Wij zijn al geruime tijd bezig met een keuken. De offerte voor een systemat edition 4030 gl ligt klaar met naar onze mening een goede prijs. We zijn alleen aan het twijfelen over de indeling van de lange muur. Spoelschiereiland is prima.
Deze meet 3,44 meter. De indeling is nu van links naar rechts 2 hoge kasten, links voor de koelkast van 1,40 en rechts hoge kast met 2 x nis 45 voor de combi en de koffiezetter. Dan onderbouw 60, onderbouw 90 met daarin de inductie van 80 met een kap van 90 erboven en dan weer onderbouw 60.
We willen echter graag de combi en koffie apparaat naast elkaar. Dit houdt in dat de koelkast moet verhuizen. Is het esthetisch verantwoord dat de koelkast naar rechts verhuist in een hoge kast? Dit houdt tevens in dat de tussenligende ruimte om te koken 1,5 meter is. Of kun je ook kiezen voor halfhoge kasten. Het lijnenspel moet wel blijven kloppen.
Alvast bedankt
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hulp voor goede indeling
-
CocaCola81
Re: Hulp voor goede indeling
Koelkast als 88cm uitvoeren, dan kan 'ie onder je combi/koffie. En eventueel een 88cm vriezer of onderbouw om je verloren vriesruimte te compenseren. Of in de schuur. 
Re: Hulp voor goede indeling
Eerlijk gezegd zou ik dan eerder de inbouw koffiezetter laten vallen en dat geld besteden aan een goed merk losstaand apparaat van bv. Jura. Maar dat heeft misschien meer met mijn liefde voor goede koffie te maken.
Is die koelkast zelf 140, of is hij inclusief kast 140? Want volgens mij is op zich een apparaat van 140 tot 185 nog goed bereikbaar (als je niet al te klein bent...).
Aan de andere kant, als je ook een eiland van 3,44 hebt, dan heb je volgens mij ook al genoeg werkruimte en hoef je je daarover niet zo heel veel zorgen te maken. Maar dan zit je wel met een rare indeling, want het is wel handig om wat 'afzetruimte' aan beide kanten van je fornuis te hebben Bij 1,50 ruimte hou je rechts hoogstens 10 cm over (als je 60-90 hebt, en anders heb je twee raar smalle kasten van 30) en dat lijkt mij wel weer krap.
Ik zou dus proberen het bij twee hoge kasten te laten. Wil je de twee apparaten naast elkaar en wordt het boven de koelkast te hoog, dan liever twee lagere koelkasten (zoals CocaCola81 ook suggereert). Kun je zelfs nog overwegen om één van de twee koelkasten onder het aanrecht bij het kookeiland te doen.
Is die koelkast zelf 140, of is hij inclusief kast 140? Want volgens mij is op zich een apparaat van 140 tot 185 nog goed bereikbaar (als je niet al te klein bent...).
Aan de andere kant, als je ook een eiland van 3,44 hebt, dan heb je volgens mij ook al genoeg werkruimte en hoef je je daarover niet zo heel veel zorgen te maken. Maar dan zit je wel met een rare indeling, want het is wel handig om wat 'afzetruimte' aan beide kanten van je fornuis te hebben Bij 1,50 ruimte hou je rechts hoogstens 10 cm over (als je 60-90 hebt, en anders heb je twee raar smalle kasten van 30) en dat lijkt mij wel weer krap.
Ik zou dus proberen het bij twee hoge kasten te laten. Wil je de twee apparaten naast elkaar en wordt het boven de koelkast te hoog, dan liever twee lagere koelkasten (zoals CocaCola81 ook suggereert). Kun je zelfs nog overwegen om één van de twee koelkasten onder het aanrecht bij het kookeiland te doen.