prem schreef:Financieel voorbehoud??? Dat is een inhoudsloze voorwaarde natuurlijk.
Opgenomen? Op je gsm of zo?
Daar zijn rechters meestal niet erg blij mee.
Ik begrijp dat dit niet het beste bewijs is, maar ik heb van tevoren aangegeven bij de verkoper dat het gesprek word opgenomen en of hij hiermee akkoord ging.
Staat dat akkoord ook in de opname?
Mijn woorden: Zoals we hebben afgesproken zou ik alleen tekenen als ik kostenloos kan annuleren. Waarop zijn antwoord was: Klopt zo hebben we het afgesproken en daar houd ik me ook aan.
Verder heeft hij in een later gesprek meerdere keren gezegd dat ik kostenloos kan annuleren.
Tevens heb ik meerdere zaken gevonden waarin duidelijk staat dat een geluidsopname als rechtmatig bewijs kan worden gevoerd. Ook zonder van tevoren goedkeuring te vragen aan de tegenpartij, zolang ik zelf deelnemer ben van het telefoongesprek mag ik het opnemen en gebruiken als bewijs.
nelusz schreef:
Tevens heb ik meerdere zaken gevonden waarin duidelijk staat dat een geluidsopname als rechtmatig bewijs kan worden gevoerd. Ook zonder van tevoren goedkeuring te vragen aan de tegenpartij, zolang ik zelf deelnemer ben van het telefoongesprek mag ik het opnemen en gebruiken als bewijs.
Klopt, openbaar maken is niet toegestaan. Mocht dit tot een rechtszaak komen, dan is het aan de rechter om de opname als bewijs toe te staan. Als er dan geen akkoord is opgenomen op band, kan de tegenpartij eisen dat dit niet als bewijs gebruikt mag worden.
nelusz schreef:
Mijn woorden: Zoals we hebben afgesproken zou ik alleen tekenen als ik kostenloos kan annuleren. Waarop zijn antwoord was: Klopt zo hebben we het afgesproken en daar houd ik me ook aan.
Verder heeft hij in een later gesprek meerdere keren gezegd dat ik kostenloos kan annuleren.
En hier zijn nergens voorwaarden aan verbonden? Dan zouden ze zo mans moeten zijn om hier aan mee te werken.