LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een vraagje over aanbetalen.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
set

Re: Een vraagje over aanbetalen.

Ongelezen bericht door set »

Nooit een aanbetaling doen. Wij hebben een keuken gekocht en een aanbetaling gedaan 10% van 40/m euro en een tweede van nog eens 60% bijafleveren goederen. Na levering goederen die incompleet ,niet passend waren ging de keukenboer failliet en zaten wij met de rotzooi.

grotet

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Toch nog 30 % als goedmaker.
Montage zal ca 10 % zijn, dus toch niet slecht, of waren er heel veel
manco,s ??
Overigens denk ik dat de openstaande faktuur wel opeisbaar is
door de curator ??
Misschien dat iemand dat hier weet ??

Gastvrij

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Ik heb keurig een formulier met CBW voorwaarden gekregen, daarin staat dat ik bij het tekenen van de offerte 25% moet aanbetalen. (hier heb ik eigenlijk nieteens problemen mee) maar het restand (75%) moet ik 2 weken voor afleveren betalen
Ik zou toch informeren naar de bankgarantie.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb keurig een formulier met CBW voorwaarden gekregen, daarin staat dat ik bij het tekenen van de offerte 25% moet aanbetalen.
Je leest niet goed! Er staat dat de ondernemer maximaal 25% aanbetaling mag vragen.
Bij het sluiten van de overeenkomst kan dus ook een lager percentage of helemaal geen afbetaling afgesproken worden.

Voor volledige vooruitbetaling, zie ook:
Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... mber=14441
Een consument in een vergelijkbare situatie krijgt van de advocaat het advies om het voorstel te doen om slechts 50% vooruit te betalen.

Zie ook:
http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/qcl2/qna/0/21
http://info.omroep.nl/vara?nav=lwjwGsHzGHGyGtGI
De laatste link betreft weliswaar niet de woonbranche maar is toch een quote waard:"Volgens hem is zelfs wettelijk verboden om honderd procent aanbetaling te vragen als je slechts één betalingsmogelijkheid biedt"

Hans Hartman2

Ongelezen bericht door Hans Hartman2 »

Ikzelf heb nog nooit iets aanbetaald en ik sluit ook geen overeenkomsten bij dat soort bedrijven.
Voor onze nieuwe keuken 3 jaar geleden heb ik bij verschillende bedrijven offertes laten maken en ben in zee gegaan met het bedrijg dat 75% verlangde op de dag van levering.
Toen ik de andere bedrijven op de hoogte stelde waarom het niet doorging kon het daar plotselijng ook, maar helaas als ze moeilijk doen bij de aanvraag dan moeten ze later niet zeuren.
Dus als ze zien dat ze je als klant kwijtraken dan kan het ook zonder aanbetaling, dat heet wederzijds vertrouwen en als ze tezegeen dat ze ook hun bestellingen moeten betalen dan hebben ze te weinig in kas en dan moet je oppassen.
Want geen enkele zaak hoeft contant af te rekenen als ze voldoende bankgaranties hebben.
veel succes, groetjes Hans.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heel verstandig.

Gesloten