Nu is het Keukenmakelaar, we hebben Mario van Boxtel. Allemaal roepen ze dat ze onafhankelijk zijn. Zolang er showrooms (keukenbedrijven) door hun geselecteerd worden, zijn ze zeer zeker niet onafhankelijk, sterker nog, ze zijn afhankelijk van de door hun geselecteerde keukenzaken.
Ik vraag mij altijd af wat het criteria is voor de selectie. Als we geld weg laten vallen, blijft er bijna niets meer over. Want als het bedrijf maar betaald, zullen die soort "adviseurs" met "hun" klanten naar de showroom komen. Showroom blij, "onafhankelijk adviseur" blij, maar is de klant uiteindelijk ook blij?
Uiteindelijk is de klant de dupe, want die betaald zelf de kosten voor de "onafhankelijk adviseur". Wellicht rekent de klant niet rechtstreeks af met de "adviseur", maar de winkel houdt er zeker een bedrag tussen om met de "adviseur" af te kunnen rekenen. Dit bedrag had de klant wellicht als korting kunnen bedingen. Wie weet!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 nov 2004 16:32
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
Hier weer de Keukenmakelaar,
Waarom is iedereen zo bang dat er door keuken speciaal zaken teveel wordt verdiend?? Zo de waard is vertrouwd ie z'n gasten. Daarom is een keukenmakelaar zo effektief. Deze selekteerd betrouwbare keukenspeciaalzaken die tegen normale prijzen leverd zonder de genoemde addertjes onder het gras (Laten wij elkaar geen mietje noemen, U weet wel waarover ik praat) Het gaat uiteindelijk om de netto prijs en om het eindresultaat service en nazorg. Gast 286 heeft iets tegen de manier waarop ik mij presenteer. Ik kom bij mensen sávonds thuis, alwaar ik onder het genot van een lekker kopje koffie, samen met de mensen ideeen preentateer, om voor hun zo voordelig mogelijk, een zo'n mooi mogelijk, doch kwalitatief zo goed mogelijke (voor het door de mensen beschikbaar gestelde budget) keuken te realiseren. ER zijn keukenbedrijven die dan graag hun keukens met diverse merknamen tegen een doorschuifprijs willen verkopen. Immers de Keukenmakelaar regelt alles; Bestelling, werktekening, Verkoop in de door hun beschikbaar gestelde showrooms (Dit kan een goedkoop merk zijn of een wat duurder, ligt eraan wat de mensen willen) en uitrvoering + Montage. Ook de service (naleveringen, etc) regelt de makelaar. De keukenzaken hebben voor die service ook wat over, scheelt hun toch ook heel duur personeel+ no cure no pay. Ik kan dat prijsvoordeel dan doorbereken naar de clienten toe, want ik heb zelf geen overheadskosten. Nogmaals daarna mogen de mensen overal zoeken en als ze ergens een betere service en prijs kunnen krijgen, dan wens ik ze succes. Maar dat zoekwerk heb ik al voor de mensen gedaan. Begrijpt U ??? Ik ben inderdaad heel veel sávonds bezig. maar dan zit gast 286 natuurlijk achter zijn computer om keukenmakelaars af te branden. Noem je naam toch via eerder vermeld e-mail adres
Waarom is iedereen zo bang dat er door keuken speciaal zaken teveel wordt verdiend?? Zo de waard is vertrouwd ie z'n gasten. Daarom is een keukenmakelaar zo effektief. Deze selekteerd betrouwbare keukenspeciaalzaken die tegen normale prijzen leverd zonder de genoemde addertjes onder het gras (Laten wij elkaar geen mietje noemen, U weet wel waarover ik praat) Het gaat uiteindelijk om de netto prijs en om het eindresultaat service en nazorg. Gast 286 heeft iets tegen de manier waarop ik mij presenteer. Ik kom bij mensen sávonds thuis, alwaar ik onder het genot van een lekker kopje koffie, samen met de mensen ideeen preentateer, om voor hun zo voordelig mogelijk, een zo'n mooi mogelijk, doch kwalitatief zo goed mogelijke (voor het door de mensen beschikbaar gestelde budget) keuken te realiseren. ER zijn keukenbedrijven die dan graag hun keukens met diverse merknamen tegen een doorschuifprijs willen verkopen. Immers de Keukenmakelaar regelt alles; Bestelling, werktekening, Verkoop in de door hun beschikbaar gestelde showrooms (Dit kan een goedkoop merk zijn of een wat duurder, ligt eraan wat de mensen willen) en uitrvoering + Montage. Ook de service (naleveringen, etc) regelt de makelaar. De keukenzaken hebben voor die service ook wat over, scheelt hun toch ook heel duur personeel+ no cure no pay. Ik kan dat prijsvoordeel dan doorbereken naar de clienten toe, want ik heb zelf geen overheadskosten. Nogmaals daarna mogen de mensen overal zoeken en als ze ergens een betere service en prijs kunnen krijgen, dan wens ik ze succes. Maar dat zoekwerk heb ik al voor de mensen gedaan. Begrijpt U ??? Ik ben inderdaad heel veel sávonds bezig. maar dan zit gast 286 natuurlijk achter zijn computer om keukenmakelaars af te branden. Noem je naam toch via eerder vermeld e-mail adres
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
Beste makelaar,
Wat begrijp je eigenlijk niet aan het stukje van gast286?
Ik hoop dat je beter naar je klanten luistert!
Wat begrijp je eigenlijk niet aan het stukje van gast286?
