LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum gedrag

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
koper1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2004 11:22

Forum gedrag

Ongelezen bericht door koper1 »

Ik stoor mij al enige tijd aan de berichtgeving op deze site. Volgens mij is deze site bedoeld voor consumenten en niet voor retailers. Uit de berichten en reacties merk ik dat het zo langzamerhand een chatsite voor keukenverkopers is geworden. Mijn verzoek als consument: stop hiermee. Wij zijn niet geinterresseerd in jullie branche beslommeringen. Wij willen terdege geinformeerd worden over ervaringen, tips, adviezen, valkuilen etc. Verschuil je niet achter nicknames. Uit jullie insite informatie merken we dat julie keukenverkopers zijn.
Laatst gewijzigd door koper1 op 16 nov 2004 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door Gast »

Ik stoor mij al enige tijd aan de berichtgeving op deze site.
Wij zijn niet geinterresseerd in jullie branche beslommeringen. Wij willen terdege geinformeerd worden over ervaringen, tips, adviezen, valkuilen etc. Verschuil je niet achter nicknames. Uit jullie insite informatie merken we dat julie keukenverkopers zijn.
Als jij je stoort aan de berichtgevingen op deze site, is dat jouw probleem. Ik herhaal, jouw probleem.

En spreek de volgende keer lekker voor jezelf. Wij dit en wij dat. Spreek lekker voor jezelf en spreek niet namens anderen en zeer zeker niet namens mij! Over verschuilen gesproken!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door rayke »

Jammer gast, dat je zo reageert.
In vind dat koper1 wel degelijk gelijk heeft dat er op dit forum veel geharrewar is door mensen uit de keukenbranche.

Misschien dat hij meer in de ik vom had moeten schrijven, maar dan nog zou je iets anders kunnen reageren.

Rayke

Gast

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb hem/haar niet verplicht om op dit forum te kijken of iets de schrijven. Het is zijn/haar eigen keuze geweest. En als dat ergenis voor die persoon oplevert, ga dan ergens anders jouw beklag doen en ga daar dan voor andere mensen denken.

expert

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door expert »

Beste mensen,

ik ben een keukenverkoper, en ik erger me matenloos aan die zogenaamde eerlijke consumenten die hier al hun gal spuwen voor een fout die zij vaak (niet altijd) zelf maken.

uit eigen ervaring spreek ik als ik zeg dat ik zelf al meerder malen heb meegemaakt dat dat mensen plotseling geheugenverlies lijden en zeggen dat ze helemaal niets gekocht hebben.

Als ik 2 uur de tijd neem voor klanten, ze alle mogelijkheden laat zien die er zijn, onze service uitleg, waarna zij erg tevreden zijn en vervolgens met mij gaan onderhandelen voor de prijs, waarna ik een koopovereenkomst opmaak en tevens vraag op welke manier de betaling plaats moet vinden, ze tot 2 x toe feliciteer met de keuken en deze consumenten veel plezier wens met de keuken, waarna ik na een week hoor, dat ze dachten dat het een offerte was en willen annuleren, nou dan ben je gewoon STOM of je bent een oplichter. Natuurlijk zijn er altijd verkopers die niet alles vertellen, wat ik niet goedkeur, maar u als consument gaat toch nergens voor tekenen als u niets koopt!!!!!

Ik en mijn collega's doen er alles aan om u de keuken van uw dromen te ontwerpen en natuurlijk te verkopen, want ook wij moeten elke week naar de supermarkt om te kunnen eten en ook mijn kinderen moet naar school.

1.De misverstanden die ik hier op dit forum tegen kom zijn (meestal) ook de fout van de consument zelf, deze laat de verkoper merken dat hij echt interesse heeft om dezelfde dag een keuken te kopen, puur om zo te proberen om de laagste prijs te horen, dus de consument is zelf niet eerlijk.

2. U als consument kan toch nooit de prijzen vergelijken met een concurrent, omdat bijna elke keuken zaak een eigen merk lijn heeft om te voorkomen dat u dit gaat doen.

