| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]
-
bodejos
Re: [b]Minimale kans Postcode Loterij[/b]
Ook ik speel vanaf het begin mee, en zou het ook best wel leuk vinden om eens een grote prijs te winnen. Van de betaalde inleg had ik een luxe vakantie kunnen houden.
Maar wat zou ik dan hebben? Ik zou me drie weken in de watten hebben laten leggen, en voor de rest zouden er alleen herinneringen overblijven.
Nu heb ik al stiekem 15 jaar de hoop gehad dat er misschien TOCH......
De laatste prijs die me langs de neus ging, was een beker ijs, die een grote ijsverkoper voor alle lotenbezitters in die bepaalde postcode ter beschikking had gesteld. Het was echter alleen een supermarkt, die niet bij die postcode hoorde.
Maar de Postcodeloterij is nu net een van de loterijen die weldegelijk hun prijzen uitkeren. Het kon wat beter verdeeld, maar ze betalen tenminste.
Maar wat zou ik dan hebben? Ik zou me drie weken in de watten hebben laten leggen, en voor de rest zouden er alleen herinneringen overblijven.
Nu heb ik al stiekem 15 jaar de hoop gehad dat er misschien TOCH......
De laatste prijs die me langs de neus ging, was een beker ijs, die een grote ijsverkoper voor alle lotenbezitters in die bepaalde postcode ter beschikking had gesteld. Het was echter alleen een supermarkt, die niet bij die postcode hoorde.
Maar de Postcodeloterij is nu net een van de loterijen die weldegelijk hun prijzen uitkeren. Het kon wat beter verdeeld, maar ze betalen tenminste.
-
Gast
wat denk je van alleen het laatste cijfer een verschil dat was echt balen, maar och het ging maar om de week prijs €12.500,dus wij blijven hopen!
Gerrie
Gerrie
-
dorien
-
Rich70
Wat mij altijd opvalt is dat de super hoofdprijzen altijd vallen op bijzondere dagen. Op 1 januari bijv. valt die postcode kanjer, maar in de maanden daarvoor nooit.
Het is natuurlijk ook geen echte loterij.. Een loterij is dat als 100 mensen een lot kopen er eentje de hoofdprijs zal winnen. (simpel gezegd)
Bij de postcode loterij werkt dat anders 100 mensen doen mee met hun postcode, maar er wordt getrokken uit ALLE postcodes in nerderland met hun bijbehordende lotnummers. Dat zijn er honderden miljoenen, want bij elke postcode hoort een lotnummer van 1 t/ 500 of 1000 (weet niet precies).
Het is logisch dat niet iedereen kan winnen, maar dat je miljoenen niet verkochte lotnummers mee laat doen in de trekking is gewoonweg oplichting.
Het is natuurlijk ook geen echte loterij.. Een loterij is dat als 100 mensen een lot kopen er eentje de hoofdprijs zal winnen. (simpel gezegd)
Bij de postcode loterij werkt dat anders 100 mensen doen mee met hun postcode, maar er wordt getrokken uit ALLE postcodes in nerderland met hun bijbehordende lotnummers. Dat zijn er honderden miljoenen, want bij elke postcode hoort een lotnummer van 1 t/ 500 of 1000 (weet niet precies).
Het is logisch dat niet iedereen kan winnen, maar dat je miljoenen niet verkochte lotnummers mee laat doen in de trekking is gewoonweg oplichting.
-
Gast
Denk daar maar eens over na voor je weer gaat klagen op deze site
-
G. Doel
De Pestcode-k-loterij maakt inderdaad reclame dat de kans om te winnen groot is. De laatste weken voordat de Kanjer wordt uitgereikt hebben ze het weer over slechts 5000 zoveel postcodes die in gebruik zijn. Een kans van 1 op de 5000 laat u toch niet aan uw neus voorbij gaan?
Yeah sure!
Ik heb de afgelopen 3 jaar met een inleg van 302 euro één lingoprijsje in de wacht gesleept van maar liefst 2 euro! Eén lotje hou ik aan, niet omdat ik de Pestcode-k-loterij zo geweldig vind maar vooral omdat ik gechanteerd word door die club net als honderdduizenden andere Nederlanders. En zeg nou niet je wordt niet gedwongen om mee te doen want niet meedoen aan de Pestcodekloterij kan toch heel andere gevolgen hebben dan niet meedoen aan een andere loterij. De Pestcode-k-loterij laat je echt een verliezer voelen als de buren wonnen en jij niet meedeed.
