LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is dit een mooie aanbieding?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
aparaten

Is dit een mooie aanbieding?

Ongelezen bericht door aparaten »

Heb de volgende aanbieding gehad en na vele bezoeken aan vele keukenzaken is dit eigenlijk wel de mooiste. Keuken is exclusief apparatuur, die haal ik ergens anders. Wat vinden jullie?

- Betreft een rechte keuken 3.30m lang
- Nobilia hoogglans met rvs opleg greep
- 1x hoge kast voor koelkast (102cm) en combimagnetron
- 1x onderkast 60cm breed
- 1x onderkast waar de spoelbak komt 60cm breed
- 1x front voor vaatwasser
- 1x laden kast met 3 laden 90cm breed (kookgedeelte)
- 2x klep bovenkasten met vouwconstructie 90cm breed
- Kunstof HPL blad 5cm dik met ABS randafwerking
- Spoelbak Reginox vierkant RVS vlakinbouw
- rvs designkraan

2900,- inclusief volledig plaatsen + aansluiten aparatuur

stofzuigertje

Re: Is dit een mooie aanbieding?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U de door U zelf gekochte of reeds gebruike apparaten opgegeven om ook in te bouwen?
Zelf achteraf kan problemen geven met snoeren die tekort zijn en zo.

Zelf kies is echter geen inbouw koelkast, omdat deze 10% kleiner zijn wegens het dure meubel dat er om moet.
Een RVS disign koelkast is nauwelijks duurder dan de inbouw en ruimer.
Ook geen kosten voor de ombouw dus totaal goedkoper.

Veel succes en als dit een goede kwaliteit materiaal is redelijke prijs want arbeidsloon is meestal vrij hoog gezien het geleverde materiaal.

aparaten

stofzuigertje schreef:Heeft U de door U zelf gekochte of reeds gebruike apparaten opgegeven om ook in te bouwen?

Zelf kies is echter geen inbouw koelkast, omdat deze 10% kleiner zijn wegens het dure meubel dat er om moet.
Een RVS disign koelkast is nauwelijks duurder dan de inbouw en ruimer.
Ook geen kosten voor de ombouw dus totaal goedkoper.

Veel succes en als dit een goede kwaliteit materiaal is redelijke prijs want arbeidsloon is meestal vrij hoog gezien het geleverde materiaal.
Snap ff niet goed wat je bedoelt met of ik de apparaten opgegeven heb, in ieder geval weet de keukenleverancier om welke apparaten het gaat en hij bouwt ze in en sluit ze aan.

Wat betreft de koelkast, ja ik weer dat een losse koelkast minder kost maar er moet ook nog een combimagnetron boven, waar laat ik die anders?? En ik vind zo'n hoge kast eigenlijk wel mooi.

stofzuigertje

Ik had een tekort snoer.... dus verleng snoer erachter voor maar 8 cm tekort...

Verder was ik teleurgesteld over de kleinere ruimte en de kosten van koelkast en vriezer, U heeft nog kleinere en ik stelde dit wegens mijn persoonlijke ervaring...

Verder is het gezien de energie kosten vaak rendabel om geen A maar A+ of A++ koelkast te kopen, de meerprijs is meestal binnen 5 jaar terug te verdienen en ze gaan meestal 15 tot 20 jaar mee!

aparaten

Ik snap wat je bedoelt, vind het ook belachelijk dat ik voor ongeveer 250,- een losstaand vriezertje heb van Bosch ofzo en voor een inbouw bijna 3x zoveel moet neertellen...

Vroeg me al eens af of je een losstaand vriezertje niet kan aanpassen zodat die past onder het keukenblok... schijnt met sommige losstaande vaatwassers wel te kunnen.

Bedankt voor je tip wat betreft de snoeren, zal het ff in de gaten houden. Ben van plan zelf mee te gaan bij het inmeten dan kan ik het gelijk ff bekijken.

stofzuigertje

www.kieskeurig.nl

Ik verkoop als winkel (mag geen reclame maken) vrijstaande koelkasten van 55 cm breed die ook als inbouw geleverd worden...
bovenkant eraf en zelf vast schroeven omdat de klemmen ontbreken is goedkoper.

Vaatwasser is vaak als onderbouw en front is meestal te monteren na verwijderen afdekplaat.

Magnetron, met raampje als inbouw te plaatsen dus half geld.
Een koelkast met A++ vrijstaand ombouwen is goedkoper dan A klasse inbouw koelkast uit zelfde fabriek, alleen moet je de beugels voor vastmaken dan los bij kopen!

Ik lever als online winkel aan bekende keuken verkoper omdat ik via grijze import goedkoper ben dan via zijn eigen leverancier.
Wel iets lastiger met garantie bij bepaalde merken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef:Heeft U de door U zelf gekochte of reeds gebruike apparaten opgegeven om ook in te bouwen?
Daarom wordt er bij een keuken altijd door de leverancier aangegeven waar stopcontacten en aansluiting voor water/afvoer moeten komen.

Verder kun je veel 'vrijstaande' apparaten op zich wel inbouwen, maar dan moet je wel goed opletten of de plinten goed kunnen doorlopen (als je dat zou willen). Let daar dus goed op. Ook moet je natuurlijk bij bv. de vaatwasser goed opletten of de bedieningsknoppen niet aan de voorkant zitten, als je er een volledig frontje voor zou willen doen, maar dat spreekt voor zich.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste aparaten, het is een redelijke aanbieding als het de xeno of de pura betreft, indien u bijvoorbeeld het model Primo aangeboden heeft gekregen is het rijkelijk veel voor 3,3m1 met blad zonder app.