3. U als consument zegt dat de markt kapot wordt gemaakt door deze keukenbedrijven, helaas is dat niet waar, het ligt aan U de CONSUMENT, omdat u overal gaat kijken of het 10 euro goedkoper kan. hierdoor zijn deze bedrijven genoodzaakt om met grandioze acties te stunten. En om dezelfde dag nog een handtekening te krijgen.

4. Zeg tegen de verkoper meteen dat u niet wilt kopen maar dat u informatie wilt hebben, dan weet deze waar hij aan toe is en zal hij (vaak) niet eens proberen om u de keuken te verkopen. Maar ook zal hij geen 3 uur met u door de winkel slenteren, want ook hij moet toch een keuken verkopen waar hij tenslotte voor aangenomen is.

5. Vraag ook om folders van apparatuur, dan kunt u thuis zelf al voorbereidend werk doen, wat u en de verkoper een hoop tijd bespaard.

6. Kom niet op koopzondagen als u alleen informatie wil hebben, het is dan vaak erg druk en u moet lang wachten tot uw ergernis en de verkoper verkoopt niets tot zijn ergernis. Als u aan het orienteren bent kom dan doordeweeks of maak een afspraak en vermeld dan wel dat u aan het orienteren bent, dan maken ze een afspraak op een rustig tijdstip zodat de verkoper u alles kan uitleggen en u goed kan informeren over de mogelijkheden zonder dat u zich opgejaagd voeld om meteen deze keuken te kopen. Zaterdagen en koopzondagen zijn de dagen dat de consumenten die zich al voorbereid hebben vaak een keuken komen kopen, kom daarom voor info doordeweeks. daar maakt u het uzelf en de verkoper het makkelijkst mee.

7. Belangrijk!!!! ga niet bij 5 keukenzaken kijken en offertes laten maken, ze bieden bijna allemaal hetzelfde aan en u ziet door de bomen het bos niet meer. koop de keuken waar u een goed gevoel bij heeft en bij een bedrijf dat u een goed gevoel geeft. Ben eerlijk tegen de verkoper en zeg geen dingen waar u geen verstand van heeft, een verkoper weet wat de markt doet en weet ook dat dezelfde keuken niet voor 50% minder bij de concurrent staat, dan neemt hij u niet meer serieus en zal ook niet meer de moeite nemen om daadwerkelijk een mooie prijs te maken. Zeg gewoon tegen de verkoper wat ongeveer uw budget is bv tussen de 8 en tien duizend euro , dan weet hij ook wat hij u kan adviseren, zodat hij niet 3 uur met u bezig is met een siematic keuken om vervolgens bij het onderhandelen te horen dat u maar 7000 euro wilt geven. Als u eerlijk bent tegen de verkoper dan zal hij u ook een eerlijk advies geven. In iedergeval velen van ons wel. ALS U VRAGEN HEEFT STEL ZE DAN!! SNAPT U HET NIET, VRAAG HET DAN NOG 110 KEER ZODAT ER VOOR U EN DE VERKOPER GEEN MISVERSTANDEN ZIJN. DURF vragen te stellen, hier ligt vaak de fout als er problemen zijn, probeer u zelf niet te overtuigen van een vraag maar laat de verkoper uw vraag beantwoorden

Ook ik vind het jammer dat zo veel mensen niet tevreden zijn, want wat is er nou mooier om een week na plaatsing, van een klant te horen dat ik hun echt de keuken van hun dromen heb verkocht.

ik hoop dat ik u als consument wat bruikbare tips heb gegeven dat u nu iets meer snapt hoe het allemaal werkt. Ik weet zeker dat als u deze tips volgt u in de meeste gevallen beter en sneller geholpen wordt.

Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar is dat niet iets wat in elke branche voorkomt?

Succes en misschien tot ziens :wink:

expert

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door expert »

Beste mensen,

ik ben een keukenverkoper, en ik erger me matenloos aan die zogenaamde eerlijke consumenten die hier al hun gal spuwen voor een fout die zij vaak (niet altijd) zelf maken.

uit eigen ervaring spreek ik als ik zeg dat ik zelf al meerder malen heb meegemaakt dat dat mensen plotseling geheugenverlies lijden en zeggen dat ze helemaal niets gekocht hebben.

