Beste forumleden,
Ik ben toe aan het laatste stukje van me verbouwing. U raad het al. De keuken. Ik ben samen met mijn vrouw nu al de nodige zaken afgeweest.
Hierin zijn we van Hoogglans wit naar Wit modern gegaan. Zo hebben we nu wel een goed beeld wat we willen. Een aantal tekeningen en offertes verder ben ik op het gebied van de offertes de weg een beetje kwijt geraakt.
Ik ben ten eerste maar eens gaan kijken wat de apparaten op het internet kosten. Nu is dit niet te vergelijken met de winkel prijzen maar wel goed voor je portomonee.
Wat voor keuken zoeken wij:
De keuken is 3.60 bij 2.60.
We hebben nu een L-vorm maar we willen naar 1 rechtblad en aan de overkant 3 half hogekasten.
Het rechte gedeelte is dus 3,60, Hierin willen wij 4 blokken met lades. Dus 90cm lades. 2 lades per blok. Als blad zoeken wij een composiet blad in de kleur antraciet met een dikte van 6cm
Aan de overkant komen 3 half hogekasten. Hier zitten de koelkast, daarnaast de Vaatwasser op hoogte en daarnaast een losse vriezer. Verder worden in de deze kasten verwerkt. Een oven/combi dan een koffiemachine en dan weer de oven/combi.
Als fronten zoeken wij massief hout met een kader in de kleur wit. (glanzend)
Alle apparten zijn Siemens.
totaal via internet € 5500,-
Ik heb nu diverse offertes liggen die verschillen.
Nu mijn vraag aan jullie wat is een normale richtprijs voor dit alles
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Indicatie prijs keuken
Indicatie prijs keuken
Laatst gewijzigd door loodsje75 op 19 feb 2012 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MAXIEM
Re: Indicatie prijs keuken
loodsje75
Als je meerdere offertes hebt, dan zou je daar het gemiddelde van kunnen uitrekenen. Trek van dat bedrag dan 15 tot 20%* af en je hebt naar mijn mening een redelijk betrouwbare indicatie van wat jouw keuken mag kosten.
Maxiem.
*de normale winstmarge van een keukenboer ligt zo rond de 40% (tenzij de verkoper vooraf aangeeft dat hij met netto prijzen werkt)
Als je meerdere offertes hebt, dan zou je daar het gemiddelde van kunnen uitrekenen. Trek van dat bedrag dan 15 tot 20%* af en je hebt naar mijn mening een redelijk betrouwbare indicatie van wat jouw keuken mag kosten.
Maxiem.
*de normale winstmarge van een keukenboer ligt zo rond de 40% (tenzij de verkoper vooraf aangeeft dat hij met netto prijzen werkt)
-
Suzanne 326
Als de keukenboer met 40% marge werkt hoeveel korting wil je dan nog? daar zit dan toch niks meer tussen. De vraag die hier wordt gesteld valt niet te beantwoorden daar men niet weet aan welke eisen de keuken moet voldoen. Wordt er een Siematic kwaliteit verwacht of een Ikea keuken?MAXIEM schreef:loodsje75
Maxiem.
-
MAXIEM
Suzanne 326
Ik stel dat een winstmarge van pakweg 20% voor de verkoper (100-20-20) meer dan voldoende is. En de vraag is natuurlijk globaal wél te beantwoorden. De TS heeft meerdere offertes. Die krijg je alleen maar als je als potentiële koper hebt aangeven wat de kwaliteit zou moeten zijn en aan welke eisen de keuken zou moeten voldoen.
Met collegiale groet, Maxiem.
Ik stel dat een winstmarge van pakweg 20% voor de verkoper (100-20-20) meer dan voldoende is. En de vraag is natuurlijk globaal wél te beantwoorden. De TS heeft meerdere offertes. Die krijg je alleen maar als je als potentiële koper hebt aangeven wat de kwaliteit zou moeten zijn en aan welke eisen de keuken zou moeten voldoen.
Met collegiale groet, Maxiem.
Ik verwacht geen Siematic. Maar wel een betere kwaliteit dan Ikea.
Ik merk dat er veel met Duitse keukens wordt gedaan. Ook heb ik merken zoals Tristar al langs zien komen.
Ik zoek dus iets wat wel van een degelijk kwaliteit is.
Ik merk dat er veel met Duitse keukens wordt gedaan. Ook heb ik merken zoals Tristar al langs zien komen.
Ik zoek dus iets wat wel van een degelijk kwaliteit is.
Vandaag weer eens een bezoekje gedaan bij een zaak. (eentje uit de DMG)
Je leest veel verhalen hier maar je moet het toch proberen. Moet zeggen dat Meneer X ons goed hielp. Begon niet over geld maar wilde wel eens zien wat het ging kosten.
Dus fronten uit gezocht en blad. Apparaten wist ik al.
Na een goed bak koffie kwam er een beeld wat het bij hun ging kosten.
Kwamen uit rond de € 19.000 incl plaatsen. Helaas te hoog voor mij. Er worden hier dus met Netto prijzen gerekend. Maar ik krijg het idee dat iedereen van de DMG dit zegt.
Het verschil in offertes begint nu wel goed zichtbaar te worden. Het goedkoopste is nu €12.000 alleen daar hebben we geen goed gevoel bij. Ik wil uit komen op MAX € 15.000
Gezien de vele reactie hier op het forum zal ik deze week nog maar wat keukenzaken gaan bezoeken om nog meer vergelijk te hebben.
Je leest veel verhalen hier maar je moet het toch proberen. Moet zeggen dat Meneer X ons goed hielp. Begon niet over geld maar wilde wel eens zien wat het ging kosten.
Dus fronten uit gezocht en blad. Apparaten wist ik al.
Na een goed bak koffie kwam er een beeld wat het bij hun ging kosten.
Kwamen uit rond de € 19.000 incl plaatsen. Helaas te hoog voor mij. Er worden hier dus met Netto prijzen gerekend. Maar ik krijg het idee dat iedereen van de DMG dit zegt.
Het verschil in offertes begint nu wel goed zichtbaar te worden. Het goedkoopste is nu €12.000 alleen daar hebben we geen goed gevoel bij. Ik wil uit komen op MAX € 15.000
Gezien de vele reactie hier op het forum zal ik deze week nog maar wat keukenzaken gaan bezoeken om nog meer vergelijk te hebben.
Beste Loodsje75,
Volgens mij is 15.000 een reeel budget met jullie wensen.
Er zijn merken die massief houten kaderdeuren in wit zijdeglans voordelig kunnen aanbieden. Kijk eens bij een Sachsen of Brion (Brinkmeijer) dealer.
MVG
Volgens mij is 15.000 een reeel budget met jullie wensen.
Er zijn merken die massief houten kaderdeuren in wit zijdeglans voordelig kunnen aanbieden. Kijk eens bij een Sachsen of Brion (Brinkmeijer) dealer.
MVG