LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 aug 2018 04:47
Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
Wij hebben een keuken besteld bij kuchen direct. Een werknemer heeft een mooie 3D tekening gemaakt vanaf een bouwtekening. We moesten opschieten met keuken bestellen ivm wachttijd werd ons verteld. En je raadt het al we hebben getekend. Vervolgens is een inmeter van kuchendirect wezen meten en de keuken is besteld. Er was een muur aanwezig die eruitziet gebroken moest worden dit ook medegedeeld aan de meter. Dit zou geen probleem zijn. Echter toen de muur eruit was en we zelf na gingen meten kwamen we tot conclusie dat de keuken niet paste. Meteen de winkel gebeld en er werd meteen een spoedmeting ingepland. En inderdaad de eerste meting was niet juist. We moesten weer terug naar de winkel want keuken moest worden aangepast. We kunnen het niet eens worden over de aanpassing. Er wordt ons verteld de keuken staat al klaar het weekblad miet opnieuw en zal de winkel voor rekening nemen de kasten die niet passen nemen ze niet terug en dit wordt ook niet van de rekening af gehaald. We moeten meerprijs betalen wordt in eerste instantie gezegd voor de nieuwe kasten die moeten worden besteld. Hier zijn wij het niet mee eens en na het zeggen dat we van de keukens afzien wordt dit Ook voor hun rekening genomen. Er is zoveel fout gegaan en zoveel onderhandeld dat we on vertrouwen helemaal kwijt zijn en de keuken moet nog geplaatst. Kunnen wij de keuken annuleren of een gedeelte annuleren dat we alleen de apparatuur afnemen. Heeft iemand een idee voor ons. Ik heb inmiddels slapeloze nachten
Re: Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
Zo te lezen heeft de leverancier de fout gemaakt waardoor de keuken niet meer past. Het ding is op maat gemaakt dus in de ogen van de leverancier niet meer terug te nemen, want waardeloos. Nu proberen ze te redden wat er te redden valt, lijkt het. Volgens mij kunt u een beroep doen op non- conformiteit. Zie http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... iteit.html . Want als hun meetfout overduidelijk is dan is er wanprestatie geleverd.
Ik zou schriftelijk een beroep doen op non-conformiteit met verwijzing naar hun fout. Als u alles al heeft betaald kunt u op basis hiervan ontbinding en teruggave vragen. Anders zou ik denken dat ze gratis een nieuwe keuken moeten leveren. Probeer daarbij te focussen op de keuken zelf en niet op de leverancier. Laat asl ze niet akkoord gaan ook doorschemeren dat u de consumentenprogramma's prima weet te vinden voor nader advies en reviews.
Ik zou schriftelijk een beroep doen op non-conformiteit met verwijzing naar hun fout. Als u alles al heeft betaald kunt u op basis hiervan ontbinding en teruggave vragen. Anders zou ik denken dat ze gratis een nieuwe keuken moeten leveren. Probeer daarbij te focussen op de keuken zelf en niet op de leverancier. Laat asl ze niet akkoord gaan ook doorschemeren dat u de consumentenprogramma's prima weet te vinden voor nader advies en reviews.
Re: Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
Nonconformiteit is helemaal nog niet asn de orde. En een gratis nieuwe keuken al helemaal niet.
Als ik het goed begrijp, wordt alles opgelost zonder meerkosten. Dan kan je niet zomaar van je bestelling af alleen omdat je geen vertrouwen hebt.
Als ik het goed begrijp, wordt alles opgelost zonder meerkosten. Dan kan je niet zomaar van je bestelling af alleen omdat je geen vertrouwen hebt.
Re: Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
Zeker als je bedenkt dat je zelf de keuken hebt laten opmeten terwijl je wist dat er nog bouwkundige veranderingen moesten worden gedaan, de muur eruit, kan je toch niet echt zeggen dat de fout alleen maar bij de keukenboer ligt
Re: Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
Wel wanneer je hebt aangegeven dat die veranderingen nog moeten plaatsvinden en wat er gaat veranderen. Het is dan aan de "deskundige" die het inmeten komt verrichten om te beoordelen of hij voldoende informatie heeft, danwel terug moet komen na de bouwkundige aanpassingen.kokka schreef:Zeker als je bedenkt dat je zelf de keuken hebt laten opmeten terwijl je wist dat er nog bouwkundige veranderingen moesten worden gedaan, de muur eruit, kan je toch niet echt zeggen dat de fout alleen maar bij de keukenboer ligt
Dat de keuken niet past is een probleem voor de leverancier. De eerste keer is niet goed ingemeten en/of onvoldoende rekening gehouden met de aanpassingen aan de muur. Het is dan aan de leverancier om dit zonder meerkosten voor de klant op te lossen.
Van de koop afzien kan in dit stadium nog niet. Je kunt op dit moment slechts nakoming van de overeenkomst eisen binnen redelijke termijn. Pas wanneer dat niet lukt en ook een officiële ingebrekestelling geen effect heeft, kun je de koopovereenkomst ontbinden en geld terug eisen.
Re: Keuken past niet, kunnen we nog annuleren?
Ik snap eigenlijk niet waarom je nu van de keuken wilt afzien, juist op het moment dat de leverancier alle kosten op zich neemt voor de gemaakte fouten.
Denk dat de leverancier hier juist waardering verdient, zonder het verder over de schuldvraag te hebben.
Denk dat de leverancier hier juist waardering verdient, zonder het verder over de schuldvraag te hebben.