Als ik 2 uur de tijd neem voor klanten, ze alle mogelijkheden laat zien die er zijn, onze service uitleg, waarna zij erg tevreden zijn en vervolgens met mij gaan onderhandelen voor de prijs, waarna ik een koopovereenkomst opmaak en tevens vraag op welke manier de betaling plaats moet vinden, ze tot 2 x toe feliciteer met de keuken en deze consumenten veel plezier wens met de keuken, waarna ik na een week hoor, dat ze dachten dat het een offerte was en willen annuleren, nou dan ben je gewoon STOM of je bent een oplichter. Natuurlijk zijn er altijd verkopers die niet alles vertellen, wat ik niet goedkeur, maar u als consument gaat toch nergens voor tekenen als u niets koopt!!!!!

Ik en mijn collega's doen er alles aan om u de keuken van uw dromen te ontwerpen en natuurlijk te verkopen, want ook wij moeten elke week naar de supermarkt om te kunnen eten en ook mijn kinderen moet naar school.

1.De misverstanden die ik hier op dit forum tegen kom zijn (meestal) ook de fout van de consument zelf, deze laat de verkoper merken dat hij echt interesse heeft om dezelfde dag een keuken te kopen, puur om zo te proberen om de laagste prijs te horen, dus de consument is zelf niet eerlijk.

2. U als consument kan toch nooit de prijzen vergelijken met een concurrent, omdat bijna elke keuken zaak een eigen merk lijn heeft om te voorkomen dat u dit gaat doen.

3. U als consument zegt dat de markt kapot wordt gemaakt door deze keukenbedrijven, helaas is dat niet waar, het ligt aan U de CONSUMENT, omdat u overal gaat kijken of het 10 euro goedkoper kan. hierdoor zijn deze bedrijven genoodzaakt om met grandioze acties te stunten. En om dezelfde dag nog een handtekening te krijgen.

4. Zeg tegen de verkoper meteen dat u niet wilt kopen maar dat u informatie wilt hebben, dan weet deze waar hij aan toe is en zal hij (vaak) niet eens proberen om u de keuken te verkopen. Maar ook zal hij geen 3 uur met u door de winkel slenteren, want ook hij moet toch een keuken verkopen waar hij tenslotte voor aangenomen is.

5. Vraag ook om folders van apparatuur, dan kunt u thuis zelf al voorbereidend werk doen, wat u en de verkoper een hoop tijd bespaard.

6. Kom niet op koopzondagen als u alleen informatie wil hebben, het is dan vaak erg druk en u moet lang wachten tot uw ergernis en de verkoper verkoopt niets tot zijn ergernis. Als u aan het orienteren bent kom dan doordeweeks of maak een afspraak en vermeld dan wel dat u aan het orienteren bent, dan maken ze een afspraak op een rustig tijdstip zodat de verkoper u alles kan uitleggen en u goed kan informeren over de mogelijkheden zonder dat u zich opgejaagd voeld om meteen deze keuken te kopen. Zaterdagen en koopzondagen zijn de dagen dat de consumenten die zich al voorbereid hebben vaak een keuken komen kopen, kom daarom voor info doordeweeks. daar maakt u het uzelf en de verkoper het makkelijkst mee.

7. Belangrijk!!!! ga niet bij 5 keukenzaken kijken en offertes laten maken, ze bieden bijna allemaal hetzelfde aan en u ziet door de bomen het bos niet meer. koop de keuken waar u een goed gevoel bij heeft en bij een bedrijf dat u een goed gevoel geeft. Ben eerlijk tegen de verkoper en zeg geen dingen waar u geen verstand van heeft, een verkoper weet wat de markt doet en weet ook dat dezelfde keuken niet voor 50% minder bij de concurrent staat, dan neemt hij u niet meer serieus en zal ook niet meer de moeite nemen om daadwerkelijk een mooie prijs te maken. Zeg gewoon tegen de verkoper wat ongeveer uw budget is bv tussen de 8 en tien duizend euro , dan weet hij ook wat hij u kan adviseren, zodat hij niet 3 uur met u bezig is met een siematic keuken om vervolgens bij het onderhandelen te horen dat u maar 7000 euro wilt geven. Als u eerlijk bent tegen de verkoper dan zal hij u ook een eerlijk advies geven. In iedergeval velen van ons wel. ALS U VRAGEN HEEFT STEL ZE DAN!! SNAPT U HET NIET, VRAAG HET DAN NOG 110 KEER ZODAT ER VOOR U EN DE VERKOPER GEEN MISVERSTANDEN ZIJN. DURF vragen te stellen, hier ligt vaak de fout als er problemen zijn, probeer u zelf niet te overtuigen van een vraag maar laat de verkoper uw vraag beantwoorden

