LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman Keukens all inclusive?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bprosman

Re: Brugman Keukens all inclusive?

Ongelezen bericht door bprosman »

Zoveel kabels ga je niet meer door de bestaande buizen krijgen lijkt me, dus er zullen nieuwe leidingen moeten komen
Mag ook niet eens, apparatuur >2000 Watt (vaatwasser, ovens ?) moet zowiezo op een aparte groep en de wandcontactdozen in de keuken moeten verdeeld zijn over 2 groepen (ivm zware gebruikers zoals frietpannen, waterkokers etc.). En aangezien je niet meerdere groepen in 1 buis mag trekken kom je inderdaad al snel uit op 4 groepen (buizen).

@Olaf,
Ah dat is nieuw voor me... dus als een verkoper het niet goed uitlegt gelden "kleine lettertjes" niet meer ? Daar zou ik wel eens wat jurispredentie van willen zien.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

czarczar schreef:
FamiliedeJong schreef:Er zijn vier groepen vrij in de stoppenkast (toen wij zes jaar geleden zijn verhuisd hebben we die meteen laten aanleggen) en die moeten nog getrokken worden van gang naar keuken.
Aha, nu is het helemaal duidelijk. Overigens heel verstandig meteen flink wat extra groepen aan te laten leggen 6 jaar geleden als er toen toch al iets moest gebeuren.
Zoveel kabels ga je niet meer door de bestaande buizen krijgen lijkt me, dus er zullen nieuwe leidingen moeten komen en dan liggen de kosten helemaal aan de lokale omstandigheden, maar ze zullen niet in het materiaal gaan zitten.
Overigens ook een verstandige keuze om op gas te blijven koken, maar da's puur mijn eigen mening.
Ik denk niet dat je de leidingen tot aan de keuken bij de all-inclusive prijs mag verwachten, maar dat er iets fout is gegaan in de communicatie is wel duidelijk. Daarbij had je de leidingen ook door een ander kunnen laten leggen (of zelf) en daar is het nu te kort dag voor. Ik zou het dan ook heel normaal vinden als er een compensatie komt vanuit de keukenboer. Ik zou het zeker nu al aankaarten, maar wel wachten tot de keuken klaar is om de druk op te voeren. Ik zou het redelijk vinden dat de arbeidsuren in prijs worden gedeeld.
Naar mijn mening dient de verkoper een lijst te hebben met vragen waaruit hij kan concluderen of all inclusive uberhaupt kan worden aangeboden. Dan was hij erachter gekomen dat er geen of niet de juiste leidingen liggen.
Nu komt het hele zaakje over als: wij bieden all-inclusive aan om de klant te lokken, wij nemen voor een leuke prijs alle zorgen uit handen. En als de keuken dan bijna geleverd gaat worden mag u flink bij betalen.
JA toedeledoki, zo werkt dat dus niet.

bprosman

Vaste installatieprijs direct voor u berekend
Sloopwerk, egaliseren, leidingwerk, tegelen, montage van de onderdelen, plafonds en verlichting. Werkelijk alles wordt meegenomen in de installatieprijs die onze adviseur voor u berekent. Zonder verplichtingen. Zo weet u precies waar u aan toe bent. Dus geen nare verrassingen achteraf. Laat u de installatie door onze vakmensen verzorgen, dan bent u bovendien verzekerd van 3 jaar Brugman garantie.
Tussentijdse prijsstijgingen? U mag ons aan de overeengekomen prijs houden. U kunt dus ook nu al kiezen voor een actie of aanbieding en toch uw order pas later laten afleveren.
Dit staat er op de website van Brugman. Maar zonder de overeenkomst en bijbehorende voorwaarden gezien te hebben waar de klant zijn handtekening onder gezet heeft blijft het gissen.

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

olaf79 schreef:Het woord all-inclusive impliceert namelijk dat alles er in zit.
Het is een all-inclusive keuken, dus alles buiten die keuken hoort daar niet bij.
Je huis, de ruimte van de keuken, de aanschaf van het grondstuk, de ontsluiting van de grond, de aanleg van een meterkast, dat hoort daar allemaal niet bij.
De communicatie is wel slecht verlopen waardoor TS geen mogelijkheid heeft zelf voor die leidingen te zorgen op zeer korte termijn. Deling in de kosten is dan wel redelijk. Misschien zou TS zelfs kunnen pleiten voor ontbinding van de overeenkomst, maar of dat in belang van TS is?
E.e.a. is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van deze specifieke situatie.

olaf79

czarczar schreef:
olaf79 schreef:Het woord all-inclusive impliceert namelijk dat alles er in zit.
Het is een all-inclusive keuken, dus alles buiten die keuken hoort daar niet bij.
Je huis, de ruimte van de keuken, de aanschaf van het grondstuk, de ontsluiting van de grond, de aanleg van een meterkast, dat hoort daar allemaal niet bij.
De communicatie is wel slecht verlopen waardoor TS geen mogelijkheid heeft zelf voor die leidingen te zorgen op zeer korte termijn. Deling in de kosten is dan wel redelijk. Misschien zou TS zelfs kunnen pleiten voor ontbinding van de overeenkomst, maar of dat in belang van TS is?
E.e.a. is natuurlijk behoorlijk afhankelijk van deze specifieke situatie.
Nee all-inclusive betekent dat zij alles leveren voor een werkende keuken zoals je die bestelt hebt.