Daarbij komt ook nog dat een doorgewinterde Nobilia verkoper u ook wel de apparatuur mee verkoopt, gaat gewoon mee in de door de meubelfabrikant aangeboden blokverrekening, hier moeten ze wel mee om kunnen gaan en dan heeft u het voordeel van garantie weer mee....1 aanspreekpunt... lijkt me onwaarschijnlijk dat een Nobilia dealer hier niet in mee wil- of kan- gaan.....

succes, groeten zelfstandigste.

aparaten

Beste zelfstandigste,

ik weet niet precies welk type Nobilia het is maar Primo zou best wel eens kunnen. Wat is het verschil dan tussen Primo en model Xeno of Pura, heeft het met kwalitiet te maken??

Stel dat het Primo is wat zou dan een reele prijs volgens jouw zijn omdat je zegt "rijkelijk veel"?

Ik heb de aanbieding van aparatuur aan de verkoper laten zien en deze gaf al meteen aan dat hij de aparatuur voor dat geld nooit kan leveren (zat een verschil van 600,- tussen), hij bood daarom zelf aan de keuken zonder aparatuur te verkopen.

zelfstandigste

Ik moet wel bekennen dat het werkblad een "onzekere" factor in mijn schatting is, want gaat het hier om een spaanplaat blad met opbouwbak of een Multiplex met geintegreerde bak.

* primo, melamine
* Xeno, Acryl
* Pura, lak

Als de verkoper niet mee kan met de apparaten; oke....

Grof gerekend voor de Primo aan meubelen 1500 euro, plaatsen & aansluiten 600 euro, dan is 800 euro voor een sppl blad veel en voor een mplx blad redelijk normaal.

Dus ik stel mijn uitspraak een beetje bij!

aparaten

Kijk dit soort uitspraken heb je nog eens wat aan... goed bezig zelfstandigste thx!

Het betreft een multiplex blad, dus spoelbak verdwijnt er inderdaad in (vlakinbouw heet dat toch?) en ligt er niet bovenop, verder is het blad is 5cm dik met ABS randafwerking zoals ze dat zo mooi noemen. Het plaatsen en alles aansluiten kost overigens 350,- erg weinig vond ik zelf.

Kastjes zijn inderdaad wel folie dus het zal wel die Primo zijn... ik dacht dat Nobilia helemaal geen gelakte meubelen had maar dat zal ik dan wel weer verkeerd vernomen hebben.

Wat is overigens het verschil tussen Melamine en Acryl, daar had ik nog niet van gehoord?

zelfstandigste

Melamine is geen folie!

Folie is plooibaar en zelf om hoeken te trekken.
Melamine is een ander materiaal u kent het wel van de "kantenband" uit de doe het zelf markt. vandaar ook dat de horizontale randen met ABS afgeplakt zijn (een soort kunststof als PVC)
Acryl is het meest bekend als "glasvervanger" een hard kunststof welk een zeer glad oppervlak heeft en zich dus uitstekend leent voor een hoogglans.

Acryl heeft dus een gladder, spiegelend oppervlak en is harder als de melamine.
Nobilia heeft hoogglans lak en vanaf 1 oktober ook matte lak; verassend toch :shock:

Voor de montage zou ik 450 a 500 vragen dus 350 is zeer netjes, de schatting heb ik gemaakt op de DMG meterprijs....vandaar, bij mij zou hoogstwaarschijnlijk de meubelprijs wat lager liggen....

Al met al zal het toch geen slechte aanbieding zijn met het plaatsen van elders aangeschafte apparatuur en een goed werkblad en zo.....

aparaten

Oke dus melamine is géén folie zeg jij, maar van welk materiaal is folie dan wel?

Oftewel van welk materiaal zou mijn keuken dan zijn aangezien er over foliedeurtjes wordt gesproken?

zelfstandigste

Tja......ik stond even met mijn mond vol tanden toen ik het boek erbij pakte er staat namelijk, "Primo een Polymeerfolie gecoat front met polymeer hardkanten horizontaal"

Na bestudering van de diverse fronten blijkt nu waarom de Primo horizontaal de hardkanten heeft de folie is 2x zo dik als de raamwerk-foliefronten. Dus de (helaas) folie van de primo is niet om een hoek te coaten, vandaar. De melaminefronten zijn de Sprint en sprint-plus (glanzend).

"Het nadeel van veel weten is dat je er achter komt dat er nog zoveel te leren is"

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

"Het nadeel van veel weten is dat je er achter komt dat er nog zoveel te leren is"

Waar!

Heb je dat front al gezaagd? :lol: Ben wel benieuwd wat er onder zit.

Polymeerhardkant, ABS. What's in a name...

MVG

aparaten

Ok helder, maar hoe moet ik als leek dit nu interpreteren....

Is het rommel of wel ok...??

zelfstandigste

Heel eenvoudig.

Nobilia is een van de grootste producenten ter wereld en de Primo is het meest verkochte front. Zelf heb ik nog geen klachten van loslatende coating gehad.

Dus absoluut geen rommel, dat verkopen ze simpelweg niet.

Gesloten