LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken van Hornbach

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Cccindy

Keuken van Hornbach

Ongelezen bericht door Cccindy »

Hallo, ik zal het verhaal kort houden maar ongeveer een jaar geleden een keuken gekocht bij Hornbach die niet naar wens is en die ze ook niet naar wens kunnen leveren. Wel betaald en krijg geen geld terug. Ze kunnen namelijk geen keuken met een goed granieten blad leveren, wat ik in eerste instantie wel graag wou en ook heb besteld. Heb er inmiddels het 2de blad op en het is gewoon niet goed. Het is een hoekkeuken en de naad tussen de bladen staat open. Naast de afzuiging is een stuk open waardoor er rotzooi naast en op mijn kookplaat valt. Op de kookplaat kunnen maar 2 pannen, anders vallen de voorste 2 eraf. De kitrand is blauw van kleur en een dikke lelijke cm. Koelkast hangt af... Het begon al met een hoop ellende: raam kapot, kozijn beschadigd e.d. en dit is de ellende waar ik nu mee zit.. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Met Hornbach kom ik er niet uit. Ik zou het liefst mijn complete bedrag terug hebben, de keuken eruit laten gooien en DAS keukens een nieuwe laten leveren. DAS keukens is vandaag bij mij komen kijken, maar ook daar hangt een prijskaartje aan en kan gewoon geen nieuwe keuken meer betalen. Mijn vader zou me normaal gesproken wel advies geven, maar hij is ernstig ziek en ligt alleen maar aan de zuurstof, komt niet meer buiten en zijn interesse is in alles weg. Dit is gewoon troep! Ik weet het niet meer en heb er slapeloze nachten van. Help, jullie zijn mijn laatste redmiddel... Graag advies of horen jullie meer klachten? Volgens Hornbach ben ik de enige... Alvast dank.

john18

Re: Keuken van Hornbach

Ongelezen bericht door john18 »

Heeft u rechtsbijstand? Zo ja schakel die onmiddellijk in.

Cccindy

Nee, heb ik helaas niet.. Dank je wel voor je reactie.

john18

Kijk even of u recht hebt op juridisch bijstand met korting. https://www.juridischloket.nl/hoe-we-we ... caat-nodig u wordt doorverwezen naar http://www.rechtsbijstand.nl/over-media ... lf-betalen

Cccindy

Daar ga ik achteraan, dank je wel

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Is de keuken ook door Hornbach geïnstalleerd? Of is daarvoor een montagebedrijf ingehuurd? Het klinkt namelijk vooral als montage-problemen. En ik dacht dat Hornbach alleen keukens verkoopt en zelf niet monteert.

Cccindy

Jawel, Hornbach heeft daar zijn mensen voor en Hornbach heeft het dus gemonteerd. Het klopt dat het mede ook aan de monteur ligt. Ik heb het echter net op mijn FB geplaatst, want ze zouden me vanmiddag terugbellen. Uiteraard werd daar wederom geen gehoor aan gegeven, tot ik het plaatste. Werd net dus gebeld en krijg in ieder geval het geld van mijn blad terug. Dat is in ieder geval al iets...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hornbach huurde meestal plaatselijke ZZPer in....

Wel is mijn vraag, is jou hoek wel 100% haaks of een beetje zodat het nooit paste...
Goed vooraf opmeten is zeer belangrijk.

Het werkblad word elders op tekening gemaakt en klopt die tekening?
En de monteur, die zal ook fouten maken maar daar kan zowel Hornbach als de keuken niets aan doen.
Ik lees een niet passend werkblad en vooral hoeken maar ook muren met buikje zoals ik zelf heb is lastiger en moet je goede vakman hebben....

Zelf ging ik met slijptol een gleuf in de muur maken om het buikje te verwijderen.
Anders past zelfs een simpel recht werkblad niet en later dit weer opvullen en tegelen.
Ook mijn huis lijkt recht, maar de meeste bouwvakkers gebruiken blijkbaar een bierflesje als waterpas!

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

maar de meeste bouwvakkers gebruiken blijkbaar een bierflesje als waterpas!

Dat is dus het probleem , hij zal dus eerst de 3,4 op moeten drinken anders werkt het niet.

Cccindy

Degene die de keuken heeft geplaatst van Hornbach heeft de keuken ook zelf ingemeten. Het is inderdaad een ZZP-er uit Best.
Ik krijg nu het geld van het blad terug, maar moet nog veel geld bijleggen zodat DAS Keukens, een echte keukenvakman het op kan lossen.
Echter als DAS het helemaal goed zou willen doen, moet er heel de keuken uit, maar ja.. daar heb ik het geld helaas niet meer voor.
1 tip voor iedereen: koop nooit bij een bouwmarkt zoals Hornbach een keuken. Naast degene die de keuken geplaatst heeft, krijg je ook niet
wat je denkt te kopen. Ik had namelijk het beste granieten blad besteld. Die zat er de 1ste x ook op, maar was ook niet goed. Als ik er nog
een granieten blad op zou willen, zou het voor mijn eigen risico zijn. Maar hoezo, eigen risico? Ik heb daar toch voor betaald? Ja.. maar ze
konden niet verzekeren een goed granieten blad te kunnen leveren. Ik zei, maar als ik dat toch van tevoren had geweten had ik toch nooit een keuken
bij jullie gekocht? Echt hè... ik heb het nu na ruim een jaar zo gehad met Hornbach Best! Dank je wel voor de reacties.

john18

Heeft u al juridische hulp aan gevragen of is het mogelijk? Ik zie hier toch wel in dat Hornbach het niet kan leveren wat ze overeenstemde met jouw. Ik denk dat u juridisch sterk staat om het aankoop bedrag terug te krijgen of jouw keuken op orde naar overeenkomst te maken. Hornbach is de verantwoordelijke niet de zzpers. Hornbach is de hoofd aannemer om de keuken te bezorgen en te plaatsen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Hornbach zet op de website: "alles uit één hand" en daarmee zijn ze dus eindverantwoordelijk. Klagen bij Hornbach dus.

