LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alles laten bezinken maar heb toch nog wat advies nodig

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mariska1984

Alles laten bezinken maar heb toch nog wat advies nodig

Ongelezen bericht door Mariska1984 »

Hallo allemaal,

mijn vriend en ik zijn al enige tijd bezig met het uitzoeken en samenstellen van een keuken en dit valt nog niet mee haha!
We hebben nu 3 offertes, een offerte van een Next (tieleman), Smart Select (huismerk siematic, keukenstudio maassluis) en
een Hacker Systemat. Helaas is de laatste (de hacker) van Wooning. Nu weet ik dat je geen appels met peren kunt vergelijken
maar ik geloof dat deze 3 merken allemaal ongeveer even goed zijn toch???

Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om voor een keuken bij wooning te kijken. Maar we gingen van het weekend daar
voor de badkamer en de vloer kijken (We hebben namelijk alleen het sanitair en de tegels nodig en we hebben al iemand anders
die het voor ons gaat plaatsen...) en dan komen ze natuurlijk met hun verkooppraatjes. Ik heb toen gezegd ok je krijgt een kans
dit en dit en dat wil ik en niet anders!

Wat wij willen is dit: Hoogglans wit (geen folie maar lak), greeploos, 1,3 cm ceasarstone metallic black
aanrechtblad. Ik weet de maten nu niet uit me hoofd maar ik geloof dat het in totaal iets van 5.50 meter keuken is, U-vorm.
combi-stoomoven, grote oven (60L) met pyrolyse, vaatwasser, grote koelkast met vriezer (2 lades zijn genoeg), kookplaat van
ATAG 4 pits waarvan 1 een wokbrander is en een afzuigkap. Alles moet van eht merk siemens zijn behalve de kookplaat. Wooning
deed gister een bod van € 14.900 maar dan moest ik wel gelij beslissen hahahahaha Dus ik zeg gooi die prijs maar weg ik wil een prijs die
over 2 maanden ook nog geldig is en toen JA MAAR! Ik zeg ja maar is nee! Ik zei toen ik geef jullie een eerlijke kans en nu wil ik die
andere winkels waar ik al mee bezig was ook een eerlijke kans geven. Jullie verwachten nu van mij dat ik ff binnen een kwartier over zo
groot bedrag ga beslissen. Ik zei weet je wat we gaan nu weer naar boven voor de badkamer en de plavuizen voor de woonkamer en als
ik over 2 weken bij de keukenstudio ben geweest dan hoor je meer van ons. Ja maar dan geldt de pinksteractie niet meer ik zei nou dan niet
dat zien we dan wel hahaha! Wij weer over de vloer onderhandeld (die kwam best voorderlig uit maar dit onder een ander topic :)) en verder
met de badkamer en toen zeiden we, nou we denken er over na en je hoort van ons. Toen kwam de directeur ineens hahah dat we rustig de
tijd moesten nemen en dat de pinksteractie bleef staan, hoe lang we er ook over doen hahahha!

Ik ga nu gewoon nog even de keukenstudio afwachten want daar had ik ook een heel goed gevoel over en dan gaan wij onze beslissen nemen.

Maar nu zou ik graag willen weten welke keuken jullie zouden nemen en waarom? De hacker, smart select of next? Als je meer informatie nodig hebt dan hoor ik het wel.

Ik hoop echt dat jullie ons een beetje kunnen helpen want ik weet het echt niet meer.

Trouwens wat ik ook nog ecth lullig vond van Wooning. Die ging zeggen dat ik bij Tieleman een gelakte folie heb laten berekenen want hij zou alleen maar gelakte folies verkopen! Nou dat is echt neit waar ik werd toen echt boos! Ik zei dit vind ik echt niet kunnen jullie zitten je collega's af te kraken! Daar hou ik niet van ieder zijn product en jullie staan waarschijnlijk meer achter hacker en hun achter next maar jullie meoten niet gaan zeggen dat tieleman mij aan het bedriegen is. Toen zei hij maar jij kan niet zien of het een gelakte folie is! Ik zei dus kan ik ook niet controleren wat jullie mij bieden, toen was het stil! SUKKELS.
Eigenlijk weet ik het al, ook al is hij bij wooining goedkoper, dat wordt hem niet!
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 07 feb 2010 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

pfffff

Re: Alles laten bezinken maar heb toch nog wat advies nodig

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 28 aug 2009 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Tja Mariska1984, lastig. Persoonlijk heb ik meer naar de keuken gekeken dan naar de winkel/verkoper waar ik hem kocht. Destijds erg getroffen met de verkoper hoor maar als ik zijn vlugge collega (type "Ah mevrouwtje, mooi keukentje toch, gaan we regelen voor u! Tektent u maar!") verderop had gehad was ik waarschijnlijk ook opgestapt voordat ik een prijs zou hebben gehoord.

