We zijn in februari al begonnen met rondkijken voor een keuken voor ons nieuwbouwhuis welke in 2009 pas wordt opgeleverd.
In de tussentijd hebben we overal op internet gezocht en gekeken waaronder dit forum. We hebben vooral hier veel dingen geleerd en vernomen hoe het met de keukenwereld gaat.
We zijn zeker bij stuk of 10 leveranciers geweest, van allemaal verschillende merken omdat we zelf wilde zien wat en waar het verschil in zouden zitten. Ontwerp heb ik zelf gemaakt met de bijbehorende apparatuur.
De offertes waren maar steeds duurder en vielen eigenlijk buiten ons budget uit. Toen las ik hier dat Format goede kwaliteiten levert voor een gemiddelde prijs. Dus ging ik googelen naar een Format dealer, kwam ik uit op Personal Design in Almere. Uiteraard gingen we daar gelijk heen maar verrekt, dit is wel de kleinste keukenshowroom die we in ons zoektocht zijn tegengekomen.
Erg kleine showroom, ingang viel bepaald niet op (gelukkig zaten ze op een drukke straat dus zoeken viel wel mee). Warme ontvangst van de eigenares die info gaf over hun werkwijze en het verschil tussen Format en Eggersmann die ze ook verkopen. Gelijk mijn tekeningen achtergelaten voor een offerte. 2 weken later kwam ik terug met de eigenaar aan tafel en we gingen samen mijn ontwerp doorspitten.
Zij werken met nettoprijzen, we keken mee op de computer tijdens het ontwerpen naar de prijzen per onderdeel. Op apparatuur gaven ze 'maar' 25% korting (heb 50% meegemaakt elders). Wat in eerste instantie weinig lijkt, maar wat blijkt? Alle prijzen zijn incl. montage en aansluiten. Dus aan einde van de rit, komt er geen montagekosten erbij of bedragen voor het aansluiten/monteren per apparatuur. Dit maakte het weer wel goed aangezien we best een lijst met apparatuur hadden. Dus de prijs op de offerte is de prijs die we betalen. Er wordt geen '50% betalen voor een 100% keuken' tafereel gehandhaaft. En dit blijkt ook aan de eindprijs van de offerte (we hadden er nog 6-7 offertes liggen in nagenoeg exact dezelfde onderdelen).
Al snel werd ook duidelijk dat de eigenaar A. zelf alles besteld, B. zelf alles ontwerpt en offereert en C. zelf alles monteerd.
Dat hadden we nog nergens meegemaakt, feit dat het bedrijf erg klein oogt in eerste instantie, kregen wij toch een goed gevoel erbij. Wat is nou beter dan iemand die alle fases bij betrokken is?
We gingen uiteindelijk weg met een Eggersmann offerte en daarna hadden we nog veel gemaild naar elkaar. De eind prijs was toch boven ons budget en vroegen we voor een Format offerte. Deze kwam weken later pas omdat ze het erg druk hebben en uiteraard als je alles zelf moet gaan doen. Verschil was zo'n kleine 4000,- met de Eggersmann, hier en daar nog wel wat verandert om de prijs te drukken.
We hadden inmiddels zo'n goed gevoel dat we gelijk onze vrienden aan hun hebben voorgesteld. Totaal 3 gezinnen die een nieuwbouw hebben gekocht waarvan 1 eind dit jaar nog wordt opgeleverd.
Uiteindelijk had zelfs 1 gezin paar weken geleden al getekend en wij waren afgelopen woensdagavond geweest en na 4 uur! (van 19.00-23.15) hadden we alles afgerond.
We zijn uiteindelijk toch voor de Eggersmann gegaan. Met composiet en apparatuur van Siemens (nieuwe lijn besteld). We zijn erg tevreden met hun, tot nu toe de beste mensen die ondanks hun drukte nog de tijd ervoor uittrok en al onze wensen ging verwerken in de offerte uiteraard met hier en daar wat opmerkingen en montage technisch inzicht in bepaalde opzet (voordeel als degene die tekent ook weet hoe het inelkaar zit met monteren).
Plinten? Kosten niks. Grepen? Zitten standaard erbij, althans standaard een aantal soorten. Leidingen verleggen? Is inbegrepen. Meterkast aanpassing? Ook inbegrepen. Extra stopcontact hier en daar? Doen ze niet moeilijk over. Antislipmatten en deurdempers? Zitten gewoon overal standaard bij.
Ik heb echt offertes liggen dat ik bijv. 400,- aan matten moet gaan betalen of paar honderd euro voor de plinten.
