LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
conny
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:59

dierenloterij

Ongelezen bericht door conny »

hallo allemaal
ik zag een reclame op tv van de dierenloterij
De reclame beweerd dat als je 1,85 per maand geeft je dieren helpt die hulp nodig hebben
Daar mijn hart bij dieren ligt zou ik graag willen weten of iemand hier iets over weet of ervaring mee heeft???
Is dit een hulporganisatie?of is het gewoon echt een loterij (kansspel)die mensen geld afhandig wilen maken????
E nnatuurlijk zou ik willen weten of deze organisatie legetiem is en waar ik dit evt kan checken
Ik heb al op internet gezocht op dierenloterij maar kan niets vinden op het moment
mischien dat ik verkeerd zoek???
hoor graag ervaringen
groetjes conny

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door Angelic »

Hallo Conny,

Ik ben ook lid van de dierenloterij (weliswaar pas) en ik weet dat ze inderdaad dierendoelen steunen!
Ze vragen zelfs of er misschien instanties bij je in de buurt zijn die eventueel steun nodig hebben.
Dat ik kans maak op prijzen interesseert me eigenlijk niet.
Ik heb er nog geen klachten over.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik doneer zelf aan verschillende dierenhulpinstanties. Ik kan wel mee doen aan een loterij, maar ik win toch nooit :lol:

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door haka10 »

Beetje vaag.
Een loterij waarvan nog niet eens een site is te vinden.

Maar waarom bedenken mensen een loterij.
1. Om geld op te halen vooe het goede doel;
of
2 Om er zelf beter van te worden en als dekmantel het goede doel gebruiken.
Zie de postcode loterij. Er wordt natuurlijk zeer veel geld opgehaald voor goede doelen en een klein deel van de inleg wordt als prijs uitgekeerd, maar de organisatie/organisator/Endemol (waarvan denk je dat TV-programma betaald wordt)? verdient er het meest aan, want hun kosten zijn altijd gedekt en hun rekeningen worden altijd betaald en pas dan wordt er bepaald wat erover blijft voor het goede doel.

Ik vrees dat punt 2 ook geldt voor de dierenloterij en zou er daarom voor kiezen om de 1.85 rechtstreeks over te maken naar een organisatie als de dierenbescherming waarvan je weinig tot geen rare verhalen hoort of die een directeur hebben die voor tenminste 100000 euro in de boeken staat.

nagrosman
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:02

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door nagrosman »

hoi haka10

ik heb net ontdenkt dat de dierenloterij wel een site heeft
dit is namelijk www.supportactie.nl

groetjes natasja en aan

iedereen die dit leest een fantastisch 2006 gewenst!!

coordinator
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2005 19:58

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door coordinator »

Ik vind het allemaal wel vaag.
Ik ben lid van de dierenbescherming en ik zal hun eens vragen of zij er meer van weten wat deze dierenloterij nu inhoud.
Is het nederlands erkend met goedkeuring van het rijk en hebben ze eigenlijk wel alle vergunningen die je moet hebben hiervoor?
Wanneer ik het antwoord weet laat ik het jullie horen.
groetjes.
Draakje

Fundje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2006 11:50

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door Fundje »

Inmiddels is er wel een website n.l. www.dierenloterij.nl. Hierop is te lezen dat de Dierenloterij een nieuw initiatief is van de Stichting Lotgenoten in Utrecht.
Zij verzorgen deze loterij in samenwerking met de Support Actie (www.supportactie.nl), wat weer een onderdeel is van de Grote Club Actie in Tilburg. De Support Actie heeft dan ook de loterijvergunning en voert de loterij uit.

Goede Doelen, sportverenigingen enz. kunnen loten van de Support Actie verkopen onder hun eigen naam/namen en dat is wat de Stichting Lotgenoten doet om geld op te halen voor verwaarloosde, mishandelde en verlaten huisdieren in Nederland, althans voor kleine, locale organisaties die zich om deze dieren bekommeren en zelf vaak niet in staat zijn om voldoende geld in te zamelen en ook niet gesteund worden door de andere grote goede doel loterijen.

Op de website staat informatie en kun je je aanmelden om loten te kopen en om organisaties aan te melden als mogelijk begunstigde.

Anet
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 14:46

Re: dierenloterij

Ongelezen bericht door Anet »

Hoi,

ik heb een tijdje geleden ook ge-smst naar de Dierenloterij, en dan wordt je vervolgens terug gebeld door een medewerk(st)er. Helaas doen ze op de TV-reklame een beetje vaag over wat er eigenlijk precies gebeurd nadat je zo'n smsje hebt gestuurd. Je zit er namelijk een heel kwartaal aan vast! Vergeet dus niet, als je het wilt opzeggen, dat je dit echt op tijd doet, want je blijft er anders aan vastzitten.......Ik doneer toch liever op een andere manier voor de dieren.

Gesloten