LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duitse Lotto

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Dikkie

Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Dikkie »

Brief gekregen van LOC op 6 november2003 uit Venray postbus 5130 5800 GC.
Daarin staat dat ik speciaal ter introductie gratis mee heb gedaan aan een gratis trekking met een nummer. U begrijpt het er zat een nog niet geopende envelop bij, deze moest je voorzichtig open maken en ja hoor op mijn nummer was €50.000 gevallen. Ik kan mijn prijsopvraag en deelnameformulier invullen met al mij gegevens en giro/banknummer om maandelijkse mee te spelen. Als een maand geen prijs heb krijg je zelf je inleg terug gestort. Verder staat erbij : ik heb het bijgaand regelement gelezen en ga hiermee akkoord. Ben alleen op zoek naar het regelement. Al met al is het erg onduidelijk en wordt volgens mij goed in de maling genomen. Zeker omdat ze wel een paar keer schrijven dat het bedrag €50.000 gegarendeerd wordt uitgekeerd met deze gratis trekking.

Kimmie76

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Kimmie76 »

Hoi daar,

Ik heb er vandaag ook één in de bus gekregen en ben zowaar ook de gelukkige winnares van € 50.000!!!! Het "reglement" zoals zij dat noemen staat achterop de brief waarin staat dat je een ongeopende enveloppe aantreft! Helemaal onderaan op de achterkant staan dan 9 "spelregels" zoals zij het noemen! Hier staat ook in dat het net zo goed maar € 1,00 kan zijn, maar daar spreken ze verder niet over! Je moet dus wel ff tekenen en machtigen om hen bijna €70,00 van je rekening te laten halen, maar dan hoor je ook pas wat nu excat je geldprijs is! Slim gedaan he!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf even twijfelde, maar toen besloot om eerst maar ens op Radar te gaan gluren en ik kom hier zoveel narigheid tegen over LOC dat het bij mij nu de prullenbak ingaat!

Groetjes

dikkie

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door dikkie »

Kimmie76,

Bedankt voor de info, ik twijfelde ook. Ik dacht dat is mooi dat wordt een nieuwe auto. Alleen ik kan achter op de brief geen regelment vinden. Waarschijnlijk proberen ze zo verwaring te zaaien.

Groet>

yorin

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door yorin »

Ik heb er ook één gehad ook 50.000 euro, ik had de consumentenbond al gebeld maar die willen 10 euro voor advies omdat ik geen lid ben ook zoiets. Maar goed bedankt, want ik was er zo ingetrapt dat dit zomaar kan.

Renée

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Renée »

Hallo,

Ik heb dus vandaag ook zo'n brief in de bus gekregen. En jawel ook voor mij is er een prijs van €50000. Heeft iemand enige idee hoe zij aan mijn adres gegevens komen, en hoe ik weer van ze af kom??

Ze staan nergens ingeschreven en het bedrijf is totaal onvindbaar?

Ferry

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Ferry »

Precies het zelfde verhaal.. ik hoef er gewoon niets meer aan toe te voegen..
een tip: schrijf een net briefje aan ze dat je uit het adressenbestand wilt.
wel even in hun eigen envelope doen.. anders kost het je nog 39 eurocent.
Hopelijk sturen ze je dan geen post meer.. ik krijg die reclame meerdere keren per jaan in verschillende vormen..

leusi049
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:35

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door leusi049 »

heb met nr ydm852703 50.000 euro gewonnen.
alleen even opsturen. Ik heb zin om via de rechterlijke lijn deze manschappen die 50.000 te laten uitkeren. Kan dat???????

deez

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door deez »

Ook zo'n 'leuke' brief ontvangen.....
Hebben jullie wel gelezen in die ontzettend duidelijke (NOT) voorwaarden dat je, als je dat deelname-formulier opstuurt, te weten komt welke prijs je hebt gewonnen? En die prijs ligt tussen 1 en 50.000 euro......
Echt stom, dit soort brieven....je zal er maar op gereageerd hebben:-(

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door CB »

Ook ik heb de prijs gewonnen. Alles, niet ingevuld met extra ballast, retour gezonden. Als iedereen dat doet kost het ze alleen maar geld en dan is het snel afgelopen. Dus als je nog eens zoiets ontvangt, niet weggooien maar blanco terugsturen.

chella

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door chella »

ben ik blij dat ik eerst hier ff gecheckt heb, want ik was er bijna in getrapt! Ik ga het mooi terug sturen met iets verzwaars er in!

morticia
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2003 17:30

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door morticia »

Goh , hoe verbazend, ik heb ook al EUR 50.000 gewonnen !
Dus niet !

