jouke

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dykie86 schreef:Soms overkomt of overrompelt een dergelijk gesprek iemand gewoon. Nu is het mijn vriendin en kan ik op tijd ingrijpen. Er zijn misschien andere mensen die dit overkomt die niet zo snel kunnen handelen.
Tja, en dat is ook precies waar ze op gokken

Gesloten