LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG fusionwok

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
klaagdame

AEG fusionwok

Ongelezen bericht door klaagdame »

onlangs kocht ik bij Bemmel&Kroon een fusionwok van AEG.
Ik heb er misschien 10 minuten heerlijk mee gewokt,daarna hield het op.
Mijn inductieplaat 'zag' de pan niet meer.
Keukenzaak stuurt me naar AEG,die stuurt me terug naar winkel ,want probleem met winkel moet met winkel opgelost.
Bemmel &Kroon neemt geen gebruikte artikelen terug,dus zit ik met een dure pan opgescheept.
Overigens wist men bij AEG mij ook te vertellen,dat deze wok alleen geschikt zou zijn voor AEG inductieplaten.?????
Hij heeft 10 min.gewerkt op een Ariston .
Wat nu?Iemand?????

newmikey

Re: AEG fusionwok

Ongelezen bericht door newmikey »

klaagdame schreef: Overigens wist men bij AEG mij ook te vertellen,dat deze wok alleen geschikt zou zijn voor AEG inductieplaten.?????
Hij heeft 10 min.gewerkt op een Ariston .
Wat nu?Iemand?????
Op de website van Electrolux (waartoe AEG behoort) staat: (http://newsroom.electrolux.com/be-nl/20 ... -mogelijk/)
29 March 2011

AEG Fusion WokAEG Maxi-GrillAEG C-GrillAEG Fusion Wok (packshot)

AEG lanceert drie praktische accessoires voor wie op inductie kookt, en verzot is op die heerlijke smaak van geroosterd vlees, gegrilde scampi’s en knapperige wokgerechten: de C-Grill, Maxi-Grill en Fusion Wok. Net als een gewone pan, zet je deze gewoon op de inductiekookplaat voor een perfect homogene warmteopname. Na gebruik mogen de accessoires in de vaatwas en blijft je werkblad mooi vrij.

• FUSION-WOK Een echte wok is bolvormig. Tot nu toe kon je die niet gebruiken op de vlakke inductiekookplaat… AEG ontwikkelde een wok met een speciaal gevormde magnetische ring. Deze unieke ondersteuning zorgt voor een snelle en geconcentreerde warmteverdeling en maakt het eindelijk mogelijk om perfect te wokken op inductie!

→ AEG beveelt de MaxiSense inductiekookplaat aan, omdat de kookzone zich hier automatisch aanpast aan de oppervlakte van de gebruikte wok of grillplaat. De accessoires kunnen uiteraard ook gebruikt worden op elke andere inductiekookplaat.
Dit lijkt mij doorslaggevend. Als AEG op de website stelt dat de fusionwok op alle inductiekookplaten gebruikt mag worden, mag dat ook geheel terecht uw verwachtingspatroon zijn.

Ik zou wie u ook gesproken heeft bij AEG wijzen op deze informatie. Desalniettemin is de verkoper rechtspreeks aanspreekbaar indien het product niet aan de gewekte verwachtingen voldoet.

Helpt dat?

klaagdame

Bedankt voor de reactie,echter deze argumenten heb ik ook gebruikt bij AEG en Bemmel&Kroon.
B&K wist vanwege de nieuwigheid van het product 'van niks' en heeft de wok op MIJN verzoek besteld,dus zegt hun service-manager....is het toch een soort van nalatigheid van mijn kant omdat ik zogezegd onvoldoende informatie had opgezocht
De verkoopster bij B&K raadde mij aan,de wok maar op internet te koop aan te bieden........

newmikey

klaagdame schreef:Bedankt voor de reactie,echter deze argumenten heb ik ook gebruikt bij AEG en Bemmel&Kroon.
B&K wist vanwege de nieuwigheid van het product 'van niks' en heeft de wok op MIJN verzoek besteld,dus zegt hun service-manager....is het toch een soort van nalatigheid van mijn kant omdat ik zogezegd onvoldoende informatie had opgezocht
De verkoopster bij B&K raadde mij aan,de wok maar op internet te koop aan te bieden........
Géén steekhoudend argument van BK dus aangetekende brief sturen en eisen om terugbetaling.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

B&K wist vanwege de nieuwigheid van het product 'van niks'
Achter onwetendheid kan de verkoper, de professionele partij in deze, niet verschuilen. Feit is en blijft dat een gebrekkig product geleverd is.
en heeft de wok op MIJN verzoek besteld
Pas al B&K je vooraf uitdrukkelijk gewaarschuwd had, hadden ze misschien recht van spreken gehad.