Ik ga naar de supermarkt , zoek een mooie doos op, hier doe ik een paar bakstenen in, en stuur het naar hun antwoordnummer !

Groetjes Morticia

Sjees

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Sjees »

Mijn zusje van 14(!) heeft ook zo`n fraaie brief gehad.
Nou is mijn vraag vooral; hoe komen zij in godsnaam aan het adres van mijn 14jarige zusje?? In welk bestand zou ze staan??

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door SJZ »

Het zijn toch geen oplichters. Ze zijn glashelder. Ik citeer hierboven:
Als een maand geen prijs heb krijg je zelf je inleg terug gestort.
. Nou, so what? Dus als je inleg € 100 is, maar je wint die maand een prijs van € 0,25, dan krijg je je inleg NIET terug. Dus wat heb je aan die garantie?

Ook lees ik:
Zeker omdat ze wel een paar keer schrijven dat het bedrag €50.000 gegarendeerd wordt uitgekeerd met deze gratis trekking.
. Nou, so what? Er staat niet dat die € 50.000 aan JOU wordt uitgekeerd, alleen DAT de prijs wordt uitgekeerd.

Kortom: het is een loterij. Daar mag je aan mee doen als je wilt, maar het blijft een kansspel.

w.jeronimus

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door w.jeronimus »

lege envolop terug gezonden.

Elly M.

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Elly M. »

Ook mijn dochtertje van 13 jaar kreeg zo'n brief dat zij € 50.000,-- euro had gewonnen. Ten 1ste is zij minderjarig en MAG zij helemaal niet meespelen met kansspelen, maar ook mijn vraag is waar halen zij haar gegevens vandaan! Bij zulke brieven zit altijd een ADDER (dus geen addertje) onder het gras. Het is uit de zak klopperij, vind ik. Want zodra je tekent zit je er aan vast en het is niet niks het bedrag per maand. Ik vraag me af of hier rechtsvervolging op staat, want het is valse reclame en uitlokkerij.

Gast

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, of je nu meedoet aan een Duitse loterij, Postcodeloterij of Staatsloterij, wat maakt het uit?

Iedereen weet dat loterijen altijd meer aan loten verkopen dan ze aan prijzengeld incasseren. Maar de winnaar van de hoofdprijs verdient veel geld.

Dat is nou juist de lol van lootje kopen!

morticia
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2003 17:30

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door morticia »

Het antwoord op hoe ze aan de adressen komen , waar alle direct mailing heen gaat, is:

De adressen worden opgekocht bij een "direct mailing company", als je daar de formulieren en te verzenden post laat drukken, kun je voor een zacht prijsje ook nog aantallen adressen erbij kopen. Je hebt dan keuze uit een scala van mogelijkheden. Wil je landelijk informeren , dan koop je een landelijk adressenbestand. Wil je het slechts regionaal , bepaal je welke regio , en koop je een regionaal adressenbestand...
Zo simpel gaat dat !

En jij kan er niets aan doen, ze hebben soms zelfs nog een adres van twintig jaar terug in het bestand staan. Maarja, het enige wat je zou kunnen doen , is op deze site je gal spugen , misschien wordt er dan nog eens een keertje wat aan gedaan...

Groetjes Morticia

sylvia

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door sylvia »

aangifte doen van oplichterij heb ik ook gedaan in het geval van starGames en niks terugsturen ..zijn allemaal oplichters

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoezo oplichters? Wat is de oplichterij dan?

Een loterij mag toch best winst maken? Dus wordt er altijd voor meer geld lootjes verkocht dan dat er aan prijzengeld wordt uitgekeerd. Als je dat niet leuk vindt moet je gewoon niet meedoen aan loterijen.

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Duitse Lotto

Ongelezen bericht door edmoor »

Je snapt het nog steeds niet SJZ.
Het gaat niet zo zeer om de loterij zelf als wel om de manier van leden werven.

Gesloten