LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge montagekosten Ikea inbouwservice
-
Hoge montagekosten Ikea inbouwservice
Bij Ikea een kookplaat gekocht. Volgens verkoopster moet ik gebruik maken van de Ikea Inbouwservice om mij 5 jaar garantie te behouden. Team BouwRob BV heeft oude kookplaat gedemonteerd en nieuwe kookplaat gemonteerd. Dit was nog geen halfuur werk. Inbouwkosten € 128,50. Is dit normaal voor Ikea?
Re: Hoge montagekosten Ikea inbouwservice
Is daar geen vast tarief voor; geen prijs afgesproken?
-
Voorrijkosten zijn meestal een eurotje of 50, uurloon van 60 euro, klein materiaal 20 euro. Tel de btw erbij en je komt op dat bedrag.
-
Ja, dit is volgens Ikea en Team Bouwrob het vaste tarief. Maar waar het mij omgaat is dat € 128,50 een tarief vertegenwoordigt voor 2 uur werk. Dit vind ik absurd hoog. En als ik met Ikea inbouwservice afspreek, weet ik niet dat inbouw van een kookplaat minder dan een half uur werk is. Als ik dit aankaart bij Ikea, hoor ik niets meer van Ikea.
-
Er is geen sprake van klein materiaal, en het tarief van inbouw is inclusief BTW. ( Voor alle duidelijkheid, 8 schroefjes losdraaien, enkele draadjes aansluiten, 8 schroefjes vastdraaien, binnen minder dan een half uur werk. Dus halfuur tarief en voorrijkosten € 128,50????????
Voorrijdkosten ?Maar waar het mij omgaat is dat € 128,50 een tarief vertegenwoordigt voor 2 uur werk. Dit vind ik absurd hoog.
Overigens lees ik niets over dat om voor 5 jaar garantie in aanmerking te komen je verplicht bent een inbouwservice van Ikea te nemen :
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/media/pdf/ ... tie_NL.pdf
Wat ik WEL lees is dat als je 5 jaar garantie wil hebben op de INBOUWSERVICE, dit via Ikea geregeld moet worden http://www.ikea.com/ms/nl_NL/media/pdf/ ... tie_NL.pdf
Kan hier een interpretatieerschil zitten ?
Je zou bijna zeggen"waar heb je Rob voor nodig...Arnold.bierman schreef:Er is geen sprake van klein materiaal, en het tarief van inbouw is inclusief BTW. ( Voor alle duidelijkheid, 8 schroefjes losdraaien, enkele draadjes aansluiten, 8 schroefjes vastdraaien, binnen minder dan een half uur werk. Dus halfuur tarief en voorrijkosten € 128,50????????
-
Toen ik de verkoopster vertelde (nadat zij de Inbouwservice had aangeboden), dat ik een kennis had die in de keukenbouw werkt en de inbouw wel voor een kratje bier wilde doen, vertelde de verkoopster mij dat ik dan mijn 5 jaar garantie kwijt ben. Dan denk ik, dat dat de garantie op de inbouwapparatuur wordt bedoeld.
Je weet de kosten, je gaat ermee akkoord.
Wat is dan het probleem?
Je hebt standaard 2 jaar garantie, die verleng je met de inbouwservice tot 5..
Wil je dat niet ? ook prima..
Wat is dan het probleem?
Je hebt standaard 2 jaar garantie, die verleng je met de inbouwservice tot 5..
Wil je dat niet ? ook prima..
Je hebt standaard 5 jaar :Je hebt standaard 2 jaar garantie, die verleng je met de inbouwservice tot 5..
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/media/pdf/ ... tie_NL.pdf
Er staat alleen :
Deze moeten door een professional worden geïnstalleerd.
Hoeveel kostte die kookplaat eigenlijk?
-
Het betreft een inductie kookplaat van € 399,00
snuffel schreef:De voorwaarden voor de gehele garantie zijn inderdaad alleen van toepassing als het apparaat door een professioneel installateur geplaatst wordt
Dan is die kennis toch een professioneel installateur .Arnold.bierman schreef:..... een kennis had die in de keukenbouw werkt ....
