Wanneer zijn de trekkingen van de Postcode Loterij?
De trekkingen van de Nationale Postcode Loterij vinden plaats aan het einde van de maand. Doorgaans reserveren wij hiervoor de laatste woensdag van de maand. Enkele dagen later staan de uitslagen op deze website.
en
Artikel 12, Bericht aan deelnemers, uitkering prijzen
1. De Nationale Postcode Loterij N.V. maakt de winnende lotnummers en de daarbij behorende prijzen binnen een week na de desbetreffende trekking door publicatie daarvan via door haar gekozen media –internet, teletekst en periodieken- bekend. Postcode- en wijkprijzen worden gespreid over de maand bekendgemaakt. De met de trekking belaste notaris houdt de nog niet bekendgemaakte winnende postcode- en wijkprijzen onder zich tot het moment van bekendmaking.
Eens even kijken: De laatste woensdag van februari was woensdag 23 februari. Vandaag is het woensdag 2 maart en de trekkingsuitslagen zijn nog steeds niet bekend gemaakt. Kortom: de Postcodeloterij houdt zich alweer niet aan haar eigen reglement! Wanneer trekt de Minister van Justitie eindelijk eens de vergunning van dit stelletje charlatans in???
Ik ben misleid en opgelicht door de Nationale Postcode Loterij. Sterker nog, de reclame code Commissie heeft hierover uitspraak gedaan en heeft bevestigd dat ik inderdaad ben misleid. Morgen (vrijdag 4 maart) verschijnt een artikel met mijn verhaal in het AD. Want u raadt het al: de postcode loterij betaalt mij mijn gewonnen prijs (2500 euro!!!) niet. Wat een stelletje oplichters! En wat stelt zo'n reclame code commissie nog voor als consumenten zo keihard worden gedupeerd? Ik ben zo ontzettend kwaad en teleurgesteld en voel me enorm bedrogen door de postcode loterij.Hoe kan dit doorgaan? Wordt het niet eens tijd voor kamervragen? De postcode loterij helpt?!?!?!
Pak ze maar aan, die schoften! Ze beloven iPads (bij hun dochterbedrijf de Vriendenloterij) die ze niet geven en ze beloven nu dus ook geld dat ze doodleuk niet geven. Deze in-en-in-trieste moderne variant van struikrovers moeten gestopt worden!
Hier ligt de ontsnapping. Doorgaans is niet hetzelfde als altijd.
Beste Leo, daar heb je een punt, maar het woord 'doorgaans' staat bij de trekkingsdatum en niet bij de datum van bekendmaking! Aangezien ze reglementair verplicht zijn een trekking te houden in februari, kan die op zijn allerlaatst afgelopen maandag (toen het 28 februari was) hebben plaatsgevonden.
Willen ze dan de uitslag daarvan binnen een week bekend maken, dan hebben ze daar nog tot zondagavond 6 maart de tijd voor. Daarna niet meer. En dan hebben ze toch echt het reglement geschonden! En dan moet de Minister van Justitie maar eens kijken naar de vergunning die hij heeft verstrekt, want als je dit laat lopen, heb je ook geen verhaal meer als ze straks gewoon eens een keertje een trekking overslaan, of pas na maanden bekend maken.
Nee, je kijkt op de goede pagina, daar ligt het niet aan. De trekking van de maand april zou normaliter afgelopen woensdag, 27 april, plaats moeten hebben gehad. Volgens het door de Minister van Justitie goedgekeurde reglement hebben ze een week de tijd om de uitslag bekend te maken. Uiterlijk aanstaande woensdag aan het einde van de middag moet de uitslag dus bekend zijn.
Overigens vind ik het belachelijk dat ze een week de tijd nemen om de uitslag bekend te maken. De Staatsloterij maakt de uitslag altijd op de dag van de trekking bekend. Zo hoort het natuurlijk ook.
Maar waarom ben je zo benieuwd? Alles wat je deze maand kunt winnen zijn ijsjes en andere flutprijzen!
Officieel hebben ze nog een paar uur, aangenomen dat ze de trekking afgelopen woensdag hebben verricht.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze dat pas afgelopen zaterdag hebben gedaan, maar het is toch behoorlijk onwaarschijnlijk dat de notaris nota bene op Koninginnedag naar het kantoor van de Postcodeloterij zou zijn gekomen om de trekking te controleren. Tevens zou er dan personeel van de Postcodeloterij op die dag moeten zijn gaan werken. Wie gelooft dat?
Zeer onwaarschijnlijk allemaal. Maar wat nog veel onwaarschijnlijker lijkt, is dat tweeëneenhalfmiljoen deelnemers meedoen aan een loterij waarvan ze niet precies weten wanneer de trekking plaatsvindt! Toch gebeurt dat. En die lapzwans van een Minister van Justitie vind het allemaal nog goed ook! Zoiets kan natuurlijk alleen maar in een bananenrepubliek zou je denken, maar nee het gebeurt gewoon hier in Nederland!
Mensen kap toch met het sponsoren van die bedriegerij!
En daar gaan we weer: Afgelopen woensdag zou de trekking plaats moeten hebben gevonden, maar er is nog steeds niks bekend. Officieel heeft de PCL nog tot dinsdag einde middag de tijd om de uitslagen te publiceren.
Toch is het ronduit belachelijk dat dit telkens zo langs moet (en kennelijk mag) duren. Stel je voor dat we een week moesten wachten op de uitslag van de Staatloterij. Dat zou toch niemand pikken?
Ik heb het helemaal gehad met al die zgn. stichtingen inzake goede doelen... Wellicht steunen ze idd deels een heleboel goede doelen, maar het allerbeste doel (en 1e instantie) is toch henzelf.... denk ik zo
Directie, ambassadeurs enz. beschouwen het niet als vrijwilligerswerk. Of sla ik de plank nu mis met mijn strijkstok ....?
Nee, u slaat de plank beslist niet mis! De inhaligheid van de mensen achter deze loterijen kent geen grenzen!
Reden dus om ze aan te pakken. Ze hebben hun eigen reglement weer geschonden, want de uitslag van de trekking van de maand mei had uiterlijk gisteren bekend moeten worden gemaakt. Ze zijn kennelijk weer te druk met het tellen van hun geld...