Electrolux Nederland

Ongelezen bericht door Electrolux Nederland »

Wij vinden het jammer dat u uw AEG fusionwok niet naar tevredenheid kunt gebruiken.
Wij zouden graag inhoudelijk op de zaak ingaan en samen met u naar een oplossing zoeken. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Consumer Care 0172 468 172.

Nikki
Electrolux Consumer Care Webteam

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Keukenzaak stuurt me naar AEG,die stuurt me terug naar winkel ,want probleem met winkel moet met winkel opgelost.....
Wij zouden graag inhoudelijk op de zaak ingaan en samen met u naar een oplossing zoeken. U kunt hiervoor contact opnemen met de afdeling Consumer Care 0172 468 172.
Electrolux Consumer Care Webteam
Is dan de cirkel weer rond? Of kan er pas iets als het verhaal ook op internet te lezen valt?

klaagdame

Dank voor de reactie,s!Vanwege werkzaamheden kan ik pas maandagmiddag a.s. contact opnemen met electrolux.Benieuwd welke 'oplossing' zij voor mij in petto hebben.
Ik laat het zeker nog weten!!!!

klaagdame

Tja.....contact opgenomen en het enige wat er uit kwam:
N.a.w. gegevens doorgeven zodat Electrolux de zaak kan kortsluiten mer B&K.
Wordt teruggebeld.......wanneer???wacht vandaag nog even af.
Wordt vervolgd.....

newmikey

klaagdame schreef:Tja.....contact opgenomen en het enige wat er uit kwam:
N.a.w. gegevens doorgeven zodat Electrolux de zaak kan kortsluiten mer B&K.
Wordt teruggebeld.......wanneer???wacht vandaag nog even af.
Wordt vervolgd.....
Dat kan haast niet anders als goedkomen, anders kan Electrolux de wok voortaan wel aan de wilgen hangen...

klaagdame

Helaas,nog geen telefoontje gehad.
Dan toch maar een aangetekende brief sturen denk ik zo. :evil:

klaagdame

Laatste update:

Na enige keren heen en weer gebeld te hebben met Electrolux,omdat ik steeds maar weer geen reactie kreeg op hun belofte om contact op te nemen met Bemmel en Kroon,en ik daardoor weer met Radar op de proppen kwam,werd ik vandaag gebeld door......ja,ja....Bemmel&Kroon.
De man aan de telefoon klonk niet erg blij,maar hij deelde me mee,dat ik de pan kon terugbrengen in het filiaal van aankoop!Zij zouden dan met Electrolux de zaak dan wel verder regelen.
Ik terug naar Cruquius,alwaar de pan in ontvangst werd genomen.
Echter....meteen geld terug was er niet bij,want de aankoopbon moet eerst worden opgestuurd naar de administratie,alwaar ze de aanvraag om terugbetaling moeten goedkeuren en dan kan ik binnen 1 a anderhalve week mijn geld tegemoet zien.Onder protest deze regeling aanvaard,want ik moet immers mijn aankopen ook direct betalen.
Nu dus maar afwachten of er inderdaad binnen de gestelde termijn voldaan wordt aan hun belofte.
Ik laat het jullie weten!!!!

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Je hebt toch wel een kopie gemaakt van je bon he?

klaagdame

Ja hoor,want dankzij o.a. dit forum en een paar levenslessen,ben ik aardig wat wijzer geworden.Voor ik naar de winkel ging,eerst foto's gemaakt van de pan,zodat ze niet over schade-afkoop kunnen beginnen,EN ik heb de pan in de winkel uit de verpakking gehaald en ter controle aangeboden.Op dat punt kunnen ze me niet pakken,dus daar vertrouw ik wel op.
En een kopie van de aankoopbon werd me netjes aangeboden,dat is dan wel weer zoals het hoort te gaan.

Wordt vervolgd......

klaagdame

Hehe,alles is geregeld!Gisteren is mijn aankoopbedrag teruggestort ,dus uiteindelijk moest B&K toch bakzeil halen......
Ieder bedankt voor de reacties!

Gesloten