LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan de woningbouw dit zomaar doen??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ssandrea

Kan de woningbouw dit zomaar doen??

Ongelezen bericht door Ssandrea »

Wij hebben een woonbezichtiging gehad van een woning van iemand die is overleden, zijn zoon moet alles regelen in dat huis. Het huis is kwa oppervlakte heel ruim. Maar de woning zelf is echt een zwijnenstal, maar de keuken is erg mooi. Er zit ook een inbouw oven en inbouw gasfornuis in. De zoon zei dat we dat gratis mogen overnemen want hij kon nergens vinden dat zijn vader dat heeft betaald. Volgens de woningbouw was het van de vader, maar die vader had toen hij de keuken kon uitzoeken dat er ook gelijk bij hebben genomen en laten verrekenen met de huur maarja ieder geval ik stuurde de zoon een sms dat we de woning hebben geaccepteerd en in eind mei er in mogen. Hij zei dat alle inboedel etc wat nog in huis staat de woningbouw moet ontruimen omdat hij er achter kwam alleen de erfen wanneer zijn vader geen schulden had....... dus nu is alles van de woningbouw en ben ik bang dat hun die inbouw apparatuur er uit gaan halen.
Ik kan pas dinsdag bellen, heb er vannacht amper van geslapen want we moeten al enorm inverteren in die woning dat we echt geen gasfornuis en oven erbij kunnen betalen.... zou de woningbouw dit ook gewoon kunnen laten staan als ik ze dat vraag of kan ik er vanuit gaan dat de boel helemaal word ontruimt en ik pech heb. Als dat namelijk zo is wil ik die woning echt niet.. wie heeft er raad ik zit mezelf echt op te vreten

NeoDutchio

Re: Kan de woningbouw dit zomaar doen??

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een keuken hoor in een huurhuis. Maar niet druk om maken, gewoon dinsdag even bellen met de woningbouwvereniging.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

als je al in de problemen komt door de extra aanschaf van een oven en gasfornuis, denk ik dat verhuizen niet echt verstandig is....
via MP heb je deze al voor 100 euro schat ik...

Ssandrea

Daar gaat het niet om.. marktplaats had ik nog niet aan gedacht haha. Maar mijn vraag is of de woningbouw dat aan mij toe zal kunnen wijzen

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

De topictitel lezende dacht ik dat er wat vreselijks gebeurt was..........

Met de paasdagen is de woningbouw gesloten, en zijn de medewerkers van de ontruimingsbedrijven Pasen aan het vieren. Maak je niet druk, de evt ontruiming is echt niet dinsdagochtend om 07.00 uur .

Dus dinsdag even bellen en het doorspreken met de woningbouw, vertrouw je het dan nog niet, laat het bevestigen via de mail. Fijne Paasdagen toegewenst.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat het tussen de wbv en de zoon maar even voor wat het is. Het is maar de vraag of dit allemaal zo gaat, immers: het zou zomaar kunnen dat hij door zijn handelen de erfenis al aanvaard heeft, en dan alsnog voor de kosten op moet draaien. Ik weet dus niet op welke termijn je een antwoord gaat krijgen.

Als ik een en ander zo bekijk heeft de vader dus de keuken betaald. Doordat het ding nagelvast aan de woning zit, is het eigendom van de wbv. Er uit halen kost de wbv meer dan dat het oplevert (dus niks, behalve een hoop extra werk). Zonder op de stoel van de wbv te gaan zitten denk ik niet dat het ding er uit gehaald gaat worden.

Verder is dat 'enorm investeren' over het algemeen een verfje, een behangetje en vloerbedekking. Dat is standaard. Hoeveel je kwijt bent hangt voor een goed deel af van wat je koopt. Dat geldt ook voor het meubilair. Het scheelt wel dat je pas in mei er in kunt, laat dat nou net de maand zijn dat je vakantiegeld binnen komt. Maar goed, dat heeft niet zoveel met je vraag te maken. Maar zo duur is een gasfornuis toch ook weer niet.

