| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]kosten keukenmontage; uurtarief keukenmonteur[/b]
-
seller panic
[b]kosten keukenmontage; uurtarief keukenmonteur[/b]
Wat is een reëel bedrag voor het installeren van een keuken, nadat al het voorbereidende werk al door aannemer, loodgieter en elektricien is gedaan? Ik heb een keuken met een oppervlakte van 11m2, waarin straks aan twee kanten kasten en apparatuur worden geplaatst.
Ik heb een bedrag opgekregen van EUR 2.500, maar ik vind dat aan de hoge kant, met name als ik begrijp dat een keuken in twee dagen helemaal geplaatst is. Dat zou betekenen dat de monteur een uurtarief heeft van EUR 156,25 (incl. BTW). Dat lijkt een uurtarief dat eerder bij een advocaat dan bij een keukenmonteur past. Wat is een normaal tarief voor een behoorlijke keukenmonteur?
Van iemand anders heb ik als richtbedrag 7% van de totale prijs van kastjes en apparatuur opgekregen. Pas bij een totale keukenprijs van EUR 35.000 kom je in de buurt van die EUR 2.500 uit de opgave die ik heb gekregen. Komt dit percentage bekend voor?
seller panic
Ik heb een bedrag opgekregen van EUR 2.500, maar ik vind dat aan de hoge kant, met name als ik begrijp dat een keuken in twee dagen helemaal geplaatst is. Dat zou betekenen dat de monteur een uurtarief heeft van EUR 156,25 (incl. BTW). Dat lijkt een uurtarief dat eerder bij een advocaat dan bij een keukenmonteur past. Wat is een normaal tarief voor een behoorlijke keukenmonteur?
Van iemand anders heb ik als richtbedrag 7% van de totale prijs van kastjes en apparatuur opgekregen. Pas bij een totale keukenprijs van EUR 35.000 kom je in de buurt van die EUR 2.500 uit de opgave die ik heb gekregen. Komt dit percentage bekend voor?
seller panic
Re: [b]kosten keukenmontage; uurtarief keukenmonteur[/b]
als de keuken met 1 man in 2 dagen staat dan zijn de kosten incl. gasslang, sifon e.d. circa 1000 euro.
-
zelfstandigste
Een uurloon van een keukenmonteur ligt tussen de 35 en 45 euro per uur excl. BTW. Een richtprijs per meter (rugmaat van keuken) ligt op ca 160 per m1 excl. BTW Reken € 150 - € 200 euro kleinmateriaal dan heb je een prijs waarvoor ik de keuken zou plaatsen en aansluiten!.(kookklaar opleveren; dus alles aangesloten en afgekit e.d.)
Sommige monteurs werken met punten,andere per M1...komt altijd zo rond hetzelfde neer.
Een goede monteur zal je tussen de € 175,- tot € 225,- de strekkende meter kosten,inclusief B.T.W. en eventueel wat klein materiaal zoals sifon etc.
Uurtarieven liggen al naar gelang de monteur tussen de € 40,- en € 75,-.
Een goede monteur zal je tussen de € 175,- tot € 225,- de strekkende meter kosten,inclusief B.T.W. en eventueel wat klein materiaal zoals sifon etc.
Uurtarieven liggen al naar gelang de monteur tussen de € 40,- en € 75,-.