Echter jij hebt nu een goede prijs naar je mening, 't is een Hacker met wat je wilt..
Die verkoper van Wooning kom je na het tekenen toch niet meer tegen, verkopers blijven immers verkopers die graag verkopen. Het gaat er toch eigenlijk om of je een goede levering/installatie hebt en op goede aftersales mag rekenen. Probeer er doorheen/overheen en omheen te kijken, prijs/product zeg maar.

En als de keuken staat is als het goed is er niet aan af te zien dat 't er eentje van een laagzittende snelle jongen is geweest of de dure geduldige merkdealer. ;)

Mariska1984

hoi coca cola!
Daar heb je helemaal gelijk in! Maar ik ben gewoon bang dat wooning zich niet aan de afspraken houdt...

Ik geloof dat iemand anders op het forum wel eens tegen mij gezegd heeft dat smart select signia is ofzo... maar dat weet ik niet meer zeker...

Treasa77

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Mariska, inderdaad heb ik je verteld dat SmartSelect gewoon Signia is.
Dit kan je ook terug vinden via de site van Keukenstudio.
Moet je maar eens even kijken daar.

Weet je ook welke uitvoering Wooning je aanbood?
Welke zijn jullie trouwens geweest? ff nieuwsgierig :wink:

Wel goed dat jullie zo de tijd ervoor nemen om tot een keuze te komen.

Mariska1984

Ja wooning biedt dus de Hacker Systemat aan.
en het was de wooning in Rotterdam naast de kuip en ik vind dat daar allemaal van die gladde verkopers rondlopen hihi als je begrijpt wat ik bedoel. Die directeur die was net weg en we moesten wachten met onderhandelen want hij wilde dat met ons doen ahaha maar wij hebben gezegd wij denkenna nou hij vond het niet zo leuk

Treasa77

Ik snap wat je bedoeld :o
Zelfde ervaring maar dan met de Vlaardingse Wooning :roll: :wink:

Wat is nu de prijsverschil tussen de next en signia?

Succes met jullie keuze in ieder geval :wink:

Mariska1984

dat weet ik nog niet. Ik heb namelijk al wel een kant en klaar prijs van next maar nog niet van de signia. Ik heb daar 14 juni afgesproken.

Met kant en klaar bedoel ik: ook het gat naar buiten voor de afzuigkap en het betimmeren en het monteren van spotjes in de koof. Ook alle apparaten aansluiten! En ik heb ook 3 plankjes van Doeco erbij besteld (ken je die?) en die moeten ook worden opgehangen.

Trouwens nog 1 vraagje misschien dat jij dat weet. Wooning vertelde ons dat next bijna alleen maar hoogglans gelakte folie keukens verkocht. Maar ik zei nee ik weet zeker dat ik geen folie heb! Hij zei maar dat kan jij niet zien ik zeg wel aan de scherpe kantjes enzo... Toen ging hij 2 stalen pakken en daarbij kon je het idd echt niet zien.
Ik ga nog maar een keer voor de zekerheid vragen of het nu een folie is of niet, want wij willen absoluut geen folie!

Hij zegt ook dat Hacker meerdere keren gelakt is dus je zou minder snel beschadigingen zien?

Oohh ik ben het ook zo zat dat iedereen elke keer wat anders zegt! Je moet wel op zo'n forum om een objectief en echte informatie wilt haha :lol:
Laatst gewijzigd door Mariska1984 op 07 feb 2010 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Eek

Ongelezen bericht door Eek »

Next 125 verkoopt ook prima gelakte hoogglans deuren.....

perlato

Ongelezen bericht door perlato »

