LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alno

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Gast

alno

Ongelezen bericht door Gast »

Quote:
Je neemt een 'goedkope' keuken. Waarvan niemand behalve de verkoper weet wat de kastjes kosten. ( dat is al in andere topics besproken en bij jou als veelvuldig lezer hier bekend ). En je stopt in die keuken een luxe merk apparatuur ( Siemens, Miele etc ) en je doet er nog een mooi granieten ( of composiet ) werkblad op. Dan lijkt het een hele mooie luxe keuken. Het blijft kwalitatief echter een mindere versie. Een slap aftreksel.

Om het voor de leek duidelijker te maken.
In plaats van een kale BMW levert men een aangeklede Opel.
Ziet er allebei mooi uit ( ja, ja smaken verschillen ) maar die Opel zal ondanks zijn spoilers en dikke sloffen nooit een BMW worden.

By the way, Ik heb Pronorm nooit laag segment genoemd.
Rotpunkt, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, Nobilia, is laag segment voor keukenspeciaalzaken, wat mij betreft.
Het projectsegment wordt door Keller, Bribus en Bruynzeel bedient en daar leveren deze firma's ook geen top kwaliteit. Maar zowel Keller als Bruynzeel hebben ook keukens in een luxere uitvoering.
Natuurlijk bestaat er ook nog lager segment, hetgeen verkrijgbaar is in een bouwmarkt (***as, optifit ) of bij Ikea.
Middensegment bestaat uit Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller en het topsegment uit Siematic, Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann.
Tussen het midden en topsegment zit ook nog een laag bestaande uit Systemat, next 125, Rational, leicht, Zeyko

En dan ben ik nog een heleboel 'merken' vergeten.
Want ook die discussie hebben we al eerder gevoerd.
De consument kent wellicht een paar nederlandse fabrikanten; Keller en Bruynzeel en een paar uit het topsegment; Siematic maar voor de rest zijn het allemaal no-names waarvan amper een consument gehoord heeft.

Tot zover deze teleac cursus; keukenmarkt in een notedop.

Naar boven
Kom ik deze vergelijking tegen, vraag ik mij af waar alno in dit rijtje hoort?

gr arnold

Gast

Re: alno

Ongelezen bericht door Gast »

arnold

volgens mij zou het rijtje zo moeten zijn.

Rotpunkt, Ballerina, Störmer, Sachsen, Bauformat, Habemat, :lada,

Nolte, Pronorm, Hacker, Schuller :renault,citroen

ALNO, Systemat, next 125, Rational, leicht, Zeyko : vw enz

Siematic, Bulthaup, Poggenpohl, Eggersmann : mercedes,bmw

groet
een verkoper

omerobbie

Ongelezen bericht door omerobbie »

Ik lees veel in dit forum over Duitse keukenmerken. Hoe vallen Nederlandse merken/fabrikanten in deze auto-analogie?

Tulp-keukens bijvoorbeeld? Wij hebben er 1 van 4 jaar oud en zijn daar eigenlijk best tevreden over. Nu voor een neuwe keuken aan het orienteren en hebben dan een beetje een norm te pakken als we de vergelijking kunnen trekken.

Andere vraag: Is Ikea echt qua kwaliteit echt minder als de "Lada's" Nobilia / Habemat? Ik lees nl bijna alleen maar goede dingen over die Zweden en geloof dat ze in hout-hangsluitwerk best oke zijn...

nou jaa

Ongelezen bericht door nou jaa »

Hallo,

Wie kan mij wat vertellen over het duitse merk of de fabriek Alma?
en waar horen zij thuis in het rijtje keukenmerken (tussen Lada en Mercedes)

Alvast bedankt![/quote]

Gesloten