LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] #Atag oven, handleiding bevat fouten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
annettim

#Atag oven, handleiding bevat fouten

Ongelezen bericht door annettim »

Onze #Atag oven, met de functie hete-lucht, conventioneel en grill presteerde niet goed. Het leek alsof de oven een defect had in het verwarmingselement, vooral in de combi hete-lucht en conventioneel. De #Atag monteur vertelde ons dat er met onze oven niets aan de hand was, maar dat de (toch al beknopte) handleiding fouten bevatte. De rekening voor deze uitleg bedroeg 75 euro. Dat vind ik veel geld voor het rechtzetten van een misverstand dat door #Atag zelf is gegenereerd.
Een arrogante dame van de #Atag klantenservice mailde mij dat ik zelf had moeten uitzoeken hoe mijn oven werkte.
Ik mag bij een dure oven met veel functies toch een uitgebreide en vooral ook kloppende handleiding verwachten?
Zijn er meer mensen met dit #Atag oven probleem?

madfred

Re: #Atag oven, handleiding bevat fouten

Ongelezen bericht door madfred »

Als door de monteur inderdaad is gesteld dat het slecht functioneren komt door een verkeerde handleiding, lijkt het me logisch dat ATAG daar voor verantwoordelijk is. Dus geen kosten voor de consument. Alleen zal het niet eenvoudig zijn om dit bewezen te krijgen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Alleen zal het niet eenvoudig zijn om dit bewezen te krijgen.
hoezo? Je hoef niet te bewijzen wat de monteur gezegd heeft, alleen dat de handleiding (die heb je zwart op wit!) foutief is.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
Alleen zal het niet eenvoudig zijn om dit bewezen te krijgen.
hoezo? Je hoef niet te bewijzen wat de monteur gezegd heeft, alleen dat de handleiding (die heb je zwart op wit!) foutief is.
Dat gaat alleen als het "echt" fout is. Het kan ook zo zijn dat sommige beschrijvingen op meerdere wijzen zijn te lezen en te interpreteren. Ook niet goed, maar dat wordt dan al gauw een wel-niet discussie.

@TS: kan je hier eens posten wat er precies in de handleiding staat en hoe het echt werkt op de oven.

Fauser

Ongelezen bericht door Fauser »

Ik begrijp het bericht niet goed...
Uw conclusie is dat de oven niet goed functioneert(de).
Hoe komt u aan deze conclusie ?
Worden gerechten niet goed bereid door de oven ?
Of had u andere verwachtingen van de prestaties ?

Want is dan de relatie tussen fouten in de handleiding en het niet goed functioneren van de oven ?
Staan er zaken in de handleiding die de oven niet daadwerkelijk uitvoert ?

*.*

Ongelezen bericht door *.* »

Een arrogante dame van de #Atag klantenservice mailde mij dat ik zelf had moeten uitzoeken hoe mijn oven werkte.
wel een heel bijzonder mailtje.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

annettim schreef: Ik mag bij een dure oven met veel functies toch een uitgebreide en vooral ook kloppende handleiding verwachten?
Wie leest die dingen eigenlijk ? Ik dacht dat ze die erbij deze om de oud papierbak te vullen :mrgreen: :lol:

Maar even alle gekheid op een stokje. Dit soort dingen gebeuren wel vaker als net de verkeerde persoon de handleiding schrijft. De techneut die het ding maakt, kan maar beter de handleiding niet schrijven. Of het komt wel eens voor dat de originele handleiding verkeerd vertaald is, of door iemand geschreven die geen engels beheerst of eerst van de ene naar de andere taal is vertaald en van daaruit nog een keer vertaald. Dat gaat ook vaker mis.

Heeft u de handleiding in het engels of duits al eens gelezen ? Soms lees ik die wel eens als ik er niet uitkom met de nederlandse versie en dan begrijp ik die ineens wel terwijl dat dan een vreemde taal is.

Misschien kunt u ook eens informeren bij consuwijzer of juridisch loket wat zij vinden. Feitelijk was er niets mis met het apparaat, maarja lijkt mij dat u inderdaad mag verwachten dat de handleiding klopt die erbij zit.

Gesloten