Als je een keuken wil kopen en geen problemen wil hebben met installatie en/of aftersales moet je bij Tieleman zijn.
Ze zijn wel duurder bij aanschaf dan een ander, maar je betaald eigenlijk iets meer voor een perfect geinstalleerde keuken en een nazorg die makkelijk 10 a 15 jaar kan duren. Mijn vorige keuken was ook van Tieleman en 15 jaar later toverden ze gewoon nog greepjes e.d. uit hun magazijn. En als bij het installeren iets niet 100% is, wordt ervoor gezorgt dat het wel 100% wordt, zonder daar zelf over te hoeven zeuren. Zij accepteren zelf niet een installatie van minder dan 100%. Is voor de klant wel prettig dat zonder gezeur de keuken geplaatst wordt zoals die gewoon geplaatst moet worden.
Trouwens de keukenmarkt maakt moeilijke tijden mee, dus misschien is er bij Tieleman wel wat over de prijs te onderhandelen.
Normaal hanteren ze een transparant prijs en korting beleid. Dus geen opgeklopte prijzen met veel korting.

p.s Ik werk niet bij Tieleman en heb ook geen aandelen of provisie.

PeterR

Ongelezen bericht door PeterR »

Hallo Mariska,

Ik zie veel keukens en kom ook regelmatig in aanraking met Next125. Dit merk heeft binnen de Next125 collectie helemaal geen gelakt folie! Er is wel kunststof hoogglans (NX250). Zoals ik Tieleman ken en inschat zullen die jou daar ongetwijfeld een NX501 hoogglans lak hebben aangeboden!

Nogmaals Next125 heeft geen folie hoogglans!!! Häcker is goed, alleen bestaat het product Systemat niet meer. Is hoogstwaarschijnlijk bij Wooning een Activ130 geworden. Signia is ook goed - inderdaad dochter van Siematic maar ben van mening dat Next125 en Häcker mooiere en betere keuken leveren. Als je vormwangen hebt in je greeploze keuken dan zijn die bij Next125 en Häcker uit één stuk, naadloos gelakt. Bij Signia zijn ze zichtbaar in verstek. Veel minder mooi. Signia heeft ook bij de vaatwasser een greepje aan de binnenkant van de deur ingefreesd omdat de deuroverstek bij de greeplijst eigenlijk net te klein is en je anders de vaatwasser niet makkelijk openkrijgt. Daarnaast is bij Next125 de greeplijst standaard zonder meerprijs uit een stuk, terwijl je bij Signia (Siematic) daar nog extra voor moet betalen. Hoe dit bij Häcker is weet ik niet, maar ga er vanuit dat dit standaard ook uit een stuk is.

Alle 3 goede keukens - je kunt je dan eigenlijk geen buil vallen. Moet Perlato inderdaad gelijk geven: service en after sales bij Tieleman is beroemd in de keukenmarkt. Er zijn er maar weinigen die daar aan kunnen tippen!

Mariska1984

Hoi perlato en peter
hartstikke bedankt voor de reacties! En idd ik wist ook al als ik naar me gevoel luisterde dat Tieleman gewoon een hele eerlijke winkel is en dat ze ook echt eerlijke spullen aan mij verkopen en niet stiekem een folie keuken plaatsen en mij voor een lak laten betalen! Dat ehb ik ook al tegen wooning gezegd, ook dat ik er niet van gedient ben dat ze dat hebben gezegd!

En dan nog iets, wat zijn precies vormwangen? zijn dat de zijkanten van je keuken? Die zijn bij mij niet zichtbaar omdat de keuken afgesloten wordt met een buffetkast van 50 cm dik in een hout kleur, grafiet eiken.

En dan als laaste:
Signia heeft ook bij de vaatwasser een greepje aan de binnenkant van de deur ingefreesd omdat de deuroverstek bij de greeplijst eigenlijk net te klein is en je anders de vaatwasser niet makkelijk openkrijgt. Daarnaast is bij Next125 de greeplijst standaard zonder meerprijs uit een stuk, terwijl je bij Signia (Siematic) daar nog extra voor moet betalen.

Wat betreft de vaatwasser bij Signia... dit kan niet anders? en met de greeplijst bedoel je toch het gedeelte achter je lades... zie je dan bij Signia dat er 2 stukken greeplijsten tegen elkaar aan zijn gezet?

Mariska1984

Oja trouwens ik ga kiezen tussen de NextLine en de Signia! Deze 2 verkopers/ winkels vertrouw ik het allermeest (lees: deze vertrouw ik gewoon). Ik ben bij deze winkels gewoon zeker dat alles goed gaat en zo niet dat het in ieder geval netjes wordt opgelost!