Bij een all-inclusive reis zit ook het inpakken van de koffers niet, dat snapt mijn kanarie ook nog (die heb ik niet, maar bij wijze van spreken :mrgreen: ).

czarczar

olaf79 schreef:Nee all-inclusive betekent dat zij alles leveren voor een werkende keuken zoals je die bestelt hebt.
Je brengt me op een idee. TS kan natuurlijk ook alleen de keuken laten plaatsen en het leidingenwerk naar de keuken later nog laten doen. Kwestie van aangeven waar TS de kabels planned te laten binnen komen in de keuken. De keuken kan geheel werkend worden opgeleverd, het enige dat TS dan nog hoeft te doen is de stroom aansluiten.
Als jij een geheel werkende TV koopt, dan krijg je toch ook geen stroomaansluiting daarbij kado?
Als jij een all-inclusive vakantie koopt zit daar overigens ook heel veel niet bij in.
Ik verwacht trouwens wel dat er in de koopovereenkomst wel het e.e.a. zal staan over de beschikbaarheid van voldoende aansluitingen in de keukenruimte, maar zelfs als dat er niet staat, denk ik niet dat het in de redelijkheid der verwachtingen ligt dat alsnog te eisen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

czarczar schreef:Het is een all-inclusive keuken, dus alles buiten die keuken hoort daar niet bij.
Dan kijk je naar de keuken alleen als de ruimte, waar het spul staat.
Ik kijk naar de keuken als functioneel geheel, terwijl in jou uitleg de winkel ermee weg kan komen de keuken "all-inclusive" op te leveren, terwijl er dan niets functioneert!

FamiliedeJong

Ongelezen bericht door FamiliedeJong »

Vandaag hebben we gesproken met diegene die ons de keuken verkocht heeft, een prettig gesprek wat goed afgerond is. Conclusie: wij hadden beter moeten weten en zij hadden beter moeten vertellen. De extra kosten worden gedeeld 50-50.

czarczar

FamiliedeJong schreef:Vandaag hebben we gesproken met diegene die ons de keuken verkocht heeft, een prettig gesprek wat goed afgerond is. Conclusie: wij hadden beter moeten weten en zij hadden beter moeten vertellen. De extra kosten worden gedeeld 50-50.
TOP-oplossing toch?
Geen extra vertraging in de oplevering, u relatief goedkoop aangelegde leidingen en de keukenboer een (vooralsnog) tevreden klant. Lijkt mij de ideale oplossing.
Veel succes tijdens de plaatsing, geeft altijd weer wat rommel en georganiseer in huis ...

czarczar

16again schreef:Ik kijk naar de keuken als functioneel geheel, terwijl in jou uitleg de winkel ermee weg kan komen de keuken "all-inclusive" op te leveren, terwijl er dan niets functioneert!
Alles functioneert, je moet alleen wel de stroom aansluiten natuurlijk.
Als je een TV koopt en de voedingskabel is te kort, dan functioneert je TV toch ook wel. Je moet alleen zelf een verlengkabel kopen, die zit er niet bij in.
En misschien wilde die keukenboer ook best wat losse kabels door je huis trekken naar de reeds aanwezige groepen in de meterkast (de verlengkabel dus), dan werken alle apparaten ook. De meeste mensen vinden dat niet zo handig, allemaal losse kabels over de vloeren en deuren die dan niet meer willen sluiten omdat de kabel er tussen zit.

16again

czarczar schreef: Alles functioneert, je moet alleen wel de stroom aansluiten natuurlijk.
All-inclusive betekent bij mij dat de keukenleverancier dit aansluiten verzorgt, het is geen IKEA bouwpakket!
czarczar schreef:Als je een TV koopt en de voedingskabel is te kort, dan functioneert je TV toch ook wel. Je moet alleen zelf een verlengkabel kopen, die zit er niet bij in.
Slecht voorbeeld, een TV koop je doorgaans niet all-inclusive.

