Ik vraag me alleen af waarom adres en zo noodzakelijk is.- Your full name
- Your complete address
- Your phone number
- Your e-mail address
- Invoice number or transaction code of the amount charged
- Have you initiated a charge back?
- Is this your private bank account/credit card or a business account/credit card?
- If it is a business account/credit card, please send us the full name of your company.
Je kan volstaan met de omschrijving bij de afschrijvingen - want daaruit kan men voldoende gegevens halen.
Daarnaast, niet jij moet met gegevens komen (vind ik) maar zij, als afschrijvende partij met bewijs dat JIJ (of de rekeninghouder) een machtiging op die rekening hebt afgegeven, en met welke gegevens.
Je zou ze kunnen antwoorden met:
Dear all,
You have requested information you do not need, name and address and phone number for example. You already have our email address from this communication.
Every month, our private account (rekeningnummer en banknaam) gets charged €9,95 for a service we do not use, nor have given direct debit authorization for.
The deductions have these descriptions :
<<<geef hier omschrijving van de afschrijving>>>.
As far as we can see, this has been going on since (datum eerste afschrijving) making it a total of (aantal afschrijvingen x €9,95) that you have illegally taken from our account.
We have the following demands:
- you reimburse the full amount mentioned above to this account, within 15 days. We have not yet initiated a charge-back, as we hope you will be able to solve this, but should we need to, we will not hesitate, but then also be forced to inform the bank of fraudulent actions and illegal debits committed by your company, and will have to file a report with the bank and the police about this.
- you provide us with details on who has given this bank account, and what name/address are connected to it. Failure to do so will result in an immediate report of theft and fraud with the police.
Again, we fail to see the need to provide full names and adresses to you.
We state the deductions are illegal/fraudulent - this means you either prove they are not, or refund everything.
Please note - in case of not refunding us in total in 15 days, we will initiate charge-back and file a direct-debit fraud complaint with the bank.
Awaiting your response and reimbursement of our money,
As this is an electronic mail, it is not signed.
<<<Naam rekeninghouder>>>
Het feit dat zij aangeven alle gegevens nodig te hebben is (nogmaals mijn mening) niet relevant. Jij, als (vertegenwoordiger van de)rekeninghouder geeft aan dat je geen toestemming hebt gegeven.
Als zij menen dat wel te hebben, dienen ZIJ dat aan te tonen.
Noem het paranoide, maar ik ben bang dat als ze alle gegevens hebben, ze hun zaakjes zodanig gaan aanpassen dat alles ineens wel op jullie naam staat.