Een belachelijk kleine kans om een kleine prijs te winnen maar toch blijven ze je om de oren slaan met "grote kans op Kanjer!". Het blijft een Chantageloterij en ik hoop dat in de nabije toekomst die hele stinkzooi wordt verboden juist om dat chantage-effect.
Yeah sure!
Ik heb de afgelopen 3 jaar met een inleg van 302 euro één lingoprijsje in de wacht gesleept van maar liefst 2 euro! Eén lotje hou ik aan, niet omdat ik de Pestcode-k-loterij zo geweldig vind maar vooral omdat ik gechanteerd word door die club net als honderdduizenden andere Nederlanders. En zeg nou niet je wordt niet gedwongen om mee te doen want niet meedoen aan de Pestcodekloterij kan toch heel andere gevolgen hebben dan niet meedoen aan een andere loterij. De Pestcode-k-loterij laat je echt een verliezer voelen als de buren wonnen en jij niet meedeed.
Een belachelijk kleine kans om een kleine prijs te winnen maar toch blijven ze je om de oren slaan met "grote kans op Kanjer!". Het blijft een Chantageloterij en ik hoop dat in de nabije toekomst die hele stinkzooi wordt verboden juist om dat chantage-effect.
-
Gast
Gaan klagen omdat je geen grote prijs hebt gewonnen met een kansspel. Net zoiets als gaan klagen dat je kanker hebt gekregen van het roken of moddervet ben van het elke dag 24 big macs naar binnen metselen. In Amerika werkt het. JE WEET HET TOCH ??????????? KANSspel. Mensen die klagen dat ze het zo hard nodig hebben, we hebben maar 50 euro per week te besteden, ja...heel slim om daar dan wat euro's van te vergokken...vandaar dat je ook nooit verder bent gekomen in de maatschappij, want je bent nog dommer dan een varken. Als ze 20 miljoen aan één wijk geven, hoeveel loten moeten daar voor verkocht worden a 7.75 ? Ruim 2.5 miljoen schat ik, dus ja, het kan wel kloppen, hè, dat je inderdaad met je 300 euro totale inzet geen 12.500 hebt gewonnen. Er van uitgaande dat ze slechts 60% in prijzen uitkeren, dan moeten er dus zo'n 33 miljoen loten verkocht worden, voordat ze een prijs van 20 miljoen er uitgooien, dat houdt in dat elke Nederlander 2 loten moet hebben....Miljoenenjacht, Lingo, Straatprijs en een tegen honderd nog daar gelaten. Als je nou eerst eens even simpel je kans berekent (oftewel, had je maar opgelet vroeger) dan liep je nou niet zo te klagen...
-
G. Doel
Mij gaat het bij de Pestcode-k-loterij erom dat je bij die k-loterij in tegenstelling tot andere loterijen bijna niets van je inleg terugziet. En het chantage-effect niet te vergeten. Verder ben jij het niet waard om op te reageren sorry.Gast
Geplaatst op 13 Dec 2004 18:51 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Gaan klagen omdat je geen grote prijs hebt gewonnen met een kansspel. Net zoiets als gaan klagen dat je kanker hebt gekregen van het roken of moddervet ben van het elke dag 24 big macs naar binnen metselen. In Amerika werkt het. JE WEET HET TOCH ??????????? KANSspel. Mensen die klagen dat ze het zo hard nodig hebben, we hebben maar 50 euro per week te besteden, ja...heel slim om daar dan wat euro's van te vergokken...vandaar dat je ook nooit verder bent gekomen in de maatschappij, want je bent nog dommer dan een varken. Als ze 20 miljoen aan één wijk geven, hoeveel loten moeten daar voor verkocht worden a 7.75 ? Ruim 2.5 miljoen schat ik, dus ja, het kan wel kloppen, hè, dat je inderdaad met je 300 euro totale inzet geen 12.500 hebt gewonnen. Er van uitgaande dat ze slechts 60% in prijzen uitkeren, dan moeten er dus zo'n 33 miljoen loten verkocht worden, voordat ze een prijs van 20 miljoen er uitgooien, dat houdt in dat elke Nederlander 2 loten moet hebben....Miljoenenjacht, Lingo, Straatprijs en een tegen honderd nog daar gelaten. Als je nou eerst eens even simpel je kans berekent (oftewel, had je maar opgelet vroeger) dan liep je nou niet zo te klagen...