Ook ik vind het jammer dat zo veel mensen niet tevreden zijn, want wat is er nou mooier om een week na plaatsing, van een klant te horen dat ik hun echt de keuken van hun dromen heb verkocht.

ik hoop dat ik u als consument wat bruikbare tips heb gegeven dat u nu iets meer snapt hoe het allemaal werkt. Ik weet zeker dat als u deze tips volgt u in de meeste gevallen beter en sneller geholpen wordt.

Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar is dat niet iets wat in elke branche voorkomt?

Succes en misschien tot ziens :wink:

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door 16again »

Ik denk dat de reactie van expert juist datgeen is waar koper1 zich aan ergert:
De misverstanden die ik hier op dit forum tegen kom zijn (meestal) ook de fout van de consument zelf, deze laat de verkoper merken dat hij echt interesse heeft om dezelfde dag een keuken te kopen, puur om zo te proberen om de laagste prijs te horen, dus de consument is zelf niet eerlijk
Naar mijn mening heeft de consument gewoon recht op:
-het horen van de laagste prijs
-aanbod voor die prijs moet 15 dagen geldig zijn conform CBW voorwaarden

U als consument zegt dat de markt kapot wordt gemaakt door deze keukenbedrijven, helaas is dat niet waar, het ligt aan U de CONSUMENT, omdat u overal gaat kijken of het 10 euro goedkoper kan.

De consument vergelijkt ook de aankoopprijzen van andere producten.
Maakt de consument die andere markten dan ook kapot?
Voor een gezonde marktwerking en eerlijke concurrentie is juist vereist dat prijsvergelijk mogelijk is.
U als consument kan toch nooit de prijzen vergelijken met een concurrent, omdat bijna elke keuken zaak een eigen merk lijn heeft om te voorkomen dat u dit gaat doen.
Hier wordt de bedoeling van de verschillende merknamen voor identieke keukens duidelijk gemaakt: Concurrentiewerking tegengaan!
Zeg tegen de verkoper meteen dat u niet wilt kopen maar dat u informatie wilt hebben, dan weet deze waar hij aan toe is

Dat is de wereld op z'n kop. Als de consument een winkel binnenloopt is het een potentiele koper. Het ligt aan het geboden product, de prijs, het verhaal en het contact met de verkoper etc of er een overeenkomst gesloten wordt.
Kom niet op koopzondagen als u alleen informatie wil hebben, het is dan vaak erg druk en u moet lang wachten tot uw ergernis en de verkoper verkoopt niets tot zijn ergernis.
Een tip om te zorgen dat er alleen nog serieuze klanten op de koopzondag komen:
Zet meer informatie op internet en zorg dat de consument daar de eigen keuken spelenderwijs kan samenstellen incl prijsinfo! Uiteraard doet geen winkel dit omdat men echt moet gaan concurreren.


Belangrijk!!!! ga niet bij 5 keukenzaken kijken en offertes laten maken, ze bieden bijna allemaal hetzelfde aan en u ziet door de bomen het bos niet meer. koop de keuken waar u een goed gevoel bij heeft en bij een bedrijf dat u een goed gevoel geeft.
Oftewel, vergelijk geen producten en prijzen, maar vertrouw alleen op het eerlijke gezicht van de verkoper.