czarczar

16again schreef:All-inclusive betekent bij mij dat de keukenleverancier dit aansluiten verzorgt, het is geen IKEA bouwpakket!
Alles wordt toch ook opgebouwd en aangesloten. Moet je wel een aansluiting hebben natuurlijk.
Binnen de plek waar de keuken komt worden ook de leidingen aangepast op je nieuwe keuken.
En als gezegd: dan trekken ze desnoods dwars door je huis die kabels naar de aansluiting. Ze gaan natuurlijk geen leidingen in de muren frezen door je hele huis heen en dat ook nog eens netjes afwerken. Groepen aanleggen moet echt door een elektricien gebeuren, dus dat kun je helemaal niet verwachten.
16again schreef:Slecht voorbeeld, een TV koop je doorgaans niet all-inclusive.
Zeker nooit bij een speciaalzaak geweest?
Die komen de TV afleveren, pakken 'm uit, zetten 'm neer, stellen de zenders in, sluiten desnoods extra boxen aan, geven uitleg hoe het werkt, maar nee, die gaan ook geen stopcontacten aanleggen en als er een verlengkabel nodig is, dan komt die wel op de rekening. Verpakkingsmateriaal nemen ze ook nog netjes mee.
Moet je natuurlijk niet naar die ik-ben-wel-helemaal-geschift schreeuwers met dumpprijzen gaan, die zijn te vergelijken met de keukens bij IKEA. Overigens prima keukens hoor bij IKEA, zeker voor die prijs, is niks mis mee.

Ik denk dat TS (vooralsnog) prima tevreden is en dat de oplossing ook perfect is. Reken maar dat het de waarde van de woning aardig ten goede zal komen, al die extra aansluitingen in de keuken.

16again

czarczar schreef: Alles wordt toch ook opgebouwd en aangesloten........
In CBW voorwaarden is dat duidelijk omschreven, en heet dat montage en installatie.
Waarom noemen ze het dan niet gewoon zo?

De winkel roept nu zelf een voor meerdere uitleg vatbare term in het leven.

czarczar

16again schreef:In CBW voorwaarden is dat duidelijk omschreven, en heet dat montage en installatie.
Waarom noemen ze het dan niet gewoon zo?
Reclame hè.
En misschien gaat deze keukenboer net een stapje verder. Hoort bij installatie wel het verleggen van leidingen in de keuken? Hoort het materiaal daar dan ook bij (stopcontacten, gasleidingen, waterleidingen, koppelingen, montagemateriaal daarvan) of komen die apart op de rekening? En verplichte keuringen? Het verwijderen van de oude keuken? Afvoeren oude keuken en verpakkingsmaterialen? Muren in de keuken frezen en tegels plaatsen? Verzin het maar!

Plaatsen van een keuken is best veel werk hoor, zeker in een bestaand huis. In een nieuwbouw huis moet gewoon de tekening kloppen en aangepast zijn op de gekozen keuken, dan zit alles meteen op de juiste plaats.
Mwoah, mijn eigen keuken is geplaatst in een nieuwbouwhuis en gaf toch nog veel problemen. Bij wijlen mijn vader heb ik geheel eigenhandig een IKEA keuken gebouwd in een bestaand en oud huis waar veel moest gebeuren aan alle leidingen.
Het gaat zelden in één keer helemaal goed.

bprosman

en het leidingenwerk naar de keuken later nog laten doen.
Over het algemeen is het netter om EERST de leidingen in de muur te werken en DAN te tegelen.

czarczar

bprosman schreef:
en het leidingenwerk naar de keuken later nog laten doen.
Over het algemeen is het netter om EERST de leidingen in de muur te werken en DAN te tegelen.
Dat wordt toch ook niet bestreden?
Leidingen naar de keuken, niet in de keuken, want dat zat al bij de prijs in.
Het was maar een optie, maar de oplossing die inmiddels is getroffen is natuurlijk veel beter.

olaf79

czarczar schreef:
16again schreef:Ik kijk naar de keuken als functioneel geheel, terwijl in jou uitleg de winkel ermee weg kan komen de keuken "all-inclusive" op te leveren, terwijl er dan niets functioneert!
Alles functioneert, je moet alleen wel de stroom aansluiten natuurlijk.
Als je een TV koopt en de voedingskabel is te kort, dan functioneert je TV toch ook wel. Je moet alleen zelf een verlengkabel kopen, die zit er niet bij in.
En misschien wilde die keukenboer ook best wat losse kabels door je huis trekken naar de reeds aanwezige groepen in de meterkast (de verlengkabel dus), dan werken alle apparaten ook. De meeste mensen vinden dat niet zo handig, allemaal losse kabels over de vloeren en deuren die dan niet meer willen sluiten omdat de kabel er tussen zit.
Maar je koopt een tv niet all-in en het kopen van en leggen van een verlengsnoer is wel van andere orde dan het trekken van stroom kabels en het veranderen van de groepen.

Als bcc aanbiedt dat ze de tv geheel werkend, ingesteld en aangesloten komen opleveren is het neerplempen van de doos met de tv erin in de gang niet voldoende. Dat neemt niet weg dat de tv gewoon zal functioneren. Er is echter niet geleverd wat was afgesproken.

Gesloten