LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Bijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2011 11:30

BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Bijnen »

Hallo Allemaal,

Graag wil ik een ieder welke het wil lezen waarschuwen voor de malafide praktijken van de BankGiro Loterij. Ben hier ooit via een verkapte actie van de Shell aan mee gaan spelen. Sindsdien word er maandelijks een bedrag van bijna € 30,00 afgeschreven van mijn rekening. In het begin vond ik dit geen probleem, tot ik wilde stoppen met deze loterij.

Heb in September 2010 voor het eerst een fax aan de BankGiro loterij toegezonden. In deze fax heb ik overduidelijk aangegeven dat ik mijn "abonnement" op deze loterij met directe ingang wil beëindigen. Heb hier tot op heden geen enkele reactie op mogen ontvangen terwijl ik van de fax een bevestiging heb mogen ontvangen dat deze daadwerkelijk is afgeleverd. Om deze reden heb ik deze fax in januari 2011 nogmaals gezonden en tussentijds ook al 3x keer via het contact formulier op hun website contact proberen te leggen, zonder enig succes. Ook telefonisch krijg ik geen enkel response, men verwijst naar een opzegging per fax of brief en zullen een notitie van het gesprek maken.... Kortweg; Ik kom er gewoon niet van af!!

Helaas bankier ik nog bij de (naar mijn mening) meest waardeloze bank van Nederland, de ING Bank. Heb deze gebeld en zei kunnen de onterechte incasso's niet blokkeren, storneren en/of stopzetten.

Het lijkt erop dat mijn voorgenomen overstap naar de Rabobank de enige mogelijkheid gaat bieden om van de BankGiro loterij af te komen. Ben deze club spuugzat en persoonlijk raad ik dan ook een ieder aan om nooit mee te gaan spelen met de BankGiro Loterij!

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door lostlovey »

Heb dit op het moment toevallig ook aan de hand. Heb ze een brief gestuurd (vorige week pas) en aangegeven dat ik met onmiddellijke ingang mijn deelname wens te beeindigen en dat ik mijn toestemming voor automatische incasso per direct intrek. Heb tevens om schriftelijke bevestiging gevraagd. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren maar bij mij gaat het gelukkig om maar 8,75 per maand.

Volgende stap is dezelfde brief aangetekend te versturen, mocht de bevestiging te lang op zich laten wachten.

Volgens mij is het ook zo dat banken automatische incasso's van loterijen niet mogen stopzetten, maar dat weet ik nu even niet zeker.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door GGG »

Brief ondertekend? En naast je rekeningnummer ook het exacte lotnummer vermeld?

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ik wel ;-). Heb precies hun eigen aanwijzingen gevolgd....ben benieuwd 8) .

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door GGG »

Heb vorig jaar voor mijn vrouw deelname aan de Postcodeloterij beëindigd (Postcodeloterij is dezelfde organisatie) en dat ging echt in één keer helemaal goed. Maar dan moet je dus wel echt alle gegevens opgeven waar ze om vragen én de brief/fax ondertekenen.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Will50 »

Banken stoneren niet het geld dat door loterijen wordt geïncasseert. Heeft wat te maken met een eventuele prijs die valt op een lot wat mogelijk is gestoneert.. betreft aansprakelijkheid.
Maar daarmee zijn zij eigenlijk wel medeplichtig aan het onrechtmatig innen van geld.

Waarom laten jullie het rekeningnummer waarop jouw geld wordt gestort niet blokkeren bij de bank???? Dat moeten zij doen !!!!!

Bovendien de voorzitter van de Vriendenloterij is ook de voorzitter van de Bankgiroloterij.. Betreft dhr Poelman.

Mijn zaak is nog in onderzoek bij diverse instantie's. Als ik bericht heb laat ik wat weten.

Mensen aub laat niet over U heenlopen. Het kost veel moeite om door te zetten maar dat weten de loterijen maar al te goed. Zij menen zich veel te kunnen permiteren omdat zelfs banken en grootwinkelbedrijven hieraan meewerken. En als het in Nederland gaat om zogenaamde "Goede doelen"kan alles.!!!!!

Succes.

BankGiro Loterij
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:43

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door BankGiro Loterij »

Wanneer je je deelname wil stopzetten, dien je een brief of een fax te versturen met daarin alle onderstaande gegevens:

-Achternaam
-Postcode
-Huisnummer
-Rekeningnummer
-Handtekening

Adres:
van Eeghenstraat 70
1071GK Amsterdam

Faxnummer:
020-5737555

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Nou een tijdje te hebben meegespeeld is het weer tijd om te stoppen.
Weet niet eens meer waarom ik ooit ben gaan deelnemen.

Ben benieuwd hoe mijn opzegging verwerkt gaat worden.

Heb eerst de opzegbrief gedownload en ietwat aangepast qua tekst. Daarna gefaxed en een oktje gekrgen dat goed is aangekomen.

We zullen zien.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Gisteren de bevestiging binnen gekregen van de opzegging, totaal geen probleem dus.

Wel wordt er gevraagd of ik een belangrijke vraag wilt beantwoorden waar ik 7 dagen de tijd voor hebt om te bellen met hun.
Zal wel vragen naar de reden zijn oid.

Ik ga ze wel bellen, is een normaal lokaal nr ( 020 ) zet wel neer wat het was.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door lostlovey »

Hier ook gister de bevestiging ontvangen, en inderdaad ook het verzoek te bellen.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Teunbosseman schreef:Gisteren de bevestiging binnen gekregen van de opzegging, totaal geen probleem dus.

