LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apparatuur (i.c. combimagnetron) kiezen --> hoe doe je dat?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
evajaja

Apparatuur (i.c. combimagnetron) kiezen --> hoe doe je dat?

Ongelezen bericht door evajaja »

Ik ben bezig met de aanschaf van mijn eerste keuken. Vanwege mijn beperkte budget ga ik zeer waarschijnlijk voor een Ikea-keuken, maar ik wil wel de apparatuur en het aanrecht elders bestellen. De vraag is alleen: waar? Ik ben m.n. fora en sites als die van de Consumentenbond en Kieskeurig aan het afstruinen, maar er is zoveel informatie dat ik niet weet waar te beginnen.

Mijn eerste doel: een oven vinden. Max 60 cm breed, inbouw, liefst met magnetronfunctie. Maar op de consumentenbondwebsite zijn de inbouwovens niet getest (ik kan alleen de specificaties vinden) en op kieskeurig hebben alleen de zeer dure apparaten (>800 euro) hoge scores en zijn ook veel apparaten te vinden zonder review.

Hoe pakken jullie dit aan? Hoe weet je welk merk en type je voorkeur heeft als je 'm nog nooit hebt geprobeerd?

Miepje1

Re: Apparatuur (i.c. combimagnetron) kiezen --> hoe doe je dat?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Tja. Dan toch maar eerst Googelen op 'inbouwoven' en dan kijken welke aan je specificaties voldoet en dan kijken of er al meningen van anderen over zijn. Vervolgens naar minstens twee winkels stappen om het ding te bekijken en er over te praten.
Uiteindelijk toch een keuze maken.
Zo gaat het toch met andere zaken ook? Kijk, alle fora staan tegenwoordig vol - dit forum ook - met klachten over internetbedrijven. Als je namelijk altijd voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, kan het niet anders of het gaat eens mis.
Ga gewoon eens naar een winkel. Lekker ouderwets. Niet alle winkeliers zijn oplichters. Sterker nog, winkeliers hebben het moeilijk en willen dus de klanten graag helpen. Koop nou gewoon iets binnen je budget zonder te proberen die winkelier een poot uit te draaien.
Wedden dat het goed gaat?
Je ziet gewoon erg veel beren op de weg, denk ik.

Succes ermee!

Gesloten