-
Gast
als je de waarheid zegt tegen domme mensen, dan krijg je altijd de reactie dat je het niet waard bent om op te reageren. Domme mensen kunnen alleen maar discusiëren als je ze gelijk geeft, zo hoorde ik pas een dom iemand: "Ik respecteer iedereen, maar dan moeten ze wel normaal doen". Als je mensen zoals jij gewoon je zint geeft, kun je volgens mij best sociaal zijn. Voor iemand van jouw niveau is k-loterij wel erg sterk gevonden, daar zijn hele brainstormsessies aan vooraf gegaan, niet ?
-
Gast
Ik ben een keer opgebeld door de postcode loterij en zij vertelde mij dat ik een prijs gewonnen had. Nou ik dacht nu gaat het gebeuren.
Laat Henny maar komen!!
Maar neen... Ik mocht meedoen met lingo geloof ik dat het was.
Nergens gepraat over kosten want het was een prijs ja ja
Je voelt hem al de prijs was een keers gratis en vervolgens maandelijks betalen. Ook al had ik door de telefoon uitdrukkelijk gezegd dat ik er dus niet voor ging betalen en bijdehand genoeg was om de naam van de betreffende persoon te noteren.
Daarna heb ik steeds uit pure nijd de automatische inkasso van mijn rekening laten terug halen, Een stelletje dieven zijn het
Laat Henny maar komen!!
Maar neen... Ik mocht meedoen met lingo geloof ik dat het was.
Nergens gepraat over kosten want het was een prijs ja ja
Je voelt hem al de prijs was een keers gratis en vervolgens maandelijks betalen. Ook al had ik door de telefoon uitdrukkelijk gezegd dat ik er dus niet voor ging betalen en bijdehand genoeg was om de naam van de betreffende persoon te noteren.
Daarna heb ik steeds uit pure nijd de automatische inkasso van mijn rekening laten terug halen, Een stelletje dieven zijn het
-
Gast
Zo is het maar net.Het belangrijkste vind ik, het percentage van de inleg, dat netto, na aftrek van belasting, weer aan prijzen wordt uitbetaald
-
Anmer
Volgens de laatste trekking van de postcodeloterij viel in Zevenkamp/Rotterdam de postcode- kanjer. De wijkprijs was 715 Euri per lot maar daar kwamen de kanjerpunten nog bij.Er bleef ca. 1,8 miljoen over voor de kanjer punten, dat bleek dus in ons geval ca.15 Euro per punt te zijn.Ik wil de verdeling wel eens weten en ik wil een correspondentie-adres van die loterij en/of telefoonnummers van die lui zodat ik eens wat duidelijkheid over de verdeling van het geld kan krijgen. Ik ben er n.l. vast van overtuigd dat we met ze allen in de maling worden genomen, of word er weer geld gereserveerd om onze onderbetaalde voetbalprofs in een tropische omgeving samen met vrouw en kinderen en andere bobo's te trakteren.Waarom worden er overigens zoveel TV spots over de Postcodeloterij uitgezonden a raison van ?????.ZO, wie wil en kan mij de nodige antwoorden verschaffen.Oh,ja,Laat er geen misverstand ontstaan.Ik koop loten om kans op een prijs te maken en dat daardoor ook goede doelen worden gesteund is prachtig,maar daar bedoel ik niet de fiscus mee.
-
Gast
heel veel mensen zouden willen opzeggen maar ja je weet maar nooit straks valt ie in de straat en krijgen de buurtjes jouw deel. Daarom houden veel mensen de postcode loterij aan!
-
Gast
Nooit meedoen is ook elke week de winst van een niet gekocht lot,
dat is de zekerheid,
moraal van dit verhaal. je begeerte naar meer doet je struikelen. en verliezen.
dat is de zekerheid,
moraal van dit verhaal. je begeerte naar meer doet je struikelen. en verliezen.
-
Gemberkoekje
Als je geld wilt, zet het dan op een spaarrekening en wacht 10 jaar... Je moet niet met een loterij meespelen om te verwachten dat je wint zo werkt het nou eenmaal niet. En op zich verdelen ze die prijzen al over een hele postcode dus dat valt ook wel mee. Je kunt beter gwoon zo nu en dan bijv. een staatslot kopen en hopen dat je geluk hebt...
Iemand die een lot koopt en verwacht over een week miljonair te zijn is naar mijn mening flink naief...
Iemand die een lot koopt en verwacht over een week miljonair te zijn is naar mijn mening flink naief...
-
b.olsen
ik verwacht ook niet dat ik over een week dat milionairsbedrag ga winnen , hooguit dat ik het vandaag win