LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] goldreif

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
L. vd Water

goldreif

Ongelezen bericht door L. vd Water »

Op 7 Juli 2001 heb ik bij Gramo beheer BV te Vlaardingen mijn Goldreif keuken gekocht.
Nu inmiddels 3 jaar later maar binnen de garantie van 5 jaar laat de folie van een aantal keuken kastjes los.
Zowel Gramo Beheer BV als Goldreif zijn failliet.
Kan iemand mij adviseren welke stappen ik kan ondernemen of mij het adres van Nobia Groep verstrekken.
Op het forum wordt ook het adres van keukencentrum Den Bosch genoemd, maar dit bedrijf geeft aan niet te hebben gewerkt met het merk Goldreif.

Scara

Re: goldreif

Ongelezen bericht door Scara »

www.nobia.se

Box 70376
107-24 Stockholm

Hier het adres van het hoofdkantoor.
Of bel eens met Poggenpohl in Herford.
En anders wil ik nog wel eens de vertegenwoordiger bellen van het
voormalige Goldreif. Is nu werkzaam bij Poggenpohl.

Zal in ieder geval niet makkelijk worden, succes

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

:idea: Overigens was Goldreif niet failliet, maar is de stekker
er simpelweg uitgetrokken per afgelopen april.
Dit was in september reeds bekend.
Hier kan u niets mee, maar is maar een weetje ;-)

Mr.P.

Ongelezen bericht door Mr.P. »

inderdaad was keukencentrum Den Bosch een foutje van mij, dit moest zijn de Boo in den Bosch. Via Google zijn er nog voldoende oud-dealers te vinden die iemand op weg zouden kunnen helpen (als ze dat willen).

Zie verder mijn topic hierover en de info van Scara.

Mr.P.

G. Vacca

Ongelezen bericht door G. Vacca »

Ook ik heb een dergelijk probleem met het loslaten van de folie op de keukendeurtjes. Ik heb 8 jr geleden een design keuken gekocht bij keukenspeciaalzaak 't Schouw in Watergang NH. Ik ben met dit probleem naar 't Schouw gegaan. Daar werd mij verteld dat zij 5 jr garantie geven op de keukens en dat er verder niets aan te doen was. En, het loslaten van de folie is waarschijnlijk omdat de oven tussen de deurtjes staat. Me dunkt, het was hun eigen designontwerp geweest.
Bovendien bestaat de voorleverancier niet meer en men wilde mij ook niet verder helpen met een eventuele coulanceprijs voor nieuwe deurtjes. Dit houdt voor mij in dat ik een nieuwe keuken moet kopen. Ik vraag me af of er niet een instantie bestaat die tussen keuken (speciaal)zaken en klant wil bemiddelen.
Perslot van rekening kost een keuken geen paar euro's. En je verwacht toch wel dat een keuken minstens 10 jaar meegaat.

:cry:[/b]

Mr.P.

hallo G.Vacca (en anderen met dit probleem),

Het is terecht dat uw leverancier zegt dat de garantie 5 jaar beloopt. Echter van een dergelijke aankoop mag u verwachten dat het produkt langer mee gaat dan de genoemde 8 jaar. Tenzij u hebt gekozen voor de superlage prijzenslag keuken (of wat voor andere kreten dan ook)waarbij een complete keuken incl.apparatuur wel 2499 euro kost. Maar dat lijkt me in uw geval niet zo.

De rechtbank heeft uitspraak gedaan dat een dergelijk produkt, uitgaande van een keuken die op een wat hoger prijsniveau ligt, een langere leversduur heeft. Er wordt wel een economisch genot meegerekend, het geen inhoudt dat u toch die 8 jaar gebruiksgenot van het produkt hebt gehad en dat de fabrikant in alle redelijkheid een redelijke vergoeding voor die nieuwe deuren mag rekenen of, als deze bereid is de nieuwe deuren gratis te leveren, hij een vergoeding voor de gemaakte arbeidskosten mag berekenen.

Overigens, uw keukenleverancier had bij uw oven (die waarschijnlijk zijdelingse koeling heeft) z.g. hitteschilden mee kunnen leveren. Dit is een artikel wat al jaren door keukenfabrikanten geleverd wordt als extra. het is dus niet gratis.

Het is een hekel punt waar u beiden uit moet zien te komen. In het slechste geval de stap naar de rechter. Confronteer uw leverancier eens met deze uitspraak en maak duidelijke dat u bereid bent een (geringe) vergoeding te betalen voor een en ander.

Tip voor keukenkopers :
De folieproblemen zijn een reden dat ik al jaren mijn klanten liever geen foliekeuken wil verkopen. Ik wijs hen dan ook op dat probleem. Kiezen zij er dan toch voor dan vermeld ik duidelijk (en niet in kleine lettertjes) dat dit risico aanwezig is en niet in aanmerking komt voor garantie.
Kiest u dus voor een foliekeukenfront kijk dan ook eens naar het verschil van een gelakte versie van hetzelfde model. Soms is het verschil niet zo heel groot. Een voordeel dat u dan ook heeft is dat de keuken na jaren eenvoudig geschilderd of gespoten kan worden.

Rest mij nog 1 vraag :welk merk keuken heeft u destijds gekocht.

Mr.P.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Een conimex-keuken bouwjaar 1999.

G.Vacca

Ongelezen bericht door G.Vacca »

Geachte Mr. P,
Excuses voor mijn late reactie.
Op de orderbevestiging staat geen merk maar wel het model nl. Casa kassette. De designkeuken kostte fl 13.300,--. De keuken was dus geenszins een goedkope aanbieding. Ik heb inmiddels, 3 weken geleden de keukenleverancier een brief geschreven en mijn probleem uitgelegd en gevraagd of ik tegen een coulance prijs, nieuwe keukenfrontjes kan aanschaffen. Helaas tot op heden heb ik geen reactie ontvangen. Ik was eerder bij hun in de zaak geweest om dit probleem uit te leggen. De verkoper hield halstarrig vol dat hij niets voor mij kon doen. Toen ik aangaf hier verder aan te willen werken door instanties in te schakelen haalde de verkoper zijn schouders op. Met andere woorden, u doet maar. De keukenleverancier beroept zich op de garantieperiode van 5 jaar en die is verstreken:cry:

Vriendelijke groet.

Mr.P.

Beste Vacca,
in feite hebt u A gezegd, dus ik zou B ook doen. heeft u in de brief een termijn gesteld om te antwoorden? Zou mooi zijn.
Ik weet niet of u een rechtsbijstandsverzekering heeft, anders zou ik deze inschakelen. U kunt hiermee ook naar een rechtswinkel stappen.

Leg het probleem uit, verwijs ook naar het feit dat er jurisprudentie moet zijn m.b.t. tot dit probleem en vergeet niet een kopie van de brief die u hebt gestuurd.
Overigens, 8 jaar geleden lag de gemiddelde prijs van een keuken lager dan uw genoemde bedrag, u hebt dus destijds geen godkope keuken gekocht.

Wacht niet te lang met de verdere stappen.
Mochten er dan toch deuren worden aangeboden, check dan de "coulance" prijs.
Mochten er nog vragen zijn dan kunt u hier terecht.

Mr.P.
[/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Helaas bijna dezelfde ervaring met 't Schouw. Folie van kastjes liet los vooral in de omgeving van de oven die wel voorzien was van mantelkoeling. Ik schat na ongeveer 5 jaar.
Uiteindelijk verhuist dus het probleem 'overgedaan' naar nieuwe eigenaars.

Gesloten