Al met al, we zijn zeer tevreden met hun en langs deze weg wil ik mensen die in de buurt van Almere zitten hun van harte aanbevelen om eens langs dit fantastische klein, maar eerlijke bedrijf heen te gaan.
Nee geen opgehoogde prijzen, met fikse kortingen en vandaag tekenen. Gewoon nette nettoprijzen waar je een gespecificeerde offerte mag meenemen en alle rust wordt gelaten zonder dwingen en 5x bellen in een maand van bent u al uitgekomen? Het feit dat ze niet aangesloten zijn bij CBW doet me niks. 5% aanbetaling bij tekenen, 40% een week voor bestelling vd keuken, 40% tijdens plaatsen van keuken en 15% na het plaatsen vd keuken vind ik veilig genoeg. CBW zegt niet alles, zeker niet als ik hier de spookverhalen lees waar het fout gaat bij CBW aangesloten bedrijven.
Hierbij wil ik alle andere mensen/bedrijven bedanken die ook tijd hadden genomen om ons te helpen.
We hebben offertes meegekregen/gezien van:
Next, Siematic, Poggenpohl, Rational, Systemat, Rotpunkt, Bax, Bribus.
W. Lam
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eindelijk keuken besteld!
Re: Eindelijk keuken besteld!
gefeliciteerd, ben zelf eggersmann dealer dus kan niet anders zeggen goede keus. Ben dan dus ook erg nieuwsgierig naar het gekozen model.
leermomentje voor de rest van de lezers, neem de tijd voor de aanschaf van een keuken. en laat je niet verleiden door het moment.
leermomentje voor de rest van de lezers, neem de tijd voor de aanschaf van een keuken. en laat je niet verleiden door het moment.
We zijn voor de Como gegaan. Gewoon strak en modern. Gelakt was ons te duur met de aantal kasten en apparatuur die we willen.
We komen hier nog op terug, een klein half jaar later wanneer ons keuken is geplaatst
We komen hier nog op terug, een klein half jaar later wanneer ons keuken is geplaatst
-
CocaCola81
Congrats 330! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Onze keuken is inmiddels 3maanden geleden geplaatst. Door drukte met verhuizing en andere werkzaamheden aan het huis is de planning voor de plaatsing van de keuken verplaatst. Nu ben ik eindelijk gesettled en zag toevallig in een andere topic over Personal Design. De reactie's had ik wel zo'n beetje verwacht (kom hier al langer als vandaag). Ik weet niet wie die mensen met die nummers zijn, maar ik kan wel bevestigen (zie mijn verhaal hierboven van een jaar geleden enne, ik heb ook getallen als gebruikersnaam... is dat zo vreemd??) dat dit allemaal klopt. We zijn heel tevreden en trots op ons nieuwe keuken!
Ik ben blij dat ik de keuken bij PDesign heb besteld. Kan me bijna niet bedenken waar ik elders zo'n service, professionaliteit en meedenkende houding van dit kleine maar zo goede familiebedrijf kan vinden.
Middels dit forum wil ik mijn dankbaarheid uitspreken en een eerlijke ervaring hier neer te zetten. Bedankt Cor, Ilonka en Maurice. We zijn echt trots op onze keuken en het hele traject ervan
(klik op foto voor grote weergave)

Eggersmann in donkergrijs met Siemans app.
(de stoomoven werkt echt perfect!
)
Alleen de LG amerikaan valt erg tegen (ja ja, dit heb ik zelf via internet gekocht en Cor heeft 'm gewoon kosteloos leidingen getrokken en aangesloten, service bestaat!) kwaliteit valt nogal tegen en begon te brommen na paar weken. Immiddels wel opgelost door de aanhuis service, maar dit verwacht je toch niet.
Ik ben blij dat ik de keuken bij PDesign heb besteld. Kan me bijna niet bedenken waar ik elders zo'n service, professionaliteit en meedenkende houding van dit kleine maar zo goede familiebedrijf kan vinden.
Middels dit forum wil ik mijn dankbaarheid uitspreken en een eerlijke ervaring hier neer te zetten. Bedankt Cor, Ilonka en Maurice. We zijn echt trots op onze keuken en het hele traject ervan
(klik op foto voor grote weergave)

Eggersmann in donkergrijs met Siemans app.
(de stoomoven werkt echt perfect!
Alleen de LG amerikaan valt erg tegen (ja ja, dit heb ik zelf via internet gekocht en Cor heeft 'm gewoon kosteloos leidingen getrokken en aangesloten, service bestaat!) kwaliteit valt nogal tegen en begon te brommen na paar weken. Immiddels wel opgelost door de aanhuis service, maar dit verwacht je toch niet.