Je nieuwe keuken uit één hand!

Ben je opzoek naar een nieuwe keuken? HORNBACH helpt je met behulp van de Keukenstudio in 5 stappen naar jouw droomkeuken! Allereerst staan er in onze Keukenstudio, te vinden in onze vestigingen inspirerende keukenopstellingen, met een grote verscheidenheid aan fronten, decors en keukenapparatuur. Daarnaast verschaffen onze medewerkers je van een deskundig advies, gaan we samen aan de slag aan een juiste planning en kun je zelf combineren met aanrechtbladen, grepen en wandbekleding. Maak gebruik van onze Montageservice, bij ons aangesloten professionals plaatsen jouw nieuwe keuken vakkundig en volgens planning!

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ga nog niet in zee met DAS, eerst stuur Hornbach een aangetekend schrijven, stel daarin dat zij 14 dagen de tijd hebben om alsnog de klachten op te lossen BINNEN 14 dagen en als zij hier niet aan voldoen u de koop ontbind, vermeld alle maar dan ook alle gebreken heel duidelijk met daarbij de opmerking en wat u nog eventueel nog niet opgemerkt hebt...

voldoen zij hier niet aan vervoegt u dan bij een advocaat met een inkomensverklaring, dan is bijstand niet te duur maar laat in de tussentijd niemand, maar dan ook echt niemand aan de keuken klussen...

Cccindy

Oehhh dat is te laat. Ik heb vandaag bij DAS Keukens een blad en kookplaat besteld, zodat ik eindelijk na een jaar weer eens normaal kan koken. Echter ook een mail gestuurd naar de Consumentenbond en me daar ook voor aangemeld, want dat is de 1ste 2 maanden gratis... Hornbach het probleem laten oplossen is echter geen optie, dat proberen ze al een jaar maar sturen steeds dezelfde prutser. Een advocaat is niet te betalen en als ik het verlies draai ik voor alle kosten op heb ik begrepen. Daar heb ik al naar geïnformeerd...

john18

Zou je nu al meteen de koop niet kunnen ontbinden? Je hebt ze al meerdere malen de kans gegeven. Dat zou ik toch proberen. Vooral als er meer is als alleen het blad.

Cccindy

Ik heb het blad nu bij een echte keukenzaak gekocht en niet bij een bouwbedrijf, net zoals de kookplaat. Ook de andere dingen gaan ze voor mij oplossen, zoals het gat naast de afzuiging en een deurtje wat gesteld moet worden. Ik heb alle vertrouwen in DAS Keukens, maar het gaat mij er om, wat is het maximale waar ik recht op heb van Hornbach? Dat geld kan ik aan DAS Keukens besteden voor mijn renovatie van mijn keuken die nog maar amper een jaar oud is... Dank je wel voor je reactie. Blij met alle tips.

john18

Kunt proberen ze een aangetekende brief sturen met de rekening. Ze zijn in verzuim Art 6:83 c omdat ze melden
Ze kunnen namelijk geen keuken met een goed granieten blad leveren, wat ik in eerste instantie wel graag wou en ook heb besteld.
Ze kunnen dus hun overeenkomst niet nakomen. Tevens hebben ze meerde malen kans gehad en niks in orde gemaakt Art 6:83 a . Alles bij elkaar is onrechtmatig tegenover jouw artikel 6:162.
Ik zou het gewoon proberen. Misschien dat iemand op deze forum of zo een degelijke brief zou kunnen maken. Of het lukt zou ik niet durven te zeggen. En misschien zit ik er compleet naast. Maar dat kan iemand wel melden denk ik zo. :wink:

Cccindy

Dank je wel :-)

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

snap dat je wilt koken op een normale manier maar laat das nog even wachten en schrijf die brief naar hornbach.

leg uit aan das wat je doen wilt, laat das eventuieel een rapport opmaken van de dingen die niet kloppen, als je verliest schrijf je maar dit verlies je niet, zeker niet als je hornbach de kans geeft, nog een maal, om te herstellen...

ze zijn ook lid van een geschillencommisie lees ik dus je kunt ook, nadat je hornbach hebt aangeschreven en zij niets meer doen of je niet tegemoetkomen bij deze geschillencommissie je zaak voor laten komen.

https://www.hornbach.nl/cms/media/nl/pr ... 092015.pdf

weet niet of je deze al had gelezen maar doe er je voordeel mee...

john18

Hawk-Eye schreef:snap dat je wilt koken op een normale manier maar laat das nog even wachten en schrijf die brief naar hornbach.

leg uit aan das wat je doen wilt, laat das eventuieel een rapport opmaken van de dingen die niet kloppen, als je verliest schrijf je maar dit verlies je niet, zeker niet als je hornbach de kans geeft, nog een maal, om te herstellen...

ze zijn ook lid van een geschillencommisie lees ik dus je kunt ook, nadat je hornbach hebt aangeschreven en zij niets meer doen of je niet tegemoetkomen bij deze geschillencommissie je zaak voor laten komen.

https://www.hornbach.nl/cms/media/nl/pr ... 092015.pdf

weet niet of je deze al had gelezen maar doe er je voordeel mee...
Volledig mee eens.

Gesloten