Hallo allemaal,
We zijn op dit moment bezig met het kopen van een keuken. Alle inbouwapparatuur kopen we via internet, maar de kastjes en het granieten werkblad willen we bij een keukenboer kopen.
Het monteren willen we ook door deze laten doen omdat we hier geen problemen mee willen krijgen.
Onze keuken is 3 bij 3 en 2.9 meter hoog. Het liefst willen we greeploos en toch maar geen glans vanwege kleine vieze vingertjes..
We hebben op dit moment 3 offertes en we willen weten of er nog af e dingen valt. Bij 2 hebben we begrepen dat ze hier niet aan doen onder andere Superkeukens. Is dit waar? We hebben maximaal 4.000 a 5.000 euro te besteden. Natuurlijk komen we met kastjes, werkblad en montage makkelijk op dit bedrag. Op dat moment is Nobillia het merk dat aangeraden wordt. We zijn benieuwd of de kwaliteit van deze kastjes goed is. Ook willen we weten wat de ervaringen zijn met achterwanden en wat voor materiaal aangeraden wordt.
Hartelijk bedankt voor de reacties!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuken problemen
-
helpendhandje
Re: Keuken problemen
Gezien uw aangegeven budget zit een echt granieten blad er echt niet in.
Voor de rest hoop ik op reacties van de altijd aanwezige keukenmannen alhier
Let wel op met het kopen van apparatuur via internet, veel gerenomeerde merken worden daar aangeboden als nieuw maar zijn showroommodellen of geretourneerde, gerepareerde modellen.
Denk erom, als iets te mooit lijkt om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Het is ook geen schande om een Ikea keuken aan te schaffen, gezien het budget opent dat wellicht wat meer perspectief.
Wat montage betreft, dat is relatief een aardige kostenpost, laat, wat u ook beslist, alles tot in detail op papier zetten, inclusief handtekening van de verkopende partij, geeft iets iets meer vastigheid maar meerwerk op nacalculatie komt vaker voor dan u denkt.
Hopudt de vinger aan de pols en beslis niet te snel, let op de kleine lettertjes.
(Ben maar een leek maar heb net zobnder problemen een splinternieuwe keuken in het hoge segment laten plaatsen en ja, ook tot in de puntjes alles op papier en is glansrijk verlopen, met hulde aan de monteur) Ben een mazzelkont als ik de klachten hiet lees maar heb ook niet bij ome ben gekocht
)
Voor de rest hoop ik op reacties van de altijd aanwezige keukenmannen alhier
Let wel op met het kopen van apparatuur via internet, veel gerenomeerde merken worden daar aangeboden als nieuw maar zijn showroommodellen of geretourneerde, gerepareerde modellen.
Denk erom, als iets te mooit lijkt om waar te zijn is dat meestal ook zo.
Het is ook geen schande om een Ikea keuken aan te schaffen, gezien het budget opent dat wellicht wat meer perspectief.
Wat montage betreft, dat is relatief een aardige kostenpost, laat, wat u ook beslist, alles tot in detail op papier zetten, inclusief handtekening van de verkopende partij, geeft iets iets meer vastigheid maar meerwerk op nacalculatie komt vaker voor dan u denkt.
Hopudt de vinger aan de pols en beslis niet te snel, let op de kleine lettertjes.
(Ben maar een leek maar heb net zobnder problemen een splinternieuwe keuken in het hoge segment laten plaatsen en ja, ook tot in de puntjes alles op papier en is glansrijk verlopen, met hulde aan de monteur) Ben een mazzelkont als ik de klachten hiet lees maar heb ook niet bij ome ben gekocht
-
helpendhandje
Re: Keuken problemen
Even nog, u wilt geen glanskeuken vanwege vieze vingertjes, we hadden een matte (massief eiken gekalkt houten) keuken en daar zaten ook vette vingers op welke moeilijk te verwijderen waren. Een glanskeuken hoeft dus per defenitie niet te betekenen dat vingertjes problemen geven, in onze nieuwe keuken is één veeg met een keukenpapiertje (liever een licht vochtig doekje) als voldoende. Bij de oude keuken moest er wasbenzine aan te pas komen na een paar jaar, ondanks mijn onderhoudswoede.
Bij ieder goed keukenzaak kunt u een paneel naar keuze van de gewenste keuken mee naar huis nemen en dat testen.
Succes met uw keuze.
(heren keukenmeneren, zeg ik het goed?)
Bij ieder goed keukenzaak kunt u een paneel naar keuze van de gewenste keuken mee naar huis nemen en dat testen.
Succes met uw keuze.
(heren keukenmeneren, zeg ik het goed?)