LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaring gevraagd over topkeukens en keukenpartners

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bananadaan

ervaring gevraagd over topkeukens en keukenpartners

Ongelezen bericht door bananadaan »

Wie kan mij helpen aan ervaringen met de keukenwinkels van Topkeukens in Beverwijk en Keukenpartners in Beverwijk?

reactor

Re: ervaring gevraagd over topkeukens en keukenpartners

Ongelezen bericht door reactor »

Bananadaan,

Ik ben zelf enige tijd werkzaam geweest bij Keukenpartners, maar dan bij de moedervestiging in Oisterwijk. (Ook in de Vendoplan vestiging te Breda. Deze in V&D gevestigde keten is van hetzelfde bedrijf: Almat Keukens)
Verkoopmethodes zijn bijna overal agressief.Ook wij werden expliciet getraind om bij het eerste bezoek van een geïnteresseerde meteen een order te kunnen schrijven. Dat is iets om rekening mee te houden. De verkoopmethode van Keukenpartners is erop gericht zo lang mogelijk aan de prijs vast te houden, maar niet agressief. Ook hun produkten zijn van goede kwaliteit en worden in hun eigen fabriek in Oisterwijk gemaakt. Ook de installateurs die voor KP werken zijn goeie, gemotiveerde en vooral degelijk opgeleide mensen. Kp hecht veel waarde aan klanttevredenheid, hiervoor krijgt elke klant een formulier toegezonden waarop deze zijn bevindingen m.b.t. verkoper/monteur/kwaliteit e.d kan melden. Hierop worden de verkopers ook beoordeeld.
En (vraag-)prijzen zijn in elke keukenzaak een lachertje. Kortingen beginnen bij 40% op een complete keuken.
Kortom: Keukenpartners is een kleinere keten, die ondanks enige (niet agressieve) scoringsdrang zijn best doet het (potentiële) klanten naar de zin te maken. Men houdt zich ook niet anoniem of zo, desgewenst kan men de directeur zelf te spreken krijgen (Marcel Knibbeler) al zit deze meestal op de hoofdvestiging in Oisterwijk. Het geschrevene geldt overigens ook voor Vendoplan Keukens.

P.S.: Ikzelf ben er met nogal grote onenigheid weggegaan en er heb dus geen belang bij om hier leugens over dit bedrijf te schrijven. Wat ik persoonlijk over de directeur denk (en hij waarschijnlijk over mij) is een ander verhaal.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

[quote]En (vraag-)prijzen zijn in elke keukenzaak een lachertje. Kortingen beginnen bij 40% op een complete keuken.

Een net antwoord wel, maar met die 40% stelling, zet je de consument
wel erg op het verkeerde been.
Ik houd het liever op, kortingen beginnen bij 20 %, bij een EERLIJKE
offerte.
Schermt een prijsvechter met 40 % korting, dan weet je dat de
bruto verkoopprijzen met de zogenaamde sjoemelkodes zijn verhoogd.

Gastvrij

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Scara,
Hoe kom je achter die zogenaamde bruto adviesprijzen?
Vind keukenprijsvergelijk, in tegenstelling tot veel andere producten, onwijs moeilijk, zoniet onmogelijk.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Ik lees "hoera, ik heb er 30% vanaf gekregen" en bij keukenpartners ligt het op 40%.
Mensen wordt eens wakker. De korting die u krijgt wordt er van te voren eerst opgezet. Een bedrijf dat hoge korting op apparatuur geeft telt het verschil wat hij teveel weggeeft gewoon bij de kasten op.
Bij keukenpartners kunt u niets vergelijken omdat ze hun eigen merk hebben en dus hun eigen brutoprijzen kunnen maken.

Een keuken weggeven doet niemand of denkt u dat de verkoper aan het eind van de maand zegt "nou baas, ik zoveel korting gegeven, doe dat ook maar met mijn salaris. Een bedrijf heeft nou eenmaal winst nodig om te bestaan.
Sommige fabrikanten leveren op aanvraag speciaal gedrukte prijslijsten die op verzoek van de keukenzaak (lees de prijsvechters) gedrukt worden.

Helaas zijn er maar weinig die netto-prijzen vermelden. Boretti is zo'n leverancier daar staat de nettoprijs in de catalogus. Geeft de winkelier korting dan gaat dit echt van zijn eigen winst af.
Uiteraard zijn er wel regelmatig speciale aanbiedingen.

Als een klant mij vraagt hoeveel korting of hij krijgt dan meld ik altijd dat ik geen korting verkoop. De klant krijgt direct de laagste nettoprijs voorgeschoteld met de mededeling dat deze niet meer onderhandelbaar is.
Veel mensen die worstelen met het eindgesprek en tegen de prijsonderhandelingen opzien zij mij hier dankbaar voor.
En vergelijken? Tuurlijk, elke klant krijgt een volledig gespecificeerde offerte mee, compleet met alle prijzen.
En verkoop ik er minder door. Nou niet echt, de enkeling die wel wegloopt is niet geinteresseerd in deproducten die ik verkoop maar alleen in een lage prijs.
paar jaar later zie je ze hier klagen over de matige kwaliteit.

Rayke

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Antwoord voor GASTVRIJ

Brutoadvies prijzen opvragen is vrijwel onmogelijk, maar als je bijvoorbeeld SieMatic in je offerte hebt opgenomen, ga dan in ieder
geval naar een andere (zelfstandige) SieMatic dealer.

Wat ook wel eens kan helpen, bel paar dealers op, van 1 het zelfde merk en vraag eens wat een romp voor een gootsteenkast kost, zonder deur . Van het resultaat sta je versteld :P

M. Mulder

Ongelezen bericht door M. Mulder »

Hallo,
Wij hebben bij "KEUKEN PARTNERS" in Beverwijk een ALMAT keuken gekocht. Zeer te vreden over de gang van zaken bij dit keuken bedrijf.
Goede service en de installatie van de keuken is ook zo gegaan volgens de afspraak die wij met hun hadden gemaakt.
Ben echt te vreden hoe wij daar zijn geholpen. Zeker de moeite waart om daar te gaan shopen voor een nieuwe keuken.
:lol:

Gesloten