Je pretendeert onafhankelijk te zijn en daar ageer ik tegen.
Je kan en mag zoiets niet beweren als je afspraken hebt gemaakt met door "jouw geselecteerde" showrooms.
Niets voor niets, toch??
Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar niets op tegen, alleen de manier waarop je je presenteerd.
Ik hoop dat je beter naar je klanten luistert!
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
ik heb een paar maanden geleden een keuken gekocht bij Grando, zij maken hun eigen overeenkomsten en zijn aangemeld bij cbw. Zij eisten ook een betaling van 100% min 250 euri 3 dagen voor levering van de keuken. Mag dit nou eigenlijk zomaar, vraag me af of er geen wet is die meld dat je nooit 100% mag aanbetalen. Hoe zit dit dan want uit de reaccties word ik niet helemaal wijs. Heb ruzie met die vent gehad omdat ik liever de rest bij levering had gekregen.
Verder had hij t ook over de betalingen van anderen klanten die niet zo soepel verliepen en dat ze daarom 100% eisen. Daar heb ik dan toch niks mee te maken!?
Ze zeiden dat als we niet zouden betalen ze de levering zouden gaan vertragen en de kosten zouden voor ons zijn. Nou zijn ze niet failliet gegan gelukkig en de keuken is er maar dit slaat toch allemaal nergens op. Goed ik had wat gtekend maar ik dacht dat de wet dit soort overeenkomsten zou kunnen verbieden, ben ik verkeerd geinformeerd.
25% aanbetalen, 65% bij aflevering en 10% namontage en de allerlaatste puntjes...
Verder had hij t ook over de betalingen van anderen klanten die niet zo soepel verliepen en dat ze daarom 100% eisen. Daar heb ik dan toch niks mee te maken!?
Ze zeiden dat als we niet zouden betalen ze de levering zouden gaan vertragen en de kosten zouden voor ons zijn. Nou zijn ze niet failliet gegan gelukkig en de keuken is er maar dit slaat toch allemaal nergens op. Goed ik had wat gtekend maar ik dacht dat de wet dit soort overeenkomsten zou kunnen verbieden, ben ik verkeerd geinformeerd.
25% aanbetalen, 65% bij aflevering en 10% namontage en de allerlaatste puntjes...
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
Gast, zie ook:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441
en:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/qcl2/qna/0/21
http://info.omroep.nl/vara?nav=lwjwGsHzGHGyGtGI
De laatste link betreft weliswaar niet de woonbranche maar is toch een quote waard:"Volgens hem is zelfs wettelijk verboden om honderd procent aanbetaling te vragen als je slechts één betalingsmogelijkheid biedt"
Dat Grando (en vele andere winkels) wel 100% vooruitbetaling eisen is begrijpelijk gezien het slechte betaalgedrag van de consument, echter de wettelijke basis voor deze 100% aanbetaling ontbreekt!
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441
en:
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/qcl2/qna/0/21
http://info.omroep.nl/vara?nav=lwjwGsHzGHGyGtGI
De laatste link betreft weliswaar niet de woonbranche maar is toch een quote waard:"Volgens hem is zelfs wettelijk verboden om honderd procent aanbetaling te vragen als je slechts één betalingsmogelijkheid biedt"
Dat Grando (en vele andere winkels) wel 100% vooruitbetaling eisen is begrijpelijk gezien het slechte betaalgedrag van de consument, echter de wettelijke basis voor deze 100% aanbetaling ontbreekt!
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
wij hebben ook een eigen zaak en als de klant niet betaalt is dat heel vervelend maar een deurwaarder er op af sturen doen wij ook gewoon, kan toch niet zo zijn dat de goedwillende klant nu opeens moet betalen omdat een ander niet betaald. Wat ik wil zeggen is, als ik ergens een keuken koop en men mij bij voorbaat al t stempel slechte betaler op mijn voorhoofd plakt en dan heb ik nog niet eens wat gekocht. Lekker vertrouwen zeg!!! Als ze problemen hebben met een klant is dat hun probleem niet het mijne!!!
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
Zij eisten ook een betaling van 100% min 250 euri 3 dagen voor levering van de keuken..... Mag dit nou eigenlijk zomaar, vraag me af of er geen wet is die meld dat je nooit 100% mag aanbetalen......
Verder had hij t ook over de betalingen van anderen klanten die niet zo soepel verliepen en dat ze daarom 100% eisen.......
Ze zeiden dat als we niet zouden betalen ze de levering zouden gaan vertragen en de kosten zouden voor ons zijn.
Wat jammer dat deze koop zo stressy moest verlopen.
Je kunt toch ook in een vroeg stadium al overleggen op welke wijze je wil gaan betalen?
Dan kun je met de winkel evt. tot een compromis komen , en als je er echt niet samen uitkomt elders gaan kopen.
Bij mijn aankopen heb ik meestal geen aanbetaling gedaan, of hooguit 10%, restbedrag tijdens aflevering.
Zo kom je er ook uit zonder allerlei noodgrepen en wetten.
Re: Aanbetalen (vervolg op Bruynzeel)
Keukenmakelaar,Waarom is iedereen zo bang dat er door keuken speciaal zaken teveel wordt verdiend?? Zo de waard is vertrouwd ie z'n gasten. Daarom is een keukenmakelaar zo effektief. Deze selekteerd betrouwbare keukenspeciaalzaken die tegen normale prijzen leverd zonder de genoemde addertjes onder het gras
Fijn dat je in je eigen antwoord jezelf antwoord!