Ik zou de consument aanraden. Kijk via internet naar de radar uitzending van 11 oktober, en zie hoe er met prijzen wordt gegoocheld.
Teken je te snel, dan betaal je garandeerd teveel!

Koper1:
Er zijn overigens wel degelijk insiders uit de markt hier met voor de consument zeer nuttige bijdragen:
Bijvoorbeeld Mr.P. Rob H. en keukenspecialist.
Ook bijdragen van verkopers hier kan zorgen tot wederzijds begrip. Het idee van een forum is immers verschillende meningen.

koper1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2004 11:22

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door koper1 »

Beste gast,

Als ik in de wij-vorm praat dan bedoel ik ook wij. In ons geval mijn vrouw en ik. De reactie van jou (gast) geeft aan op wat voor niveau je werkt. 1 van de dingen die ons stoort bij onze gesprekken met keukenverkopers is, dat zij niet luisteren of zich niet in de situatie kunnen verplaatsen van de koper.Jij bent daar een goed voorbeeld van. Je zult het wel niet geloven, maar ik ben dus echt een consument. Jij verkoopt de toch al succesvolle branche op een werkelijk schitterende wijze. Bij jou koop ik in ieder geval niet (ik denk te kunnen inschatten in wat voor soort keukenzaak je werkt aan je gedrag te merken).
Ik blijf er bij dat het forum bedoelt is voor consumenten en niet voor keukenzaken. Ga lekker chatten in een aparte chatroom.

Gast

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door Gast »

Dit noem ik generaliserend denken.

Je denkt zelfs voor je vrouw!

Gastvrij

Re: Forum gedrag

Ongelezen bericht door Gastvrij »

Expert geeft op een goed omschreven manier zijn kijk op "de klant"weer.Ik ben het niet met alles eens, maar het zet me aan het denken.
Ook een goed voorbeeld hiervan is VVT.

Waarom geeft iedereen zo af op dit forum?
Ik heb er door de juiste vragen te stellen en goed te zoeken op trefwoord een hoop informatie gevonden die je op geen enkele commerciële site zult aantreffen.
Dus filter het forum, lees enkel de bijdragen die je aanspreken en schrijf deze evt. weg. Zo moeilijk is dat toch niet?

En waarom je ergeren aan de verkopers. Wij hebben met plezier onze keuken uitgezocht.
Als ik een verkoper tref die mij niet serieus neemt, sta ik zo weer buiten.
Die vrijheid heb je als consument! Je hoeft niets, je mag.
Als ik 2 uur de tijd neem voor klanten, ze alle mogelijkheden laat zien die er zijn, onze service uitleg, waarna zij erg tevreden zijn en vervolgens met mij gaan onderhandelen voor de prijs, waarna ik een koopovereenkomst opmaak en tevens vraag op welke manier de betaling plaats moet vinden, ze tot 2 x toe feliciteer met de keuken en deze consumenten veel plezier wens met de keuken, waarna ik na een week hoor, dat ze dachten dat het een offerte was en willen annuleren, nou dan ben je gewoon STOM of je bent een oplichter.
Waarom direct beslissen, wanneer je twijfelt, neem dan voor korte periode afstand en beslis later.
Kom het in mijn werk ook geregeld tegen dat mensen allerlei overeenkomsten tekenen zonder zich bewust te zijn wat ze precies afnemen.
koop de keuken waar u een goed gevoel bij heeft en bij een bedrijf dat u een goed gevoel geeft.
Naar mijn mening kenmerkt de ideale keuken zich door een logische opstelling, goede apparatuur en nette montage.
Ik heb hem bij een zaak uitgezocht waarbij ik goede resultaten zag binnen mijn omgeving. Zo kun je het ook doen, vraag aan iedereen waar ze hun spullen gekocht hebben en bekijk het geheel goed. :P

Ben bij veel verschillende winkels binnengeweest en heb flink wat digitale foto's gemaakt, folders verzameld en prijzen en info gevraagd.
Ik vond het een leuke tijd, maar die mening deelt niet iedereen, heb ik wel begrepen.

Probeer er positief tegenaan te kijken.
Eén ieder: veel succes.

Gesloten