| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Etna of M-system
Etna of M-system
Ik heb onlangs een offerte voor een keuken laten maken, maar twijfel nog over de apparatuur. Heb bij de eerste zaak (geen offerte) een fornuis gezien van M-system, de MFTN 96 AN C die mij heel erg aanspreekt. Echter bij de zaak waar ik een offerte heb laten maken verkopen ze geen M-system. Ik kwam daar uit op de Etna 1926BRCA. Ik vind beide fornuizen mooi om te zien maar weet van beide niet hoe het met de kwaliteit is. Heb ook nog voor Boretti gekeken, maar dat is mij afgeraden door enkele gebruikers die de Boretti qua schoonmaken niet geweldig vinden. Tevens een vraag over een koel-vries combinatie, in de offerte is deze van Etna, ziet er mooi uit en is A-klasse. Ervaringen en adviezen zijn welkom plus evt. andere opties.
-
zelfstandigste
Re: Etna of M-system
In dit vergelijk.....,. de Etna.
1. Glasplaat kan handig dienen als afzet of als rugwand.
2. Vangschaal in kleur
3. Service/aftersales.
Vergelijkbare fornuizen in dezelfde prijsklasse en in antraciet........
Ariston CP98SPANL
Fratelli YR19050AN
Smeg SNL91MFA6
1. Glasplaat kan handig dienen als afzet of als rugwand.
2. Vangschaal in kleur
3. Service/aftersales.
Vergelijkbare fornuizen in dezelfde prijsklasse en in antraciet........
Ariston CP98SPANL
Fratelli YR19050AN
Smeg SNL91MFA6
Zelfstandigste, bedankt voor de reaktie. Jammer dat er verder weinig reakties komen. Had eigenlijk wel meer verwacht hier.
Nou, vooruit dan, al zul je deze waarschijnlijk niet zo waarderen.Had eigenlijk wel meer verwacht hier
Etna en M system zijn er voor de onderkant van de markt, m.a.w rotzooi.
Je kan het best aanschaffen natuurlijk, maar leg de lat van het verwachtingspatroon niet al te hoog.
Ik zou dan nog voor de Etna gaan, vanwege de betere service uitvoering.
Pfffff, waarom zou ik uw reaktie niet waarderen. Ik vraag toch om ervaringen met deze merken, dus ook de negatieve. Maar wat ik me dan wel afvraag is waarom u het niet onderbouwd, dus waarom zijn deze merken "slecht" en wat zou u dan evt. wel aanraden. Aan alleen een reaktie dat iets slecht is daar heb ik niets aan.
zoals:
matige afwerking van de apparaten, (scherpe randjes, kiertjes, hoekjes ed.)
slechte prestaties temperatuur vd oven, vaatwasser resultaat e.d
knopjes en schakelaars voelen niet degelijk aan
goedkope plastics en metalen toegepast
Liever de goedkoopste bosch/Neff/Siemens zonder poespas dan (de duurste) M of Etna
maar Tis jullie geld en het is aan de andere kant van de tafel makkelijk praten (typen)
Liever de goedkoopste bosch/Neff/Siemens zonder poespas dan (de duurste) M of Etna
maar Tis jullie geld en het is aan de andere kant van de tafel makkelijk praten (typen)
-
zelfstandigste
Etna en M system zijn er voor de onderkant van de markt, m.a.w rotzooi.
Je kan het best aanschaffen natuurlijk, maar leg de lat van het verwachtingspatroon niet al te hoog.
De topicstarter vraagt een advies op een keuze van een laaggeprijsd, 90cm ,ANTRACIET fornuis, vervolgens komen er bovenstaande antwoorden......
Als klant, aan de andere kant van de tafel, zou ik niet graag zulke antwoorden krijgen. Ik geef een budget en wensen aan en krijg antwoorden van; "niet doen is rotzooi" of "kies liever een ander (duurder) merk welke geen antraciet fornuizen verkopen en bovendien ook nog de vergelijkbare energieklasse C of D hebben"
By the way: @ topicstarter, de Ariston valt in energieklasse B !
Koste wat koste een apparaat verkopen, terwijl je weet dat het ding zijn geld niet waard is, vind ik persoonlijk meer stuitend.waar gaat het heen in deze keukenwereld??
Maar goed, dat zal het verschil zijn tussen een keukenverkoper en een keukenadviseur
Uiteraard laat je in de showroom niet zeggen "Het is rotzooi"
Met argumenten en service cijfers weten wij de klant in ieder geval of te overtuigen naar een beter merk te gaan, of ze gaan naar een ander wie met een zogenaamd kletskoek verhaal komt dat het allemaal vergelijkbaar is.Dus zelfstandige, dan heb jij waarschijnlijk weer een apparaatje verkocht
( Wij zijn in ieder geval nog steeds in de positie om alleen dat te verkopen waar we zelf volledig achter staan , en hierbij gaan we niet uit van de prijs, maar van kwaliteit en organisatie van de diverse leveranciers )
-
zelfstandigste
Hier gaat u toch even ongenuanceerd de fout in.........Ik zou zo'n apparaat graag verkopen maar niet zonder gemeld te hebben dat ze voor € 300 meer een veel beter apparaat zouden kunnen aanschaffen.terwijl je weet dat het ding zijn geld niet waard is
Het gaat over een vergelijk in fornuizen, de prijs- de kleur- en het formaat van het fornuis worden aangegeven en daar een onderbouwing van blijft u in uw commentaren van onthouden.....en met zo'n opmerking denk ik eerder aan een Boretti of een AGA......omdat mijn nuance naar het prijs-/kwaliteits-vergelijk ligt
Helemaal mee eens......Met argumenten en service cijfers weten wij de klant in ieder geval of te overtuigen naar een beter merk te gaan, of ze gaan naar een ander wie met een zogenaamd kletskoek verhaal komt dat het allemaal vergelijkbaar is.
Nee hoor ik heb (altijd eerlijk!-)antwoord op een vraag gegeven, en als men het apparaat dan alsnog wil, heb ik liever dat ze 'm bij mij kopen als bij de buurman.....(die altijd ook denigrerend over ons poogt te doen maar momenteel in een surseance zit ........)Dus zelfstandige, dan heb jij waarschijnlijk weer een apparaatje verkocht
Hier heb ik even wat meer aan. Verder maakt de prijs niet zo heel veel uit(moet niet in de duizenden euro's gaan lopen), maar ik vind toevallig de Etna en M-system mooi qua uitstraling, heeft toch een beetje een nostalgische uitstraling. Dus, wie ook nog een fornuis weet van 90 cm, 6 gaspitten, antraciet of mat zwart en een nostalgische uitstraling hoor ik het graag.
Vind net op internet ook de Smeg CS18NLA_6. Eenzelfde uitstraling als de M-system. Misschien dat iemand hier ook wat over weet.