Wel wordt er gevraagd of ik een belangrijke vraag wilt beantwoorden waar ik 7 dagen de tijd voor hebt om te bellen met hun.
Zal wel vragen naar de reden zijn oid.

Ik ga ze wel bellen, is een normaal lokaal nr ( 020 ) zet wel neer wat het was.

Kreeg te horen dat zij kunnen leren van de opzeggingen en of ik er rekening mee wilt houden dat als er een prijs valt en ik hebt opgezegd dat ik wel misschien teleurgesteld zou kunnen worden.
Dit in vergelijking met de postcode loterij.

Heb geantwoord dat postcode loterij zou kunnen met opzeggen of niet kunnen incasseren want dat was de reden van de uitzendingen op tv waardoor mensen een grtote prijs misliepen.
Maar dat de bankgito loterij dit naar mening niet voor zou gelden, mijn rekeing nr speelt namelijk niet meer mee terwijl mijn postcode wel mee kan spelen.

Anway, niks mis met de opzeg procedure en let wel., je mag bellen, je hoeft niet te bellen.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door lostlovey »

Dank voor de info. Weet niet goed wat ze kunnen leren van opzeggingen. Een loterij is een loterij, winnen is geen garantie en na ongeveer 20 jaar "meespelen" en ooit eens iets van 10 euro gewonnen te hebben, ben ik er wel klaar mee.
Is gewoon een keuze en voor een loterij valt hier niets over te leren of zie ik dat verkeerd?

Gelukkig had ik maar een lot van 8,75 per maand dus de "schade" valt mee maar het blijft weggegooid geld. Maar omdat het om zo'n klein bedrag per maand ging, stelde ik het opzeggen steeds maar uit, of vergat het gewoon.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dat was dus in mijn geval ook zo, slapende loterij.

Heb ook gezegd dat deze loterij geen toegevoegde waarde geeft aan mijn banksaldo.
Dit antwoord had de dame nogal moeite mee om te begrijpen :lol:

Bijnen
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2011 11:30

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Bijnen »

BankGiro Loterij schreef:Wanneer je je deelname wil stopzetten, dien je een brief of een fax te versturen met daarin alle onderstaande gegevens:

-Achternaam
-Postcode
-Huisnummer
-Rekeningnummer
-Handtekening

Adres:
van Eeghenstraat 70
1071GK Amsterdam

Faxnummer:
020-5737555
Aan alles is voldaan, een reactie vanuit uw zijde blijft echter geheel uit. Deelname is overigens gestart nadat ik door u telefonisch (op afstand) benaderd ben. Klaarblijkelijk is uw firma ook niet op de hoogte van de Wet Koop op Afstand welke particulieren in de gelegenheid stelt om een opzegging te doen op dezelfde wijze als dat men een deelname/overeenkomst/abonnement is aangegaan. U verwijst telkens naar het zenden van een brief of fax waar u niet op reageert.

Heb reeds een jurist in de handen genomen om van uw loterij af te komen. Ik stel u, zoals ik ook gedaan heb ik reeds toegezonden brieven, aansprakelijk voor alle onkosten welke ik hiermee maak en van die van de ongewenste deelname.

Ik kan anderen slechts blijven waarschuwen, blijf bij deze club weg!!!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door stekel »

Er is nu weer een nieuwe actie om u erin te luizen. Een actie vanaf 1 september waarin ze in een week elke dag ieder uur 25000 euro verloten. Mijn advies is: Doe het niet.

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Jezebel »

Niet aan beginnen !!!! :evil:

Amazon62
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2010 16:50

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door Amazon62 »

Beste,

Helaas heb ik ook eens meegedaan aan de bankgiro loterij. Ik had heb binnen een maand weer opgezegd (dat lukte wel), maar ze blijven me maar spammen! 3x gebeld, een brief gestuurd, maar nog steeds krijg ik post van dit malafide bedrijf.. Nu krijg ik, om het nog erger te maken, ook van de vriendenloterij post binnen.

Kom je hier ooit vanaf??! Dit kan toch niet? Ik snap niet dat er niet opgetreden wordt tegen dit soort praktijken. Ik heb echt spijt dat ik meegedaan heb en raad het iedereen af!

Met vriendelijke groet,

Maarten

chava
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 aug 2010 12:35

Re: BankGiro Loterij... Hoe kom je er vanaf?

Ongelezen bericht door chava »

Tja, wanneer ik dit zo lees, moet ik eigenlijk wel lachen want....ik was net van plan om met mijn Nederlandse bankrekening mee te gaan spelen, ik woon echter in het buitenland en dus is daar een speciaal formulier voor dat ik moest invullen.
Keurig alles ingevuld en .......geen enkele reactie, wel een bevestiging dat iemand snel contact met me op zou nemen en......ik wacht al heel lang......
Nogmaals "aangemeld" via dit inmiddels door mij behoorlijk belachelijk gevonden formulier, weer een bevestigingsmail gekregen van ze en ook daarop gereageerd en....helemaal niets!

Toen dacht ik, "wellicht moet ik me eerst registreren" en dus wederom naar de site gegaan en kwam daar een registratieformulier tegen waar er dus GEEN mogelijkheid was om te registreren want alleen een Nederlandse postcode en adres kan men daar invullen!!

Nou vraag ik je? Wat voor bezopen club is dat??

Ben blij maar weer eens op dit forum te zijn gekomen en heb a la minute besloten om dus NIET met deze club in zee te gaan, al deze reacties en verhalen van jullie plus de enorme klunzige manier waarop ze die site hebben gemaakt en het ondoordringbare woud om in contact met ze te komen hebben mij voorgoed genezen van welke loterij dan ook lid te worden.

groet

Gesloten