Maar ja ik denk gewoon dat Tieleman te duur wordt en ik wil absoluut niet qua apparatuur gaan schrappen! Dus of Tieleman moet toch strakjes nog wat aan de prijs gaan doen.... of het wordt toch een Signia. Maar ja dan denk ik ook weer.... de nextline is mooier afgewerkt (las ik net) maar ja dan denk ik weer... zie ik dat als leek...? want in de winkel vond ik ze super mooi!
twijfel, twijfel....

Ter zijner tijd zal ik is de prijzen hier neer zetten, dan kunnen jullie mij weer helpen :lol: :P , ik weet nu namelijk nog niet de totaal prijs van de signia...

Treasa77

Zelf heb ik, zoals ik eerder al eens schreef, goede ervaring qua service, montage en aftersale bij Keukenstudio.
Over Tieleman heb ik inderdaad goede verhalen gehoort van een oud collega.

Als ik in jou schoenen stond zou ik de pepieren van Keukenstudio afwachten. Eens kijken wat daar de schade wordt.
En nog eens bij beide zaken de keukens van binnen en buiten bekijken, o.a. op de genoemde punt over greep bij vaatwasser, welke qua afwerking enz. er voor jou het meeste uitspringt.

Strontnieuwsgierig is welke keuze je gaat maken ;)

Mariska1984

hallo allemaal,
hier ben ik weer! nou peter r ik heb even het volgende bij de Signia gecontroleerd:

Signia heeft ook bij de vaatwasser een greepje aan de binnenkant van de deur ingefreesd omdat de deuroverstek bij de greeplijst eigenlijk net te klein is en je anders de vaatwasser niet makkelijk openkrijgt

Je kan het ook gewoon zonder greepje aan de binnenkant nemen. Het staat wel op deze manier in de showroom maar dat is een voorbeeld. In de showroom staat het ook zonder greepje namelijk! Over die vormwangen, die zijn ook uit één stuk dus je ziet geen verstek...

Maar we hebben jammer genoeg nog geen prijs aangezien wij weer wat hebben aangepast haha. Dus ik wacht op een belletje en dan gaan we langs voor de prijs :D! Ben benieuwd! Hij is nu precies hetzelfde als bij Tieleman dus we kunnen eerlijk gaan vergelijken en uhhh kiezen :roll: hihihi! Lastig hoor hahaha

MLB

Ongelezen bericht door MLB »

hallo Mariska, hoe is het verder afgelopen?
ik ben wel benieuwd, want ook onze siematic dealer kwam met een b-lijn die uit de siematic fabrieken zou komen, dat zal dus ook de signia zijn.
nextline is voor ons een van de andere alternatieven.
ik ben dus wel benieuwd waar beiden qua prijs öp uitkwamen en waar de verschillen zitten.

Mariska1984

Nou allemaal! Het is bijna een jaar later en ik heb deze keuken nog niet staan! Die stomme kredietcrisis komt me oren uit! Maar ja we hebben groen licht gekregen van de bouwer. Ons huis gaat door! Wanner ze gaan bouwen horen we nu op korte termijn, dus we gaan weer verder met de keuken! En het blijft de keuze tussen de Signia en de Nextline! Van beiden heb ik hier nu de offerte liggen en wat me wel duidelijk opviel is dat de keukenmeubelen van Signia echt € 3635 duurder zijn en ook het plaatsen van de keuken kost € 700 meer.

Lastig, lastig..... het is en blijft een hoop geld! Maar ja het is ook een keuken van 8,70 meter dus dat is dan ook wel logisch maar toch... Wie kan ons over de drempel trekken... Signia of Nextline?

Bedankt weer!

nick_73

Ongelezen bericht door nick_73 »

Wij hebben zelf een NEXT125 bij de BOO keukenstudio in Utrecht gekocht. Fantastische merk dat Schueller, prachtig materiaal.
Bij de Boo zijn wij trouwens heel relax geholpen, geen agressieve verkooppraatjes ofzo ze luisterden gewoon naar je wensen en handelden daarnaar. Aanradertje dus

Mariska1984

Jeeeeh we hebben de keuken gekocht! Een NEXTLINE hoogglans ijswit/ polarwit :D . We hebben de keuken gekocht bij Goedhart in Alphen a/d Rijn echt TOP geholpen!

Gesloten