Hoi,
Ik kreeg vrijdag een brief thuis van onze keukenleverancier (keukenconcurent) dat de kastenwand niet geleverd kan worden zoals afgesproken. Het zouden 4 kasten van 0.60m worden met een hoogte van 2.40m. De verkoper heeft een fout gemaakt. Omdat wij greeploos hebben bestaan er enkele kasten niet en kan hij niet hoger leveren dan 2.20m.
Mag hij dit wel zomaar veranderen? Wel krijgen we ietsje geld terug omdat deze kasten goedkoper zijn, maar ik wil helemaal niet een lagere kast, dat is namelijk geen gezicht. De verkoper zegt dat de fabrikant de materialen niet op maat kan maken.
ik moet vanmiddag al een antwoord geven, anders kan de keuken niet meer op tijd geleverd worden.
Kan iemand mij helpen?
Freggel
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help! leverancier wijzigd na ondertekening, mag dat?
Re: Help! leverancier wijzigd na ondertekening, mag dat?
Laat je in ieder geval niet opjagen.ik moet vanmiddag al een antwoord geven, anders kan de keuken niet meer op tijd geleverd worden
Het antwoord is JA, dat mag, maar als klant hoef je het er niet mee eens te zijn. Is een beetje een patstelling.
In het extreemste geval kan je de koop laten ontbinden, omdat er niet geleverd kan worden conform de gemaakte afspraken, maar ja, dan zul je opnieuw het traject in moeten en aan je posting te zien heb je een bepaalde tijdsdruk.
En voor de goede orde.... doe alles uitsluitend schriftelijk.
Ik vind het een slecht teken als de adviseur/verkoper je een offerte geeft die hij niet kan leveren. Ik zou naar een andere adviseur gaan.
- Het is volgens mij bij veel merken zo dat in greeploze kasten een heel andere keus is dan in niet-greeploze kasten. Als hij dat al niet weet, wat weet hij dan wel? En wat voor dingen is hij jullie dan vergeten te adviseren?
- Bij een offerte ga je er vanuit dat het bedrag gebaseerd is op een reële som van delen van de keuken, en dus ook de kastenprijzen in de offerte gebaseerd zijn op de prijzen van losse kasten. Maar, als bepaalde kasten niet bestaan, dan heeft hij daar ook geen prijs van kunnen berekenen! Dus de prijs die hij voor de kasten heeft 'berekend', is niet gebaseerd op wat de kasten zouden kosten of zouden moeten kosten, maar is gebaseerd op wat de verkoper zou willen krijgen; het is gewoon een slag in de lucht. En reken er maar op dat de verkoper bij zulke prijs'gokjes' flink hoog zal zitten.
- Het is volgens mij bij veel merken zo dat in greeploze kasten een heel andere keus is dan in niet-greeploze kasten. Als hij dat al niet weet, wat weet hij dan wel? En wat voor dingen is hij jullie dan vergeten te adviseren?
- Bij een offerte ga je er vanuit dat het bedrag gebaseerd is op een reële som van delen van de keuken, en dus ook de kastenprijzen in de offerte gebaseerd zijn op de prijzen van losse kasten. Maar, als bepaalde kasten niet bestaan, dan heeft hij daar ook geen prijs van kunnen berekenen! Dus de prijs die hij voor de kasten heeft 'berekend', is niet gebaseerd op wat de kasten zouden kosten of zouden moeten kosten, maar is gebaseerd op wat de verkoper zou willen krijgen; het is gewoon een slag in de lucht. En reken er maar op dat de verkoper bij zulke prijs'gokjes' flink hoog zal zitten.