U maakt een afspraak om voor 128,50 een kookplaat te monteren.Arnold.bierman schreef:Er is geen sprake van klein materiaal, en het tarief van inbouw is inclusief BTW. ( Voor alle duidelijkheid, 8 schroefjes losdraaien, enkele draadjes aansluiten, 8 schroefjes vastdraaien, binnen minder dan een half uur werk. Dus halfuur tarief en voorrijkosten € 128,50????????
Dat doet men vervolgens snel en vakkundig en nu is het weer niet goed.
Ze werken gewoon met een vast tarief. Een pakketje versturen heeft ook een vaste prijs, of ze daar nu 1x of 3x voor langs moeten komen.
Get over it.
Mijn zelf ingebouwde kookplaat van 4 jaren oud werd gewoon hersteld met de 5 jaren garantie.
Alleen bij knoeiwerk en schade door slordig werken mag hij als het defect daardoor is ontstaan weigeren.
Dit is simpel gat zagen, plaat erin en schroeven zelf vast zetten en daar kan weinig fout mee gaan.
Alleen bij knoeiwerk en schade door slordig werken mag hij als het defect daardoor is ontstaan weigeren.
Dit is simpel gat zagen, plaat erin en schroeven zelf vast zetten en daar kan weinig fout mee gaan.
Het gat zat er al.stofzuigertje schreef:Mijn zelf ingebouwde kookplaat van 4 jaren oud werd gewoon hersteld met de 5 jaren garantie.
Maar Stofzuigert heeft een aanrechtblad voor de kop..Lady1234 schreef:Het gat zat er al.stofzuigertje schreef:Mijn zelf ingebouwde kookplaat van 4 jaren oud werd gewoon hersteld met de 5 jaren garantie.
En toch heeft TS gelijk kwa uurloon en voorrijkosten.
Gewoon salaris terug brengen naar de jaren 60 en op de bakfiets naar de klant , heb je ook geen dure transport kosten . Toen zeurde de mensen bijna niet en waren tevreden, uhh ........................?????
Gewoon salaris terug brengen naar de jaren 60 en op de bakfiets naar de klant , heb je ook geen dure transport kosten . Toen zeurde de mensen bijna niet en waren tevreden, uhh ........................?????
Maar Stofzuigert heeft een aanrechtblad voor de kop..
je bedoelt toch niet roestvrijstaal , dat geloof ik niet . sorrie stofzuiger ,grapje.
je bedoelt toch niet roestvrijstaal , dat geloof ik niet . sorrie stofzuiger ,grapje.
-
De monteur heeft 2 uur ingepland voor de werkzaamheden (incl. voorrijden), het is niet zo dat hij die dag een extra klus zomaar op de plank heeft liggen. Los daarvan is de € 128,50 (incl. BTW) is.Arnold.bierman schreef:Bij Ikea een kookplaat gekocht. Volgens verkoopster moet ik gebruik maken van de Ikea Inbouwservice om mij 5 jaar garantie te behouden. Blabla BV heeft oude kookplaat gedemonteerd en nieuwe kookplaat gemonteerd. Dit was nog geen halfuur werk. Inbouwkosten € 128,50. Is dit normaal voor Ikea?
Ik kom ook regelmatig bij klanten, deze betalen € 80,00 voorrijkosten en € 80,00 voor het eerste uur (ongeacht of ik 5 minuten of 60 minuten bezig ben) en deze tarieven zijn excl. BTW, dus het valt nog wel mee. En ja het komt regelmatig voor dat ik maar 15 minuten binnen ben, maar die overige 45 minuten kan ik nergens anders besteden en zijn dus niet declarabel.
Je wist vooraf wat het tarief was dus snap niet helemaal het probleem, 2 uur werk voor dat bedrag is wel een beetje goedkoop.