LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe groot moet de koelkast en nog wat meer

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
alibibrami

Hoe groot moet de koelkast en nog wat meer

Ongelezen bericht door alibibrami »

Zo..vandaag voor de 1e maal op gesprek geweest bij een siematic/eggersman keukenboer.
Daar komt natuurlijk het een en ander aan de orde waar wij nog niet eerder over hadden nagedacht danwel bracht de beste man iets aan wat ons aan het twijfelen maakt. vandaar dat ik hoop dat een aantal van jullie ons passend advies kan / wil geven over de volgende onderwerpen;
Hoe groot moet een koelkast zijn voor een gezin van 5 personen (3 kids onder de 10). Zijn hier richtlijnen voor of moeten we hiervoor naar meneer Hakvoort.
Stoomoven; verkoper bracht dit fenomeen in. Is dit wat?

Daarbij adviseerde de verkoper ons om voor kunstof frontjes te gaan ivm sneller beschadigen van lakfronten (kinderen!!) Daarbij werd gesproken over een siematic met HPL kunstof met ABS rand??!! Ik begreep hieruit dat HPL een sterkere soort is tov.....iets anders?!
Als laatste kwam toch het budget verhaal boven tafel. ik zeg nog nou voor €1000,- moet het wel klaar zijn :D (Mijn humor snappen ze dan weer niet) Ik gevraagt waaraan hijzelf denkt. schatting tussen € 20 en €25000,-
Tja als ik dan de ervaringen van Ikea keukens lees en voor dat geld. Wat is wijsheid? Na ja dat is weer een andere discussie die al ergens anders gevoerd wordt.

legoleek

Re: Hoe groot moet de koelkast en nog wat meer

Ongelezen bericht door legoleek »

mijn mening, een koelkast kan nooit groot genoeg zijn, zeker met 3 kids onder de 10, wacht maar tot ze voor een grote gaan eten. Er zijn modellen op de markt met een nis maat van 178 cm (liters weet ik niet uit m'n hoofd, maar groter is er niet in de "normale" inbouwers
Natuurlijk zijn er "richtlijnen" maar het scheelt enorm per gezin. Als je vrouw tijd/zin heeft om elke dag boodschappen te halen, je kids uitsluitend water drinken kun je met een tafelmodelletje toe, maar da's utopie, of dom geadviseerd.
stoomoven , ja / nee, zie /maak andere topic.
ja. lakfronten beschadigen makkelijker dan kunststof fronten (let op bij eggersmann niet voor acrylux gaan, da's een zachter kunststof)
HPL met ABS rand, Omdat de HPL een zeer stijf en hard kunststof is, kun je dit niet "mooi" rond de hoekjes plooien zoals folie of lak. De ABS (stootvast) is een "plastic" rand om de kopskanten af te werken.
Als je 20/ 25 in de broek hebt zitten kun je goed slagen, zeker met eggersmann (mijn favo). heb je echt 25 in je broek zitten (25 euro dan wel) wacht op de kinderbijslag en ga voor ikea.

Gesloten