Ssandrea

witte angora schreef:Laat het tussen de wbv en de zoon maar even voor wat het is. Het is maar de vraag of dit allemaal zo gaat, immers: het zou zomaar kunnen dat hij door zijn handelen de erfenis al aanvaard heeft, en dan alsnog voor de kosten op moet draaien. Ik weet dus niet op welke termijn je een antwoord gaat krijgen.

Als ik een en ander zo bekijk heeft de vader dus de keuken betaald. Doordat het ding nagelvast aan de woning zit, is het eigendom van de wbv. Er uit halen kost de wbv meer dan dat het oplevert (dus niks, behalve een hoop extra werk). Zonder op de stoel van de wbv te gaan zitten denk ik niet dat het ding er uit gehaald gaat worden.

Verder is dat 'enorm investeren' over het algemeen een verfje, een behangetje en vloerbedekking. Dat is standaard. Hoeveel je kwijt bent hangt voor een goed deel af van wat je koopt. Dat geldt ook voor het meubilair. Het scheelt wel dat je pas in mei er in kunt, laat dat nou net de maand zijn dat je vakantiegeld binnen komt. Maar goed, dat heeft niet zoveel met je vraag te maken. Maar zo duur is een gasfornuis toch ook weer niet.

Het gaat niet om de keuken want dat is van de woningbouw zelf, het gaat om het apparatuur wat in de keuken zit! De inbouw oven en gaskookplaat.. de zoon heeft mij die over laten nemen, als je een huurwoning verlaat kan je altijd spullen overnemen door middel van een overname formulier. Maar nu is die zoon niet meer verantwoordlijk voor de inboedel, hij mag de woning niet eens meer betreden, maar ik ben nu bang dat die oven en gasfornuis er uit worden gehaald

BL2

Kan me niet voorstellen dat fornuis en oven eruit worden gehaald en de rest van de dan onttakelde keuken blijft staan, dat lijkt me wat onlogisch. Wat heeft de Woningbouw nou aan de oven en fornuis welke niets waard zijn en over de datum zijn. Daar hebben ze helemaal niets aan.......
Ga genieten van de Paasdagen en bel dinsdag de woningbouw even op.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Ssandrea schreef:Het gaat niet om de keuken want dat is van de woningbouw zelf, het gaat om het apparatuur wat in de keuken zit! De inbouw oven en gaskookplaat.. de zoon heeft mij die over laten nemen, als je een huurwoning verlaat kan je altijd spullen overnemen door middel van een overname formulier. Maar nu is die zoon niet meer verantwoordlijk voor de inboedel, hij mag de woning niet eens meer betreden, maar ik ben nu bang dat die oven en gasfornuis er uit worden gehaald
Ik neem aan dat de inbouwoven en de gaskookplaat vast zitten aan de keuken (i.e. je kunt ze niet losmaken zonder enig arbeid).

Ssandrea

Student90 schreef:
Ssandrea schreef:Het gaat niet om de keuken want dat is van de woningbouw zelf, het gaat om het apparatuur wat in de keuken zit! De inbouw oven en gaskookplaat.. de zoon heeft mij die over laten nemen, als je een huurwoning verlaat kan je altijd spullen overnemen door middel van een overname formulier. Maar nu is die zoon niet meer verantwoordlijk voor de inboedel, hij mag de woning niet eens meer betreden, maar ik ben nu bang dat die oven en gasfornuis er uit worden gehaald
Ik neem aan dat de inbouwoven en de gaskookplaat vast zitten aan de keuken (i.e. je kunt ze niet losmaken zonder enig arbeid).
Klopt maar volgens mij haal je dat er zo uit... misschien stress ik om niks maar voel me niet prettig. Ik was zo blij dat ik het voor elkaar had met de zoon van.. om die spullen over te nemen

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

Ssandrea schreef:
Student90 schreef:
Klopt maar volgens mij haal je dat er zo uit... misschien stress ik om niks maar voel me niet prettig. Ik was zo blij dat ik het voor elkaar had met de zoon van.. om die spullen over te nemen
Waarom denkt u dat het er zo uitgehaald is?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik zie niet wat voor nut al dat gestres heeft. Je zal moeten wachten tot dinsdag en dan moeten bellen voor een antwoord.

En om je titel te beantwoorden: Ja, dat kunnen ze, maar ook ik denk niet dat ze dat zomaar gaan doen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bel Dinsdag eens hoe ze de vervuiling oplossen?
Soms geven ze een maand gratis als je het zelf doet, bespaard hun geld en U heeft eerste geld binnen voor leuke dingen.
Vooral de spullen die achterblijven / overgenomen worden moeten op papier staan.

Of dit nu dit fornuis of andere dingen zijn, je mag van alles overnemen, ongeacht of je er iets voor betaalde of niets.
Zorg dat het op papier staat want bij controle door hun gaat alles wat niet bij de woning hoorde weg, indien het niet op papier staat.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ga er maar vanuit dat de wbv nu even niet zo blij is. Die moeten dus de zooi afvoeren, misschien dat ze het nog via een opkoper kwijt kunnen. Bijvoorbeeld via zo'n handelaar die alles er voor nop uit haalt de boel bezemschoon oplevert, en zijn geld verdient aan het verkopen van de spullen. Maar die handelaar blijft netjes met zijn vingers van die keuken af, daar kun je gevoeglijk vanuit gaan.

Blijft over het opknappen van de woning. Achterstallig onderhoud en zo. Het zou zomaar kunnen dat zowel de wc, badkamer en keuken aan vervanging toe zijn vanwege de leeftijd. In dat geval, als het de keuken betreft, krijg je een hele nieuw blok, en mag je vaak de kleuren nog zelf uitkiezen, en met een bijbetaling kun je zelfs extra zaken erbij nemen. Maar als ik jou zo hoor over de staat van de keuken denk ik niet dat die aan vervanging toe is, en daaruit maak ik dus op dat de boel waarschijnlijk blijft zoals het is.

Wat ik je al eerder zei: niet te druk maken, ik snap je stress, maar heel vaak vallen dingen achteraf erg mee. En dat is dit ook. Toch moet je ervan uitgaan dat de wbv dinsdag niet meteen een pasklaar antwoord heeft; zie dat niet als een 'teken' dat de boel er uit gesloopt wordt of dat ze je aan het lijntje gaan houden; misschien is er nog helemaal niks besloten of geregeld wat er gaat gebeuren, en dan is dat een prima moment om aan te aangeven dat je heel graag de keuken in de huidige staat wil overnemen, en dat je daar voor wil tekenen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ssandrea schreef:Volgens de woningbouw was het van de vader, maar die vader had toen hij de keuken kon uitzoeken dat er ook gelijk bij hebben genomen en laten verrekenen met de huur
Dat zijn twee verschillende dingen die tegenstrijdig zijn met elkaar. Of het was van de vader en dan zou hij het zelf voor moeten hebben betaald. Of het is een keus van de vader geweest om extra dingen erbij te nemen en het met de huur te verrekenen. Maar in het laatste geval is het dus wel van de WBV.

In het laatste geval zal de keukenapparatuur gewoon blijven zitten en zit het ook bij jouw huur in de huurprijs verrekend. Als het van de vader zelf was, dan is het de vraag of het wel blijft zitten. De WBV is vaak behoorlijk rigide in wat er wel en niet mag blijven zitten of overgenomen kan worden. Dus eerst even contact opnemen met de WBV, vragen van wie de keuken is en of alles blijft zitten, en dan pas kijken of het eventueel mogelijk is om de zaken over te nemen.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

De WBV is vaak behoorlijk rigide in wat er wel en niet mag blijven zitten of overgenomen kan worden. Dus eerst even contact opnemen met de WBV, vragen van wie de keuken is en of alles blijft zitten, en dan pas kijken of het eventueel mogelijk is om de zaken over te nemen.
Hoop inderdaad dat dit stukje is opgenomen in de overname, anders kan het zo maar zijn dat de woning standaard wordt opgeleverd. :oops:
Dus zonder deze "aanpassing".

BL2

We kunnen natuurlijk nu allemaal mogelijke scenario's gaan bedenken, daar wordt de extreme stress van TS niet minder van tijdens de Pasen.......
Dinsdag gaat ze bellen, zeker weten

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Student90 schreef:
4 schroefjes meestal. Meer zal het niet zijn. Per apparaat dan.

Gesloten